Yli 12m matkailuauton tulevaisuus?
- vko516
- Rattiamiraali
- Viestit: 304
- Liittynyt: 10 Marras 2008 00:20
- Truck: B10M Carrus
- Location: Manse
Yli 12m matkailuauton tulevaisuus?
Nyt olisi 13.5m Scania edullisesti kiikarissa mutta mikä on tilanne vuonna 2021?
Miksikä tuo olisi järkevä muutoskatsastaa? Vai unohtaakko koko homma?
Trafilta tuumasivat ettei poikkeuslupa ole ongelma mutta lupa ja ajot päättyvät vuonna 2020 joulukuussa.
Poikkeuslupaan halusivat tavaratilan (ei mittoja) sekä suuntaa antava pohjapiirrustus. Hinta 380€
Voidaanko kirjoittaa asiasta joku adressi
Miksikä tuo olisi järkevä muutoskatsastaa? Vai unohtaakko koko homma?
Trafilta tuumasivat ettei poikkeuslupa ole ongelma mutta lupa ja ajot päättyvät vuonna 2020 joulukuussa.
Poikkeuslupaan halusivat tavaratilan (ei mittoja) sekä suuntaa antava pohjapiirrustus. Hinta 380€
Voidaanko kirjoittaa asiasta joku adressi
- Rantarosvo
- Kansleri
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
- Truck: Haaveena vasta
- Location: Lappeenranta
- Viesti:
Re: Yli 12m matkailuauton tulevaisuus?
Jos trafilta noin sanotaan, niin eikö se oo fiksuinta uskoa? Adressejahan voidaa kirjotella, mut ei ne mihkään vaikuta.
Rosmo
- vko516
- Rattiamiraali
- Viestit: 304
- Liittynyt: 10 Marras 2008 00:20
- Truck: B10M Carrus
- Location: Manse
Re: Yli 12m matkailuauton tulevaisuus?
Lupa ja ajot päättyy silloin joo, mutta saakohan tuolloin uusittua vai jääkö bussi leikkimökiksi?
Trafin ukko ei ottanut kantaa tuohon.
Voiko olla niin järjetön järjestelmä että kulkineet jää niille sijoilleen eikä millään keinolla saa enää c-kortilla ajettaviks?
Trafin ukko ei ottanut kantaa tuohon.
Voiko olla niin järjetön järjestelmä että kulkineet jää niille sijoilleen eikä millään keinolla saa enää c-kortilla ajettaviks?
- Rantarosvo
- Kansleri
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
- Truck: Haaveena vasta
- Location: Lappeenranta
- Viesti:
Re: Yli 12m matkailuauton tulevaisuus?
Matkailu ja kuorma-autojen maksimimitat on jo nyt pienemmät kun linja-autossa. Poikkeuslupa on maakohtanen ja tänäpäivänäkin poikkeuluvallisen auton kanssa ei tarvii eurooppaa kiertää. Kuorma-auto puolella luotettiin johonkin porsaanreikään ja 260 leveitä kontteja ja kärrejä tilattiin hyvinkin lähellä siirtymävaiheen loppua. No niitä sitten kavennettiin kun huomattiin ettei tullutkaan mitään kansallista helpotusta. En ymmärrä miks samat virheet pitää tehdä nyt uudestaan. Päivämäärä on tiedossa ja sen jälkeen autot menee paalattavaksi. Linja-auton kaventaminen pikkasen hankalampaa. Näitä tiedusteluja trafille on vuosien mittaan tehty monia ja vastaus on aina sama, ajaminen loppuu.
Tottakai nyt on paljon tulevaisuudessa ylileveitä aihioita paljon kaupan. Liikennöitsijät vaihtaa kalustoa kun vanhasta vielä joku ehkä jotain maksaa. Päivä päivältä ylileveät on arvottomampia. Niillä ei ole kun alustan ja varaosien arvo. Uusimpia varmaan tullaan jonkinverran korittamaan uudestaan, mutta tuskin kovin suuressa mittakaavassa.
