B10M jousilautasten vaihto Pirkanmaa

Ajoneuvon alustan teknisiset jutut, huoltovinkkejä jne.
Avatar
vko516
Rattiamiraali
Viestit: 304
Liittynyt: 10 Marras 2008 00:20
Truck: B10M Carrus
Location: Manse

B10M jousilautasten vaihto Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja vko516 »

Norjassa yks ilmapussi piti poistaa käytöstä että saatiin muut nurkat ylös. Takanahan noita on yhteensä 4 kpl, on paha rasti ajella vaan kolmella vai vääntääkö paikkoja kieroon?

Edit 1/2018: Itse ei oikein ehtisi tekemään, eli onko jollakin intoa alkaa tuommosia vaihtaan, tai suositella jotakin paikkaa mistä kysyä?
Saan itse hoidettua uudet jousilautaset mutta niiden paikalleen hitsaus olisi työlistalla.

040-7421042 ~ mikko.makinen@eng.tamk.fi
Viimeksi muokannut vko516, 14 Tammi 2018 12:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: B10M vajailla ilmapusseilla ajo?

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Kyllä sillä pohjaanlyöntikumilla hetken ajelee. Vastapuolen palje kompensoi tyhjää paljetta.

Omaa katiskaa tuli ajettua useampi sata kilometriä tyhjällä palkeilla. Huomasin tankatessani, että auto on vinossa ja roiskevesi kuplii palkeen välistä - raudan puutetta. Kotiin tuo ajettin ja sähköliimalla kasaan.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Avatar
vko516
Rattiamiraali
Viestit: 304
Liittynyt: 10 Marras 2008 00:20
Truck: B10M Carrus
Location: Manse

Re: B10M vajailla ilmapusseilla ajo?

Viesti Kirjoittaja vko516 »

1200 km ajettu nyt nätisti Norjasta Tampereelle ilman taka-akselin vasenta etummaista ilmapussia. Sitten pitää alkaa tilaileen jousilautasia ja aikaa.

Onko joku teettänyt noiden vaihdon jollakin, ja jos niin minkä hintaista lystiä? Ei ehkä itsellä olis aikaa alkaa työstämään, katsotaan nyt.
Avatar
vko516
Rattiamiraali
Viestit: 304
Liittynyt: 10 Marras 2008 00:20
Truck: B10M Carrus
Location: Manse

Re: B10M jousilautasten vaihto Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja vko516 »

Itse ei oikein ehtisi tekemään, eli onko jollakin intoa alkaa tuommosia vaihtaan, tai suositella jotakin paikkaa mistä kysyä?
Saan itse hoidettua uudet jousilautaset mutta niiden paikalleen hitsaus olisi työlistalla.

040-7421042 ~ mikko.makinen@eng.tamk.fi
Vastaa Viestiin