Lapin reissu

Matkailukokemuksia kulkurilla
gemssy
Kippari
Viestit: 55
Liittynyt: 04 Touko 2013 08:45
Location: Itä-Suomi

Lapin reissu

Viesti Kirjoittaja gemssy »

Tämän kesän ensimmäinen pitempi reissu takana. Joensuusta alkaen itärajaa lappiin ja enempi länsipuolta takaisin n.1400 km. Volvo toimii moitteettomasti edelleen... No koneella on vasta vajaa satku ajettu...
Pikku asioita on tullut kesän aikana korjailtua. Korinnosto toimii nyt vihdoinkin ja ensimmästä kertaa minulla ollessa kaikki mittaritkin on kunnossa. Polttoainemittarin kanssa ollut vähän ongelmaa, mutta kyllä se sitten noin viidennen kerran aukaistessa katkospaikka löytyi ja sain tinattua kuntoon. Kakkos-painemittarissa oli anturi rikki ja vasta toinen uusi oli toimiva...
Keväällä vaihdoin eteen ilmatyynyn ja vuotavan "alamaljan", nyt pysyy paineet kohtalaisesti. Oviventtiilien paineenalentajista oli kummastakin kalvot rikki. Uudet sai Biltemasta kympin kappale. Helmaluukkujen keskuslukot piti kaikki rassata läpi, mutta nyt toimii.
Pikku hiljaa kaikki paikat kuntoon...
Avatar
-KHS-
Rattiamiraali
Viestit: 292
Liittynyt: 14 Marras 2012 12:26
Truck: Carrus 302
Location: Ylöjärvi
Member id: 216

Re: Lapin reissu

Viesti Kirjoittaja -KHS- »

gemssy kirjoitti:Korinnosto toimii nyt vihdoinkin ja ...
Mikä korinnostossa oli vikana?
Mun pitäs nimittäin myös fiksailla sama toiminto.
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta, tai odottaa seuraavaa.
gemssy
Kippari
Viestit: 55
Liittynyt: 04 Touko 2013 08:45
Location: Itä-Suomi

Re: Lapin reissu

Viesti Kirjoittaja gemssy »

Se tuntui niin monimutkaiselta kaikkine tunnistimineen, etten yrittänytkään päästä selville. Hommasin takapäähänkin sylinterivarret tasoventtiileihin (edessä oli valmiina) ja vetäisin uuden nylonletkun sinne. Boschin pikkusen magneettiventtiilin alkuperäisen oikosulussa olevan paikalle ja korinnostokatkaisijalta kaapelilla releenohjaus alustan sulakelaatikkoon, josta releen johdot magneettiventtiilille. Nyt tässä ei ole nopeusestoja, tms. mutta summeri toimii, niin eiköhän se riitä. Pääsee sitten laivaankin, jos on tarvis...
Niin Scaniassahan se toimii ihan eri periaatteella.... Tasosäätöventtiileissä on kaksi eri asentoa....
b12m
Rattiamiraali
Viestit: 455
Liittynyt: 02 Joulu 2008 00:46
Location: Tampere

Re: Lapin reissu

Viesti Kirjoittaja b12m »

gemssy kirjoitti:Nyt tässä ei ole nopeusestoja, tms. mutta summeri toimii, niin eiköhän se riitä.
Veikkaanpa, että mitään nopeusestoa korinnostolle ei ole tuossa koskaan ollutkaan. Vielä 2003 vuoden Volvosta saa korin niin ylä- kuin ala-asentoonkin vaikkapa satasen vauhdissa. Vain varoitussummeri koettaa herätellä kapteenia tuolloin. :wink:
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3083
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Lapin reissu

Viesti Kirjoittaja neppi »

Kuva ois kiva! Ü
gemssy
Kippari
Viestit: 55
Liittynyt: 04 Touko 2013 08:45
Location: Itä-Suomi

Re: Lapin reissu

Viesti Kirjoittaja gemssy »

Joo, en perehtynyt estoihin sen tarkemmin, kun näytti niin monimutkaiselta. Alkuperäiseltä magneettiventtiililtä kuitenkin eteen lähtevään letkuun pistetty paine nosti etupään, mutta taakse lähtevässä ei tapahtunut mitään. Oletin, että on vielä jokin venttiili matkalla. Vedin siis uuden letkun takapäähän suoraan nostosylintereille ja näin sain korin nousemaan. Tämä on lyhyt B10M ja kardaani on lyhyt pätkä, joten ei tällä voi ajella satasta kori ylhäällä. Siksi oletin, että jokin esto saattaa olla. Summerin laitoin itse korinnostokytkimeltä hyppyjohdoilla...
Tasonsäätöventtiileillekin näytti tulevan kaksjohtoset tulpat... Lieneekö varoitusvalolle liian alhaisesta tyynyjen paineesta tms.?
Ei ainakaan toimi...:)
Vastaa Viestiin