konenikkari kirjoitti:Eiköhän tuohon samaan reikään käy lähes mikä tahansa kierteeseen sopiva paineanturi joka samalla paineella kytkee/katkaisee.
Ihmeellisen kauan nuo yleisesti ottaen kestää.
Olen joitakin aukaissut, ja rakenteen nähtyäni ihmetellyt, että ovat kestäneet "vaihtelevia" olosuhteita noinkin kauan, pidän sitä pienenä ihmeenä.
Totta turiset, ovat hemmetin pitkäikäisiä.
Jälleen yksi hyvä syy pitää auton ilmankuivaaja kunnossa, kosteus kertyy noihin kytkimiin ja lyhentää käyttöikää.
Uusi painekytkin hankittu. Volvon käyttämä malli löytyi Onnin Autosta Malmilta Helsingistä. Hintaa oli 42€ - eli selvää säästöä merkkikorjaamon hintoihin verrattuna.
Samalla reissulla tarttui matkaan peilin lasi Tattarinsuolta. Olishan tuolla Euro-Telillä ollut vaikka kuinka paljon Rölli ja Mese projekteihin sopivia osia ja nippeleitä. Siellä purkuosien keskellä saisi kulumaan vaikka koko päivän ellei toisenkin.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Nyt jarruvalot toimivat. Ne syttyvät todella pienella painalluksellla. Ennen niiden totaalista hyytymistä sai painaa todella kovaa, ennen kuin takana ajaville välittyi tietoa edellä ajavan aikeista. Onneksi kukaan ei ajanut perään.
Suuri kiitos kaikille auttaneille hulluille kylänmiehille. Täytyy sanoa, että tämä palsta on todella hyvä ja tarpeellinen apuväline kalustoa korjatessa.
...ja huomenna pääsee tien päälle - ajan vaikka toria ympäri ellei muualle tule asiaa...
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Pitäisi alkaa suunnittelemaan taas katsastusta mutta tästäkin hävisi viime syksynä jarruvalot. Oliko jollain tietoa missä päin tässä korissa (B10M, Carrus Delta) on nuo jarrupainekytkimet? Etupeiton alla kaksi, käsittääkseni mittareille. Polkimen luota en löytänyt, vielä....
Tuskin autaa , teoreettisen alusta kaavioin mukaan ovat ”rivissä”:: säiliöp 2 kpl, käsijarru ja jarrupaine=valo , oletus pojinventtiilin läheisyydessä paineanturi, lattiatason alla ,,oli pöydällä kaavio josta tieto.
Vanhoolissa oli keulan takana kuskin puolella. Muutama niitä oli rivissä siinä. Hyppylangalla kokeilin kun revin johdot irti että mistä syttyy jarruvalot ja löytyi viallinen anturi.
Ainoastaan nuo kaksi katkaisijaa etumaskin alla, kummankin johtojen navat kokeiltu yhdistää mutta ei vaikutusta jarruvaloihin. Poljinventtiilille menee ainakin toisesta putki.
Vika korjattu Kun otin taskulampun käteen ja tarkastin vielä kertaalleen kaikki sulakkeet niin olihan siellä yksi pikasulake pompannut. Nyt palaa taas jarruvalot.