Tottakai nyt on paljon tulevaisuudessa ylileveitä aihioita paljon kaupan. Liikennöitsijät vaihtaa kalustoa kun vanhasta vielä joku ehkä jotain maksaa. Päivä päivältä ylileveät on arvottomampia. Niillä ei ole kun alustan ja varaosien arvo. Uusimpia varmaan tullaan jonkinverran korittamaan uudestaan, mutta tuskin kovin suuressa mittakaavassa.
Rosmo
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4271
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Yli 12m matkailuauton tulevaisuus?
Epäilen tuota koritusvaihtoehtoa. Pitkään aikaan ei liene yhtään käytettyä alustaa ole enää koritettu. Vanhemmat ei muutu uusiksi euro6 vehkeiksi koppaa vaihtamalla.
Leveys on arvaamaton asia. Näin se vaan toimii euvostoliitossa että laillinen auto leimataan laittomaksi yhdellä kansliapäätöksellä. Kaikki muut autot saa jatkaa tieliikenteessä loputtomiin kunhan leima on voimassa. Paitsi 260 leveä bussi. Ah kuinka loogista ajattelua. Sun pitää aavistaa että älä osta, ministeriö saattaa leimata juuri tämän mallin paalattavaksi.
Erikoiskuljetuslupa? Lupa alkaa 1.1 ja päättyy 31.12.... Ylileveä kuljetus reitillä _____________ <tuohon laskettelureissusta alkaen joka retki uuteen vuoteen asti?
Leveys on arvaamaton asia. Näin se vaan toimii euvostoliitossa että laillinen auto leimataan laittomaksi yhdellä kansliapäätöksellä. Kaikki muut autot saa jatkaa tieliikenteessä loputtomiin kunhan leima on voimassa. Paitsi 260 leveä bussi. Ah kuinka loogista ajattelua. Sun pitää aavistaa että älä osta, ministeriö saattaa leimata juuri tämän mallin paalattavaksi.
Erikoiskuljetuslupa? Lupa alkaa 1.1 ja päättyy 31.12.... Ylileveä kuljetus reitillä _____________ <tuohon laskettelureissusta alkaen joka retki uuteen vuoteen asti?
Tulevaisuus on sähköinen
Re: Yli 12m matkailuauton tulevaisuus?
Olisiko leveälle kulkurille ratkaisu kuorma-autoksi rekisteröiminen, nehän saa olla 260cm leveitä?
- Rantarosvo
- Kansleri
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
- Truck: Haaveena vasta
- Location: Lappeenranta
- Viesti:
Re: Yli 12m matkailuauton tulevaisuus?
Ei oo. Kuorma-auton suurin leveys on 2,55m. Lämpöeristetty kontti voi olla 2,6m
Rosmo
- vko516
- Rattiamiraali
- Viestit: 304
- Liittynyt: 10 Marras 2008 00:20
- Truck: B10M Carrus
- Location: Manse
Re: Yli 12m matkailuauton tulevaisuus?
Puolituntia tivattu kahta eri trafin asiantuntijaa ja lopputulokseksi saatiin että arviolta 5% mahdollisuus saada poikkeuslupa 2021.
Sano ihan suoraan että niskalaukaus tämä on noille ylikokoisille vehkeille. Ylipäätänsä tuon poikkeusluvan myöntäminen oikeasti
vaatisi kilpa-auton/hevosen tms. kuljetustilan jonka perustella vaaditaan ylileveätä tai pitkää matkailuautoa (yli 12m x 2,5m x 4,0m).
Sano ihan suoraan että niskalaukaus tämä on noille ylikokoisille vehkeille. Ylipäätänsä tuon poikkeusluvan myöntäminen oikeasti
vaatisi kilpa-auton/hevosen tms. kuljetustilan jonka perustella vaaditaan ylileveätä tai pitkää matkailuautoa (yli 12m x 2,5m x 4,0m).
- wiima63
- Kansleri
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
- Truck: wiima ja Van Hool
- Location: Somero & Karkkila
- Member id: 155
Re: Yli 12m matkailuauton tulevaisuus?
