80´FICC Ralley, Slawa Puola

Matkailukokemuksia kulkurilla
Avatar
KajNyy1
Vapaaherra
Viestit: 2415
Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

80´FICC Ralley, Slawa Puola

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 »

Tänään lähdemme Saksaan laivalla pääkohteena on kansainvälinen leirintä ja karavaani tapahtuma Slawassa Puolassa 6 - 14.8.2013. Mennessä katsastamme Saksan pohjoisrannikkoa Rostock - Rügen - Niederfinow jasitten Puolan puolelle. Taitaa osua matkareitin varrelle muutama toisen maailmansodan tekele :shock: :shock: . Kotiinpaluu balttian kautta ja Tallinnasta laivalla Helsinkiin.

:wink: Picasawebiin laitan sitten kuvia matkan varrelta.

PS! 81´FICC Ralley on Porissa ensi kesänä
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Avatar
KajNyy1
Vapaaherra
Viestit: 2415
Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: 80´FICC Ralley, Slawa Puola

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 »

79. F.I.C.C. RALLY SLAWA

29.7.2013 Lähdemme aikaisin laivalle joka odottaa meitä Vuosaaren satamassa viedäkseen meidät Saksan Travemündeen. Olemme matkalla kansainväliseen leirintämatkailun tapahtumaan joka pidetään Puolassa Slawa nimisellä paikkakunnalla. Meitä on matkassa kaksi autokuntaa Nina ja Arto heillä matkassa Jackrussel Gini sekä Tupu ja Kaj. Laivalla ohjelmana on syödä , saunoa ja lillua porealtaassa.

30.7.2013 Meripäivä: pari kertaa pitkään loikoilua porealtaassa ja muutonkin vain laiskottelua. Cafeteriasta ostin vain täytetyn patongin siinä merelläolon ruokailu.
Klo 21 paikallista aikaa saavuimme satamaan ulosajo tapahtui 21:05 suuntana aluksi Lübeck meillä, Nina ja Arto jäi yöksi Travemünden kämppärille meillä tarkoituksena yöpyä S.A.B. Autohof Lübeckissä mutta koska ravintola oli ennenaikaisesti suljettu ja ainut palvelu olisi ollut 5€ rahastus yöpymisestä päätimme jatkaa kohti Rostockia. A20 tien varrella on yksi Rastplaz jota suositeltiin, siis sinne. Matkaa kerty 116 km lauttasatamasta ja Rastplaz Fuchbergissä olimme klo22:45 suuntana syömään pieni iltapalla joka muodostui Bockwurst undt Brothen plus iso olut.

31.7.2013 aamupalan jälkeen odottelimme Ninan ja Arton saapumista samaan paikkaan. Matkaan kohti ensimmäistä etappia lähdimme klo 10:50 joka oli Rostockin Hanse Center kävimme Calle kaupassa ostamassa olutta ja viiniä seuraavaksi Kauflandiin ostamman kiinteämpää muonaa. Klo 14 jatkamme kohti Rügenin saarta ja SundCamp leirintäaluetta Altefährissä jonne 15:30. Asetuimme ”taloksi” jonka jälkeen teimme pienen retken kylän rantaan ja satamaan.

Kuvat:
https://picasaweb.google.com/1084943700 ... RallySlava#
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Avatar
KajNyy1
Vapaaherra
Viestit: 2415
Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: 80´FICC Ralley, Slawa Puola

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 »

Tänään on tavattu muita kylähulluja kulkimiä joista Venäläisellä 6 pyöräisellä panssaroidulla kuormaautolla lähdemme koeajolle. Olemme siirtyneet Puolaan Pniewo nimiseen kylään josta löytyy Euroopan pisin linnoitusketju Oder - Warthe jokien välissä 100 km matkalla tässä kylässä on Pz.W 717 patteri joka muodostuu maanpinnalla panssaroituihin tykkipesäkkeisiin ja 32km pitkä tunneliverkosto joka yhdistää pesäkkeet toisiinsa.
www.bunkry.pl
Liitteet
IMG_4861.JPG
IMG_4860.JPG
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Avatar
KajNyy1
Vapaaherra
Viestit: 2415
Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: 80´FICC Ralley, Slawa Puola

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 »

1.8.2013 Teimme retken Laivalla salmen toiselle puolelle Stralsundiin, kaupunki on Unescon suojelukohde. Muutaman tunnin taapersimme Altestadia ilhaillen. Siellä on useita meriaiheisia museoita, kuten myöskin satamassa museolaivoja.

