Kuvia..
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4287
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Kuvia..
Loistavaa!
Sieltähän se oma bussi löytyi tilausajosta 1980 luvun alkupuolelta K.Sundellin ja Lähiliikenteen ajoilta...Oikein värikuvia, tosin nykyisin taitaa olla auto parhaimman näköinen mitä koskaan
Onpa tehty iso työ että on saatu tällainen bussidata aikaan.
Sieltähän se oma bussi löytyi tilausajosta 1980 luvun alkupuolelta K.Sundellin ja Lähiliikenteen ajoilta...Oikein värikuvia, tosin nykyisin taitaa olla auto parhaimman näköinen mitä koskaan

Tulevaisuus on sähköinen
- vjk55
- Rattiamiraali
- Viestit: 335
- Liittynyt: 02 Huhti 2007 23:37
- Truck: Volvo B58 lahti v.79
- Location: Muurame
- Member id: 093
Re: Kuvia..
Kyllä minunkin bussista tiedot löytyivät, mutta kuvaa ei löytynyt.
Volvo B58 Lahti 13 m. v 79.
- otto
- Rattiamiraali
- Viestit: 294
- Liittynyt: 28 Maalis 2006 20:48
- Truck: Scania DS11
- Location: säynätsalo
- Member id: 59
Re: Kuvia..
sieltähän se löytyi heelmän kuvakin oikein linja varustuksessa




"Heelmä"scania Ds11turbo-74 ajokki 5000
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: Kuvia..
Jippii
Nyt on löytyneet kaikki Expressistä lähtien ( ei ihan alkuajoista)

Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- höyry
- Apukuski
- Viestit: 11
- Liittynyt: 04 Joulu 2007 16:28
- Truck: volvo b57 -83
- Location: joensuu
- Paikkakunta: joensuu
Re: Kuvia..
Sieltähän se omakin löyty!
melko härskin värinen ollu.

melko härskin värinen ollu.

Markku "Höyry" Kekkonen
Minkäs sitä suomalainen luonnolleen voi!
Minkäs sitä suomalainen luonnolleen voi!
- pupetti
- Rattimajuri
- Viestit: 230
- Liittynyt: 04 Joulu 2007 16:25
- Truck: mercedes-benz
- Location: Vaasa/ muu suomi
Re: Kuvia..
No olihan nuo espoon autojen värit haalistuessaan aika öklöttävän värisiä, mutta tuokin arkki on ollu enne tuota espoon auton vihreätä toisen värinen kun oli vielä olemassa sellanen bussiyritys kun paikallislinjat, jonka sitte espoon auto osti, värinä oli vaalean harmaa jossa keskellä tumman ruskea raita.
Mutta tuolla arkilla se numero pysy samana eli 112, ja onpahan tullut tuotakin lykättyä ahtaaseen riviin, ja käännettyä käsijarrulla talvella, ja sepä tuntuu vallan hiukean kivalta kun pitkän bussin perä hiljakseen "lipuu" sivuttain ja ite oot melekein paikallaan
Nii ja tullu monesti myös rasvattua, pestyä sisältä ja päältä ja öljyjä vaiheltua tuohon ja muutamaan muuhunkin linja-autoon, joskus nuorempana.
Mutta tuolla arkilla se numero pysy samana eli 112, ja onpahan tullut tuotakin lykättyä ahtaaseen riviin, ja käännettyä käsijarrulla talvella, ja sepä tuntuu vallan hiukean kivalta kun pitkän bussin perä hiljakseen "lipuu" sivuttain ja ite oot melekein paikallaan

Nii ja tullu monesti myös rasvattua, pestyä sisältä ja päältä ja öljyjä vaiheltua tuohon ja muutamaan muuhunkin linja-autoon, joskus nuorempana.
Skype: pupetti8
Mersu on hyvä myyränpelättimenäkin.
Mersu on hyvä myyränpelättimenäkin.
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: Kuvia..
Voihan siellä ollakkin
on ehkä laitettu yhdenkoon ovilla noi pelähutlarin luukut 


Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- pupetti
- Rattimajuri
- Viestit: 230
- Liittynyt: 04 Joulu 2007 16:25
- Truck: mercedes-benz
- Location: Vaasa/ muu suomi
Re: Kuvia..
Vararengas ja "työkalupussi" joissa ei ikinä ollu mittään, muutenha se oli tyhjää täynnä, ja useissa autoissa ei ollu ku teline sitä pyörää varten.
Hiacella niihin mentiin vaihtelemmaa niitä renkaita, ja se hiaceki välillä jätti tielle sitte ensin laitettiin hiace ja sitte jatkettiin matkaa renkaan vaihtoon.
Sepä on vallan virkistävä kokemus vaihtaa rengasta ku ilmat on pusseista karannu, tai bussi on sopivasti montun kohdalla, ja maassa viis senttiä loskaa.
No sinne alle oli vaan kömmittävä tunkin kanssa, ja tietysti sinne sain aina minä kömpiä ku olin pienin.
Miks aina pientä sorretaan
Ja kyllä se muistaakseni oli melekein samalla tasolla se takapenkki kun muutkin, samanlainen oli vantaan liikenteellä kun tuo"arkki", mutta siinä ei oltu laskettu takatilaa, kun sillä ajeltiin tilauksiakin.
Hiacella niihin mentiin vaihtelemmaa niitä renkaita, ja se hiaceki välillä jätti tielle sitte ensin laitettiin hiace ja sitte jatkettiin matkaa renkaan vaihtoon.
Sepä on vallan virkistävä kokemus vaihtaa rengasta ku ilmat on pusseista karannu, tai bussi on sopivasti montun kohdalla, ja maassa viis senttiä loskaa.
No sinne alle oli vaan kömmittävä tunkin kanssa, ja tietysti sinne sain aina minä kömpiä ku olin pienin.
Miks aina pientä sorretaan