Saa olla 2,60m jos on alle 22m yhdistelmä. Esim mun nuppi on 2,60m kun ei vedetä kärryä.Rantarosvo kirjoitti:Ei oo. Kuorma-auton suurin leveys on 2,55m. Lämpöeristetty kontti voi olla 2,6m
Eli 2,60m x 12m onnistuu kuorma-autoksi tietyillä muutoksilla. Ei vaan taida juuri semmosia olla ellei sitten lyhennä ylipitkää 2.6m leveetä autoa.
- Rantarosvo
- Kansleri
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
- Truck: Haaveena vasta
- Location: Lappeenranta
- Viesti:
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 987
- Liittynyt: 25 Touko 2011 18:10
- Truck: 1968 Vanaja Ajokki
- Location: Uusimaa
Re: Yli 12m matkailuauton tulevaisuus?
Pitäisköhän perustaa koripaja. (No ei kannata) Voisin kavennella/lyhennellä bussien koreja tilauksesta tarpeen mukaan (no tästä tuli nyt tämmönen lintulauta) esim. á 20000€.
Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.
- -LÄTSÄ-
- Ajoneuvos
- Viestit: 697
- Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
- Truck: scania k92
- Location: Järvenpää
- Paikkakunta: Keski-uusimaa
Re: Yli 12m matkailuauton tulevaisuus?
Moi
Joo Mikko... Rupee sinä piällysmieheksi ni mää tuon ton minunkin "sähkölinnunkaakkimiskoneen" sinne pajalle ja voi alkaa vetää "ykkösluokan liikunta saumaa"...
"Oho lipsahti...korin kylkilinjasta tuli pikkasen taakkepäin kapeneva ja 10cm on otettu vaan toiselta kyljeltä... (pääsee puolet helpommalla ku ei tartte kaventaa molemmin puolin... ) ja sitte vois ehkä antaa 5% alennusta... (huom. Ehkä )
Ei mahtas olla kovin tunkua sille "pärnäsen korjaamolle"
No ei vaines... Vaikken ny bussien korirakenteista nii mitään tiedäkkään... Mut voin kuvitella et ei ois mikään "pikkunakki" kavennella minkään näköstä putkikehikkoa. (katto korotus ois helpompi tehä...ja ne lokinsiipi ovet. )
Joo Mikko... Rupee sinä piällysmieheksi ni mää tuon ton minunkin "sähkölinnunkaakkimiskoneen" sinne pajalle ja voi alkaa vetää "ykkösluokan liikunta saumaa"...
"Oho lipsahti...korin kylkilinjasta tuli pikkasen taakkepäin kapeneva ja 10cm on otettu vaan toiselta kyljeltä... (pääsee puolet helpommalla ku ei tartte kaventaa molemmin puolin... ) ja sitte vois ehkä antaa 5% alennusta... (huom. Ehkä )
Ei mahtas olla kovin tunkua sille "pärnäsen korjaamolle"
No ei vaines... Vaikken ny bussien korirakenteista nii mitään tiedäkkään... Mut voin kuvitella et ei ois mikään "pikkunakki" kavennella minkään näköstä putkikehikkoa. (katto korotus ois helpompi tehä...ja ne lokinsiipi ovet. )
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
- Rantarosvo
- Kansleri
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
- Truck: Haaveena vasta
- Location: Lappeenranta
- Viesti:
- wiima63
- Kansleri
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
- Truck: wiima ja Van Hool
- Location: Somero & Karkkila
- Member id: 155
Re: Yli 12m matkailuauton tulevaisuus?
2. Ajoneuvon suurin sallittu leveys on 2,60 metriä. Kiinteältä rakenteeltaan yli 22,00 metrin pituisessa yhdistelmässä käytettävän muun kuin lämpöeristetyn ajoneuvon sekä linja-auton suurin sallittu leveys on kuitenkin 2,55 metriä. Museoajoneuvoksi rekisteröidyn linja-auton, joka on liikennekäytössä enintään 50 päivää kalenterivuoden aikana, suurin sallittu leveys on kuitenkin 2,60 metriä. Henkilöauton (M1-luokka) suurin sallittu leveys on 2,50 metriäRantarosvo kirjoitti:Mutta se auto on max. 2,55
https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2013/20130407
löytyy kohdasta 25 § Muut päämitat
Annettu Helsingissä 6 päivänä kesäkuuta 2013
- Rantarosvo
- Kansleri
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
- Truck: Haaveena vasta
- Location: Lappeenranta
- Viesti:
Re: Yli 12m matkailuauton tulevaisuus?
