Ledtanko
-
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 142
- Liittynyt: 18 Maalis 2014 08:46
- Truck: MB309
- Location: Oulainen
Ledtanko
Nönii... Tämmönen siis tuli
http://www.ebay.com/itm/5D-23INCH-336W- ... b8&vxp=mtr
Pitkään olen noita pötkäjuttuja miettinyt mutta ne kaks metriä leveät ilman linssiä olevat pötkylät ei oo vakuuttanu.. Valoa on joo mutta sen kantavuus loppuu kesken eli ne on lähinnä työvaloja joten nyt kun tuli linssitekniikkaa niin tilasin tuollaisen kapeamman sitten vähän kuin riskillä kokeeksi..
Noin 9 amppeeria se otti virtaa 13.5 jännitteellä joten aito teho lienee just sen sata wattia tms
Mutta eipä masennuta siitä.. Otin järkkärin ja tinttasin sen auton katolle, pakotin suljinajan sinneppäin soppeliksi ja samoilla asetuksilla on otettu kaikki allaolevat kolme kuvaa..
Tässä 7 tuuman vakiot kanttiumpiot lyhyillä
Sitten 4 x Bosch halogeenilisäpitkät 100w tuikuilla ja auton omat saunalyhdyt kaverina. Näillä mie normaalisti ajelen..
Sitten pelkkä pötkylä
Onhan se, ei pärjää pelkässä kantamassa mutta n viis kertaa pienempi virrankulutus tuottaa silti aikapaljo valoa
Radiohäiriöitä on, pahimmat HF bandilla ja vaikuttaa myös hieman normiradioon mutta huomasin että kun pötkön maadoitti autoon niin häiriöt pieneni, en alkanu tuolla pikatestauksella kokeileen sen kummemmin.. Häiriötaso kuitenkin paaaaljon pienempi mitä esim Xenon-valoilla.
Tarkoitus ei ole kattilarivistöä tällä korvata mutta pakohan se on vähä ihastella tuota, ei mene kauan että nää pyyhkii kaikista muista valoista ohi vasemmalta ja oikelta..
Noita valorajoja mitä kamera poimii ei näe silmällä, valo oli aika miellyttävää kun ratin takana maisemia katseli..
http://www.ebay.com/itm/5D-23INCH-336W- ... b8&vxp=mtr
Pitkään olen noita pötkäjuttuja miettinyt mutta ne kaks metriä leveät ilman linssiä olevat pötkylät ei oo vakuuttanu.. Valoa on joo mutta sen kantavuus loppuu kesken eli ne on lähinnä työvaloja joten nyt kun tuli linssitekniikkaa niin tilasin tuollaisen kapeamman sitten vähän kuin riskillä kokeeksi..
Noin 9 amppeeria se otti virtaa 13.5 jännitteellä joten aito teho lienee just sen sata wattia tms
Mutta eipä masennuta siitä.. Otin järkkärin ja tinttasin sen auton katolle, pakotin suljinajan sinneppäin soppeliksi ja samoilla asetuksilla on otettu kaikki allaolevat kolme kuvaa..
Tässä 7 tuuman vakiot kanttiumpiot lyhyillä
Sitten 4 x Bosch halogeenilisäpitkät 100w tuikuilla ja auton omat saunalyhdyt kaverina. Näillä mie normaalisti ajelen..
Sitten pelkkä pötkylä
Onhan se, ei pärjää pelkässä kantamassa mutta n viis kertaa pienempi virrankulutus tuottaa silti aikapaljo valoa
Radiohäiriöitä on, pahimmat HF bandilla ja vaikuttaa myös hieman normiradioon mutta huomasin että kun pötkön maadoitti autoon niin häiriöt pieneni, en alkanu tuolla pikatestauksella kokeileen sen kummemmin.. Häiriötaso kuitenkin paaaaljon pienempi mitä esim Xenon-valoilla.
Tarkoitus ei ole kattilarivistöä tällä korvata mutta pakohan se on vähä ihastella tuota, ei mene kauan että nää pyyhkii kaikista muista valoista ohi vasemmalta ja oikelta..
Noita valorajoja mitä kamera poimii ei näe silmällä, valo oli aika miellyttävää kun ratin takana maisemia katseli..
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Ledtanko
On tehoa!
Bussiin katolle miettiny samanoloisia mut n.400e kpl hinta varaosamailman hyllyssä antaa jarrua vielä. ..
