jokamiessankarit on lopettanut kisailun.
Ongelma kohde Vw kuplan ilmaboxeri type F =1285cm3 kokoinen = 1,3 litranen ehkä kyseessä malli 1302? , tuohon on vaihdettu kärjetön virranjakaja ( vain keskipakosäätäjällä oleva, oletus runko ”bosch kopio”), ts sytytys ajoitus onnistuu vain ”trobolla”, ei sähkökynällä/ voltti mittarilla.Ongelma startatessa sytyttää liian aikaisin potkaisee vastaa, ilmenee kuumana pahemmin ( ajoitus pitäis olla likimain kohdalla, ihan varmuudella ei selvinnyt pitääkö olla 7,5 vai10 astetta eykk v jakaja ei väljyyttä) muuten käy suhthyvin, voisko vikaa olla keskipakosäätäjässä? pyörrin kääntyy ennakkon / pyörimis suuntaan normaalisti mutta ei palaudu toppariin saakka, onko ominaisuu vai vika? (kärjellisen tark onnistuis sähkökynällä), heikolla tietämyksellä aloin epäillä että vika tuossa, ts jättää sytyn liian aikaiselle. Eihän tuo v jakaja kovin kallis ole ( alle satasen) . Käydessä jättää satunnausesti (1 tai2 syl) ehkä kipinän väliin,syt tulpat on vaihdettu ( johdot on uudehkot)ja tuolta vw palstalta selvis että 1 ja3 syl käy viileämpänä kuin 2 ja 4 , tuo havainto kun tyhjäkäynnillä mittailin pakokaasu lämpöjä, ajossa ehkä erot pienempiä. Moottoria ei tietääkseni viritelty mutenkuin molemmissa kansissa on kaasuttimet ( yks kurkkuiset) synkronointia tarkoitus tarkistella.
”Kuva volkkarista myöhemmin”

jo ventiilien säätö järj kun tuo syt järj (1432 ensi kokemus)häiritsi vaikk syl numerot suojapelleissä