Pointtihan on se, että 2,6m leveetä kuorma-autoa ei saa mistään. Kontti voi olla sen 2,6m ja linja-autosta ei saa konttia. Turha elätellä toiveita että ajo jatkuu 2020 jälkeen jos katsastaa kuorma-autoks.
Miusta ois tärkeetä infota aihioiden ostajia että ei kannata ostaa 2,6m leveetä aihioo. Oon ollu sitä mieltä jo vuosia.
Juu, ja olen lukenu noi samat lakipykälät ja oon ollu yhteydessä trafiin ja olen myös päättäny ostaa aihion ruotsista kun siellä noita 2,55m leveitä on tarjolla. On vaan tullu muita kapuloita rattaisii pariin kertaan ko olen ollu lähdössä tukkisaareen autoja kattomaan.
Miusta ois tärkeetä infota aihioiden ostajia että ei kannata ostaa 2,6m leveetä aihioo. Oon ollu sitä mieltä jo vuosia.
Juu, ja olen lukenu noi samat lakipykälät ja oon ollu yhteydessä trafiin ja olen myös päättäny ostaa aihion ruotsista kun siellä noita 2,55m leveitä on tarjolla. On vaan tullu muita kapuloita rattaisii pariin kertaan ko olen ollu lähdössä tukkisaareen autoja kattomaan.
Rosmo
- wiima63
- Kansleri
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
- Truck: wiima ja Van Hool
- Location: Somero & Karkkila
- Member id: 155
Re: Yli 12m matkailuauton tulevaisuus?
Onko jotain URLia mistä asian voisi varmistaa ?
Re: Yli 12m matkailuauton tulevaisuus?
Miten se on lakitekstissä eroteltu että se lämpöeristetty kuormatila on nimenomaan kontti eikä linja-auton muotoinen lämpöeristetty kori?
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 987
- Liittynyt: 25 Touko 2011 18:10
- Truck: 1968 Vanaja Ajokki
- Location: Uusimaa
Re: Yli 12m matkailuauton tulevaisuus?
No aloin just miettii samaa.Wonderi kirjoitti:Miten se on lakitekstissä eroteltu että se lämpöeristetty kuormatila on nimenomaan kontti eikä linja-auton muotoinen lämpöeristetty kori?
Et jos sitä bussia lyhentäs sopivasti ja nostais sen sit vaik jonkun FL4:n kontiks. Yhdestä kulkurista sais karkeasti kaks konttia.
Mikon koripaja tekee mitä pyydetään.
Semmonenkin vielä, et jos semmosen täyspitkän bussin korin katkasis vaik neljään osaan, ja nostais sit pystyasennossa kontiks, ni semmosenkin vois tehdä. Neljä kulkuriautoa! Eikä menis korkeus siltikään yli.
Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.
- Pukaatti
- Vapaaherra
- Viestit: 2595
- Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
- Truck: volvo b10m dp carrus
- Location: Volvon alla yleensä
- Member id: 244
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Yli 12m matkailuauton tulevaisuus?
siis jos nyt tässä aattelee että vaikka "lätsä" on rakentanu melkein nollasta ton korinsa niin vaikeakos noita on kaventaa, tuulilasin kavennus yksiosasessa on tietty hankalaa, mutta ihan olen vakuuttunut et joku ostaa niin uuden kun mahdollista olevan liian leveen ja kaventaa sen. Täällä foorumilla on semmosia seppiä että ihan tasavarmalla sen tekee ja ei sellaisilta tekijöiltä edes vaadi paljoa. Itse en tekisi sellaista jos näillä pohjolantallin tiloilla mentäis, mutta kunnon talli ja hyviä luotettavia ystäviä avuksi mitkä osaa muutakin kun antroitia näpyttää ja mussuttaa pitsaa ja vetää kaljaa päälle. Sellainen henkilö saa sen onnistumaan kun ei pelkää että mitä minkin vanerin alta löytyy ja juokse ruostetippaa heti pakoon.
