Mitenkäs teillä on toimineet sivuista poratut lasit? Siis lasien välistä poratut. Onko huuru poistunut tuuletuksen myötä?
Ajattelin vain noiden isojen sivulasien porausta.. En niinkään sivusta vaan peräti itse sisempään lasiin, läpi reikä alakulmaan ja vastakkaiseen yläkulmaan!
Lasiinhan ei tietenkään pysty poraamaan reikää tavallisella poralla. Mutta entäpä sellainen timanttipäällysteinen putkiterä, jolla poraavat autojen tuulilaseja halkeamien pysäyttämiseksi?
Vuosia sitten käytin entistä autoani moisessa operaatiossa. Lasiliikkeen setä otti akkuporakoneen ja vesiruiskun. Porasi putkiterällä ulkopuolelta hieman ennen halkeaman päättymistä laminointikalvoon asti (ei siis koko lasin läpi). Poratessa käytti runsaasti vettä. Porauksen jälkeen painoi lasia, jolloin halkeama eteni reikään asti ja halkeaman eteneminen pysähtyi sitten siihen. Muutama minuutti meni koko operaatioon.
En tiedä onko henkilöauton tuulilasi erilaista tavaraa kuin tuommoinen bussin iso sivulasi. Mutta jos saisi käsiinsä tuollaisen putkiterän, voisi kokeilla lasin porausta..
Terä tosiaan näytti ohutseinämäiseltä messinkiputkelta, muistaakseni jotain 3-4 mm ulkohalkaisijaltaan. Eikä putken pää näyttänyt mitenkään teroitetulta tms. Pinnoitettu kiiltävällä tomulla ja setä kertoi sen olevan timanttipölyä.
Jos reikien poraus onnistuisi, niin ehkä tuuletuksen myötä voisi saada huurut pois? Jäisi vaihtopuuhat vähemmälle.
Vai mitä mieltä olette?