Mistä löytyisi ohje vaihtamishetken säätöön Allison MT647 automaattilaatikkoon.
Olisi tarvetta myöhentää nelosvaihteen kytkeytymisnopeutta, vaihtaa hivenen liian aikaisin. Ja aikaistaa kolmosta niin tulee hyvä. Mutta miten tuo tehdään.
Allison MT647 kytkentäpaineen säätö
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4271
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Allison MT647 kytkentäpaineen säätö
Tulevaisuus on sähköinen
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4271
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Allison MT647 kytkentäpaineen säätö
Tästä ei tiedä kukaan? Entä olisiko tiedossa kuka osaisi tehdä automaatin säätöjä?
Tulevaisuus on sähköinen
Re: Allison MT647 kytkentäpaineen säätö
Google apu, tai jos tunteen vanhoja sisumekaanikkoja, vois apu löytyä, esim sisuissa oli hydr venttiilipöytä malleja 643 tai 644 ( 4 vaiht) volvoissa tais olla myös 653/654 ( 5 vaiht) ,numero tulkinta tais olla: 647, 6 sarja , vaiht 4 , 7 kehitys aste tai mallisarja 7 vain volvoissa ei sisuissa, varmuudella ei tuttu mikä ero verrattuna 3 tai 4 typeen on.
Oletus jos vanhaa ( vaijerilla vaihteen valinta ja vaihteiston paineen/ kicdow tunnistus vaijerilla kaasu
vipuun pumpussa) tällä palstalla asiointutijoita löytynee esim vika selvitykseen.
Modul ventiilin säätö::kaasupohjaan ja modulaattorin vaijeri pohjaan
644 n8 kierrosta nivelestä sisäänpäin
647 0-1 kierrosta. ”. ”
tuollaisen tiedon löydin volvoista vuodelta 1988, mutta ei käytännön kokemusta ole ...
noilla säädöillä pitäis olla kohdalla ainakin kicdow toiminta ja täyskaasuvaihtaminen ( kaasupoljin pohjassa) pitäis tapahtua n2150. 1/min moottorin kierroluvulla..tuolla testillä vois päätellä jotain,
välykset vivuissa nivelissä hyvä korjata myös.
Oletus jos vanhaa ( vaijerilla vaihteen valinta ja vaihteiston paineen/ kicdow tunnistus vaijerilla kaasu
vipuun pumpussa) tällä palstalla asiointutijoita löytynee esim vika selvitykseen.
Modul ventiilin säätö::kaasupohjaan ja modulaattorin vaijeri pohjaan
644 n8 kierrosta nivelestä sisäänpäin
647 0-1 kierrosta. ”. ”
tuollaisen tiedon löydin volvoista vuodelta 1988, mutta ei käytännön kokemusta ole ...
noilla säädöillä pitäis olla kohdalla ainakin kicdow toiminta ja täyskaasuvaihtaminen ( kaasupoljin pohjassa) pitäis tapahtua n2150. 1/min moottorin kierroluvulla..tuolla testillä vois päätellä jotain,
välykset vivuissa nivelissä hyvä korjata myös.
- setrailija
- Rattiamiraali
- Viestit: 294
- Liittynyt: 20 Marras 2008 11:56
- Truck: M-B 416
- Location: Joutseno
Re: Allison MT647 kytkentäpaineen säätö
moro
ainakin tuolta apua saa Voltek Valkeakoski.
ainakin tuolta apua saa Voltek Valkeakoski.
Aina kylähulluja autetaan jos Itä-Suomessa pelit reistaa. Tai jos tarvii nopeudenrajoittimen todistuksen.
+358440422887
+358440422887
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 597
- Liittynyt: 16 Helmi 2005 01:43
- Truck: Scania K112Superstar
- Location: Vantaa
Re: Allison MT647 kytkentäpaineen säätö
Vaihda keppilaatikko takaisin. Voit ihan itse päättää vaihtamisen hetken...
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4271
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Allison MT647 kytkentäpaineen säätö
Onhan tuossakin keppi mistä nykästä niin toive toteutuu ! Menee se noinkin mutta turistiperässä ja kaupunkiperässä on erilaiset välitykset niin sen takia voisi hieman säätää jos tietäisi mistäPilotti kirjoitti:Vaihda keppilaatikko takaisin. Voit ihan itse päättää vaihtamisen hetken...
Sisufoorumilla tiedettiin MT643 säädön tehtävän hammastetuista säätölevyistä pyörittämällä, yksi napsu 30r/min vaihtamishetkeä eri kohtaan. Vielä kun tietäisi säätölevyjen järjestyksen niin voisi jo ottaa öljypohjan pois js kokeilla säätöä.
Tulevaisuus on sähköinen