Bussiin katolle miettiny samanoloisia mut n.400e kpl hinta varaosamailman hyllyssä antaa jarrua vielä. ..
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3657
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Ledtanko
Kirkas kyllä, mutta kontrasti pimeän ja kirkkaan välille tulee ledeillä liian jyrkäksi. Ei eroita hämäriä kohtia. Taajuus on niin lähellä päivänvaloa, että yönäkö katoaa. Himmeä halogeeni on mielestäni parempi, kuin ylikirkas led. Ainakin työvaloissa. Ledeistä ei eroita kuin hot spotin ja muu on mustaa.
Hieno kuvademo
Hieno kuvademo
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Ledtanko
Ja siis kiitos että teit testin piti vielä sanoa!
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
Re: Ledtanko
Mä olen noita TM:n kaukovalotestejä tavatessani pohtinut että miten valaisimen asennuskorkeus vaikuttaa valokuvioon. Kuvittelisi että se muodostuu vähän erilaiseksi jos valaisin on lähes 4m korkeudella.
-
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 142
- Liittynyt: 18 Maalis 2014 08:46
- Truck: MB309
- Location: Oulainen
Re: Ledtanko
Ainakin tuossa lampussa olis parempi mitä korkeammalla valo on, linssit tekee keskelle pyörylän ja jos valo on kovin matalalla niin pyörylän yläosa suuntautuu sitten puihin kun ylhäältä alaspäin saisi paremmin rajattua hukkavaloa
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: Ledtanko
Ei taida olla E-hyväsytty ?
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3657
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Ledtanko
Lumipyryssä, kun tempaisee ylävalot päälle tulee kiire nappulalle takaisin. Röllistä otin yläpitkiltä sulakkeen pois ja laitoin Hella-huput päälle.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Re: Ledtanko
Joo, kattovaloilla on parempi olla oma kytkimensä. Lumipyryssä ja sopivantyyppisissa sumuissa ihan mahdottomat.Rosvolinna kirjoitti:Lumipyryssä, kun tempaisee ylävalot päälle tulee kiire nappulalle takaisin. Röllistä otin yläpitkiltä sulakkeen pois ja laitoin Hella-huput päälle.
- Rantarosvo
- Kansleri
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
- Truck: Haaveena vasta
- Location: Lappeenranta
- Viesti:
Re: Ledtanko
Kuorma-autossa muistaaksein saa olla kattopitkät ja puskurilla lisäpitkät kun on vaihtokytkimellä, niin etteivät pala yhtäaikaa. Oiskohan linjurissa samaa mahdollisuutta.
Rosmo
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Ledtanko
Miulla just tolleen kytketty ja sit piilonapilla kaikki päälle
.
.
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
Re: Ledtanko
Itseasiassa vain N3 luokan autoissa on laillista kytkeä noin. N3 on kuorma-autot yli 12tRantarosvo kirjoitti:Kuorma-autossa muistaaksein saa olla kattopitkät ja puskurilla lisäpitkät kun on vaihtokytkimellä, niin etteivät pala yhtäaikaa. Oiskohan linjurissa samaa mahdollisuutta.
Eli linja-autossa kahdet lisäkaukovalot saa ottaa käyttöön vain kytkemällä omat pitkät pois käytöstä.
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Ledtanko
Nii miulekki leimalla sanottiin ku unehtu namiskuukkelit vika asentoon . Katto,maski ja omissa umppareissa pitkät palaa
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
- Zippo
- Rattiamiraali
- Viestit: 359
- Liittynyt: 09 Touko 2010 20:09
- Truck: Scania K113 Falcon
- Location: Kouvola
Re: Ledtanko
Lähinnä led työvalojen kanssa puljannut, kaikissa tuntuu olevan sama homma et 48w ottaa sähkötehoa 36w, 36w ottaa tehoa 30w, 17w ottaa tehoa 12w, en sit tiedä miten ne valmistajat laskee mut jostain sitä tehoa syntyy tyhjästä. 6 x 3w ledvalaisin pitäisi viedä 18w mut vie tyyliin 12w. Paketissa ei puhuta valotehosta joten voisi olettaa olevan ottoteho.. Noi ottotehot olen virran ja jännitteen mukaan laskenut, on kyl ollut halppislamppuja.
Re: Ledtanko
Sillähän ei ole mitään rajaa paljonko kiinalainen kehtaa valehdella.