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 987
- Liittynyt: 25 Touko 2011 18:10
- Truck: 1968 Vanaja Ajokki
- Location: Uusimaa
Re: Yli 12m matkailuauton tulevaisuus?
Ei kai kukaan väitä etteikö bussia voisi kaventaa, kysymys kuuluu onko siinä vähääkään järkeä. En tiedä, mutta epäilen että -LÄTSÄ- olis miettiny toisenkin kerran jos olis ennalta tiennyt työmäärän. Voin olla väärässäkin eikä siinä sit mitään.
Aina tai ainakin usein sanotaan ettei omalle työlle tule laskea hintaa, mut kyl se vaan niin on että jossain vaiheessa alkaa kannattamaan. Toki jotkut saavat paljonkin mielihyvää itse tekemisestä, että voi sen hinnan laskea + -merkkiseksikin. Tietty.
Sanonpa vaan, että tommosen toistakymmentä tonnia painavan laitteen niin täydellisessä läpikäymisessä ei ole mitään järkeä.
Nimim. suht täydellistä läpikäymistä odottelevan bussin omistaja.
Aina tai ainakin usein sanotaan ettei omalle työlle tule laskea hintaa, mut kyl se vaan niin on että jossain vaiheessa alkaa kannattamaan. Toki jotkut saavat paljonkin mielihyvää itse tekemisestä, että voi sen hinnan laskea + -merkkiseksikin. Tietty.
Sanonpa vaan, että tommosen toistakymmentä tonnia painavan laitteen niin täydellisessä läpikäymisessä ei ole mitään järkeä.
Nimim. suht täydellistä läpikäymistä odottelevan bussin omistaja.
Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.
- VANHOOL
- Rattiamiraali
- Viestit: 283
- Liittynyt: 10 Kesä 2007 02:46
- Truck: Scania/Superstar
- Location: Teuva
- Member id: 053
- Viesti:
Re: Yli 12m matkailuauton tulevaisuus?
Rantarosvo kirjoitti:Pointtihan on se, että 2,6m leveetä kuorma-autoa ei saa mistään. Kontti voi olla sen 2,6m ja linja-autosta ei saa konttia. Turha elätellä toiveita että ajo jatkuu 2020 jälkeen jos katsastaa kuorma-autoks.
Miusta ois tärkeetä infota aihioiden ostajia että ei kannata ostaa 2,6m leveetä aihioo. Oon ollu sitä mieltä jo vuosia.
Juu, ja olen lukenu noi samat lakipykälät ja oon ollu yhteydessä trafiin ja olen myös päättäny ostaa aihion ruotsista kun siellä noita 2,55m leveitä on tarjolla. On vaan tullu muita kapuloita rattaisii pariin kertaan ko olen ollu lähdössä tukkisaareen autoja kattomaan.
Siitähän se 2,6m leveen kuorma-auton saa kun käy muutoskatsastamassa 12m ja 2,6m leveen tai alle olevan linja-auton kuorma-autoksi. Ei kai siinä päivän selväs asias tarvi mitää toiveita elätellä kun kuorma-auton leveys saa olla 2,6 vaikka elettäisiinkin 2020 jälkeistä aikaa. Asiahan on eri jos auto tehdään pidemmästä ja vaaditaan poikkeuslupa.
Kulkurit löytyy tosta osoitteesta:
http://www.ukkonenoy.com
http://www.ukkonenoy.com
- -LÄTSÄ-
- Ajoneuvos
- Viestit: 697
- Liittynyt: 29 Loka 2013 08:22
- Truck: scania k92
- Location: Järvenpää
- Paikkakunta: Keski-uusimaa
Re: Yli 12m matkailuauton tulevaisuus?
Tervehdys...