Ja kyllä se muistaakseni oli melekein samalla tasolla se takapenkki kun muutkin, samanlainen oli vantaan liikenteellä kun tuo"arkki", mutta siinä ei oltu laskettu takatilaa, kun sillä ajeltiin tilauksiakin.
Skype: pupetti8
Mersu on hyvä myyränpelättimenäkin.
Mersu on hyvä myyränpelättimenäkin.
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 597
- Liittynyt: 16 Helmi 2005 01:43
- Truck: Scania K112Superstar
- Location: Vantaa
Re: Kuvia..
Tuo ARC-sarja oli kyllä alunperinkin Espoon Auton vihreissä väreissä, koska tuli sinne uutena. Paikallislinjojen Wiimat taisi tulla kaikki tuohonaikaan U-rekistereillä, koska firman kotipaikka oli Espoo. Espoon Auto oli Hesasta, Annankadulla oli pääkonttori. Lisäksi Espoon Autoilla oli pitkään käytössä siniset penkit vrt. Paikkurin punaisiin. Noiden Espoolaisten tavaratila oli tosiaan useimmiten tyhjä, mutta se miksi ne ylipäänsä tehtiin johtui autojen myynnistä maakuntiin varsin "uusina". Ja maakuntien isännät tarvitsivat autoissa tavaratilojakin...Paikallislinjat ja Espoon Auto yhdistettiin varsin "mielenkiintoisten" vaiheiden jälkeen niin , että ostaja oli Paikallislinjat (Espoon kaupunki), mutta nimeksi tuli Espoon Auto.
- pupetti
- Rattimajuri
- Viestit: 230
- Liittynyt: 04 Joulu 2007 16:25
- Truck: mercedes-benz
- Location: Vaasa/ muu suomi
Re: Kuvia..
Niinpä se saattoi ollakkin, mutta itse siirryin paikkureille yritys oston mukana, ja vähän sen jälkeen tuli nuita samanlaisia busseja muutama, käytettyinä tosin, ja ne kaikki maalattiin niihin paikallislinjojen väreihin ensin ja numeroitiin, ja runsas puolivuotta sen jälkeen ne maalattiin takaisin tuolle espoon auton väritykselle, ja numeroitiin taas.
Eipä tuota tullut silloin paljon seurailtua sitä omistus pohjaa, koska oli riittävästi tekemistä niiden numerointien ja huoltojen kanssa, autot kun pyrittiin numeroimaan öisin kun ne päivällä tai illansuussa tuotiin sinne ahtaalle tallille mäkkylään.
Kun sitten se isompi varikko valmistui niin lopetin, koska muistaakseni eivät kaikki kuskitkaan saaneet "vanha työntekijä" papereita, ja uus työsopimus olis ollu huomattavasti heikompi ku se vanha.
Sen jälkeen meninkin, kun kerran tarjottiin ja pyydettiin, forsblomille töihin eli lähilinjoille, josta sitten muutaman mutkan kautta päädyin ajelemaan yhdistelmää eräälle yksityiselle yrittäjälle, joka tälläkin hetkellä on yrittäjänä pääkaupunki seudulla, tosin on jo loupunut rekoista ja omaa pari kome vaihtolava autoa.
Ja lähilinjojen myynnin jälkeen en juurikaan ole ollut yhteyksissä noihin bussi yhtiöihin tai niiden omistajiin, lukuunottamatta sipoolaisia koskisia, jotka tunnen noin muutenkin.
Mutta se aika kun vielä pystyi olemaan välillä hyvinkin raskaissa töissä oli hyvin antoisaa moneltakin kannalta, eikä nykyään edes varmaankaan anneta kenekään tehdä niin pitkiä työpäiviä kun silloin oli mahdollista, johtuen siitä että moni yhtiö ei enään ole ns.perhe-yhtiö
vaan omistajina on näkymätön monikansallinen suur-yhtiö jonka tavoitteena on tehdä isoa voittoa omistajilleen.
Ja nykyään teen vain sen minkä pystyn, ilman että tarvitsee kärsiä selkä ja jalka säryistä, eli suomeksi sanottuna olen uudelleen sairaslomalla.
Eipä tuota tullut silloin paljon seurailtua sitä omistus pohjaa, koska oli riittävästi tekemistä niiden numerointien ja huoltojen kanssa, autot kun pyrittiin numeroimaan öisin kun ne päivällä tai illansuussa tuotiin sinne ahtaalle tallille mäkkylään.
Kun sitten se isompi varikko valmistui niin lopetin, koska muistaakseni eivät kaikki kuskitkaan saaneet "vanha työntekijä" papereita, ja uus työsopimus olis ollu huomattavasti heikompi ku se vanha.
Sen jälkeen meninkin, kun kerran tarjottiin ja pyydettiin, forsblomille töihin eli lähilinjoille, josta sitten muutaman mutkan kautta päädyin ajelemaan yhdistelmää eräälle yksityiselle yrittäjälle, joka tälläkin hetkellä on yrittäjänä pääkaupunki seudulla, tosin on jo loupunut rekoista ja omaa pari kome vaihtolava autoa.
Ja lähilinjojen myynnin jälkeen en juurikaan ole ollut yhteyksissä noihin bussi yhtiöihin tai niiden omistajiin, lukuunottamatta sipoolaisia koskisia, jotka tunnen noin muutenkin.
Mutta se aika kun vielä pystyi olemaan välillä hyvinkin raskaissa töissä oli hyvin antoisaa moneltakin kannalta, eikä nykyään edes varmaankaan anneta kenekään tehdä niin pitkiä työpäiviä kun silloin oli mahdollista, johtuen siitä että moni yhtiö ei enään ole ns.perhe-yhtiö
vaan omistajina on näkymätön monikansallinen suur-yhtiö jonka tavoitteena on tehdä isoa voittoa omistajilleen.
Ja nykyään teen vain sen minkä pystyn, ilman että tarvitsee kärsiä selkä ja jalka säryistä, eli suomeksi sanottuna olen uudelleen sairaslomalla.
Skype: pupetti8
Mersu on hyvä myyränpelättimenäkin.
Mersu on hyvä myyränpelättimenäkin.
- Härski
- Kuski
- Viestit: 25
- Liittynyt: 04 Helmi 2008 22:08
- Truck: Volvo B 10 R
- Location: järvenpää
- Paikkakunta: Hevinkää
- Viesti:
Re: Kuvia..
Yippee! Löyty omakin laitos datasta!!
- otto
- Rattiamiraali
- Viestit: 294
- Liittynyt: 28 Maalis 2006 20:48
- Truck: Scania DS11
- Location: säynätsalo
- Member id: 59
Re: Kuvia..
Löytyi muuten sama jyväskylän liikenteen bussi jolla ajoin linjuri inssin vuonna -83 

"Heelmä"scania Ds11turbo-74 ajokki 5000