Ny on pakko kommentoida tohon "nollasta tekemiseen" (Pukaatti) ja "oisinko lähteny jos oisin tienny" (mikko) No lähetään ny siitä etten lähteny lähellekkään nollasta...vaikka ny jouduinki hitsailemaan tota katiskaa niin aika iso osa siitäkin hitsaamisesta oli muuta ku "mädän korjuuta" eli ns.samalla vaivalla sain rakennettua nuo helmat paremmin toimivaks kulkuri käytössä (eli tavaratilan "maksimointi" kyseisessä aihiossa ja oven siirto oli ihan puhtaasti siitä syystä että sain omaan ajatukseen toimivamman pohjaratkaisun siihen...ja silti se on väärässä paikassa... sen pitäs olla mun mielestä edessä...että matkustamo toimis tietyllä tapaa eteisenä. no se on maku asia) Se että onko tuommosessa rakentamisessa "mitään järkee"... en ota kantaa (julkisesti...mutta näin "of te rekord"... Eihän tuossa oo tolla tavalla tehtynä mitään järkee... ) ja sitä en nyt sen kummemmin ala tässä ruotimaan. Jokainen joka tahtoo saa itte miettiä miks näin ajattelen.
ja tuo että lähtisinkö kaventamaan autoo kymmentä senttiä... ni voin sanoo että EN välttis... jos sitä joku tosissaan kysys... ennemmin tekisin vaikka uuden kehikon... (tommoseen "tikapuurungolliseen" kikottimeen... en himmeliä, siinä on jo liikaa laskemista ja miettimistä että se kestää. )
"että jotta näin...jatketaan harjotuksia"
Ny on pakko kommentoida tohon "nollasta tekemiseen" (Pukaatti) ja "oisinko lähteny jos oisin tienny" (mikko) No lähetään ny siitä etten lähteny lähellekkään nollasta...vaikka ny jouduinki hitsailemaan tota katiskaa niin aika iso osa siitäkin hitsaamisesta oli muuta ku "mädän korjuuta" eli ns.samalla vaivalla sain rakennettua nuo helmat paremmin toimivaks kulkuri käytössä (eli tavaratilan "maksimointi" kyseisessä aihiossa ja oven siirto oli ihan puhtaasti siitä syystä että sain omaan ajatukseen toimivamman pohjaratkaisun siihen...ja silti se on väärässä paikassa... sen pitäs olla mun mielestä edessä...että matkustamo toimis tietyllä tapaa eteisenä. no se on maku asia) Se että onko tuommosessa rakentamisessa "mitään järkee"... en ota kantaa (julkisesti...mutta näin "of te rekord"... Eihän tuossa oo tolla tavalla tehtynä mitään järkee... ) ja sitä en nyt sen kummemmin ala tässä ruotimaan. Jokainen joka tahtoo saa itte miettiä miks näin ajattelen.
ja tuo että lähtisinkö kaventamaan autoo kymmentä senttiä... ni voin sanoo että EN välttis... jos sitä joku tosissaan kysys... ennemmin tekisin vaikka uuden kehikon... (tommoseen "tikapuurungolliseen" kikottimeen... en himmeliä, siinä on jo liikaa laskemista ja miettimistä että se kestää. )
"että jotta näin...jatketaan harjotuksia"
Ennen oli nuoruus ja hulluus... Kohta tulee vanhuus ja pähkähulluus...
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 597
- Liittynyt: 16 Helmi 2005 01:43
- Truck: Scania K112Superstar
- Location: Vantaa
Re: Yli 12m matkailuauton tulevaisuus?
Tuosta kokonaan alusta alkamisesta tuli mieleen (ei Mieleen), että eikös foorumilla joku purkanut tuuppariscanian paloiksi ja piti aloittaa noista taka- ja etuosiata rakentamaan koria päälle. Eli kuin tehtaalta tulleesta alustasta.
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: Yli 12m matkailuauton tulevaisuus?
Olet oikeassa, Nurmijärvellä.Pilotti kirjoitti:Tuosta kokonaan alusta alkamisesta tuli mieleen (ei Mieleen), että eikös foorumilla joku purkanut tuuppariscanian paloiksi ja piti aloittaa noista taka- ja etuosiata rakentamaan koria päälle. Eli kuin tehtaalta tulleesta alustasta.
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- kulkuri
- Kansleri
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
- Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen
Re: Yli 12m matkailuauton tulevaisuus?
mahtaakohan olla valmis jo