2.8.2013 Rügen kierros lähdimme pikkuautolla saarta kiertämään. Saaren pääväylä oli hyvin ruuhkainen ja jono pysähteli aina välillä. Ajelimme kohti Sassnitzin satamaa ja sieltä rannikkoa seuraten Prora – Binz – Putbus. Prorassa on hitlerin alullepanema jätti hotelli johon piti tilla 20000 vuodepaikkaa ja jotta sellainen määrä ihmisiä voitaisiin kuljettaa sinne sinne vedettiin myös rautatie. Rakennus on valtaosin melko rauniona ilman ikkunoita muutama pätkä siitä on kunnostettu hotellikäyttöön myymällä ne osat yksityisille yrittäjille. Rakennuksesta ei saa kunnon kuvaa koska se on annettu kasvaa umpeen niin että vain pienen pätkän kerrannaan saa kuvaan.
Koko Prora – Binz välillä oli kaikki parkkipaikat täynä kylpjöiden autojaolihan mitä parhain rantakeli + 32 astetta.
Jatkoimme kohti saaren eteläosaa Putbus kohdalle josta etelään sijaitsee ravintola jota meille erityisesti suositeltiin kahdesta syystä, rouka ja seikkailumielinen sisustus. Neuendorfin lähellä meren rannalta löytyy Kapteeni Nemon Nautilus jonne sukelsimme syömään. Tämän sisustus oli aivan kuin olisimme nousseet Nautilus elokuvan sukellusveneeseen. Sieltä löytyi kapt. Nemon salonki urkuineen, sukeltajien sukellusluukut kaikenlaisia mittareita ja sukelluksen hallintalaitteta seinät ja katto oli tehty muistuttamaan nemon laivaa.
Kotimatkalla sitten poikkesimme meiriin kahville ja ostamaan erilaisia rahkoja ja jugurtteja Poseritziin.

3.8.2013 Altefähr ---> Niederfinow jossa sijaitsee laivahissi joka on vuodelta 1936 ja korjasi parantaen vuonna 1928 rakennetun hissin. Tämä paikka on 50 km suuntaan koilinen Berliinin keskustasta. Matkaa kertyi 239 km moottoritietä A20 ja A11 jota ajettiin 3h 20 min ja loppumatka paikallisteitä 40 min. Viimeinen hissiristeily lähti pian sen jälkeen kuin saavuimme perille. Illalla kävimme syömässä ravintolassa jonka parkkipaikalla olemme.
4.8.2013 Niederfinow, Ohjelmassa museokieros ja sen jälkeen laivaristeily ja ajelu laivahissillä ylös ja alas tämä lyst maksoi kokonaista 7€ per nuppi. Ajattele että istus laivan kannella ja nouset korkeuteen joka on puoliväliin Stadionin tornia Helsingissä. Laivahissin parkkipaikassa saa yöpyä niin autossa kuin vaunussakin ja maksu on ulosajettaessa 3€. Täältä lähdimme ajamaan kohti Puolan rajaa jonka ylitimme Kostrzyn nimisen kaupungin kohdalta. Heti rajan jälkeen oli paljon liftareita tien varressa. Kohteemme on Pniewo jonne matkaa ketyy 171 km. Tämä on toisen maailmansodean tukikohtaketjun yksi linnoitettu pesäkerypäs Pz.W 717 joka on toisiinsa yhdistetty tunneliverkostolla jonka yhteispituus on 32 km. Www.bunkry.pl

5.8.2013 Pniewo Bunkkerit ovat enimmillään 56 m maanpinnan alapuolelle ja sinne laskeuduttiin kapeita portaita myöten. Tuo tunnelverkon pituus 32 km koskee siis vain tätä Pz.W 717 ja Pz.W 718 linnotteiden alla olevia. Paikalla on myöskin nähtävillä maanpinnalla tykkejä, lyhyen matkan ohjus, telaketjuin varustettu vesistön ylitys kuljetusvaunu, venäläinen panssarivaunu ja taksina panssaroitu kuusipyörävetoinen panssaroitu avolava kuorma-auto.
Sukeltakaamme maanalle tässä paikassa maaperä on hienoa hiekkaa joten kaikki on ensin kaivettu auki ja sitten rakennettu normaalilla rakennusmenetelmillä täyttäen hiekka takaisin sitä mukaan kuin rakentaminen edistyi. Tällä aimman tason tunneliverkostossa oli myöskin lentokoneen osia valmistava tehdas jossa työskenteli 1500 vankia. Kävelimme siellä pitkiä matkoja ja kesken kaiken saavuimme maanalaiselle kapearaiteselle rautieasemalle jossa odotti juna vaunuineen, mutta ei meitä, mekun menimme siihen istumaan ootellen sen lähtöä, niin muu porukka jatkoikin valottomassa tunnelissa matkaansa. Oli siinä sitten pientä taaperrusta nähden kaukana edessä pienen valopisteen jota saimme hiljalleen kiinni. Ainoa valolähde oli digikameran näyttö. Eli jos menette sinne ottakaa oma taskulamppu mukaan. Matkalla takaisin samoja valottomia tunneleita pidimme huolen että meillä oli ympärillä taskulamppuja.
Saavuomme Pz.W 717 pääbunkkereille josta eri pesäkkeen kautta kiipesimme 56m ylös maan pinnalle. Vaimolta meinasi kunto loppua kesken nousun vaikka minä työnsin häntä takaapäin, loppunousun sisko veti häntä kädestä niin pääsimme maanpinnalle. Pienen yhteenvedon jälkeen lähdimme takaisin kohti lähtöpaikkaame ensin kävellen puolikilometriä metsässä kunnes tulimma ”taksimme” luokse venäläinen 6 pyöräinen panssaroitu kuorma-auto. Vaimolla oli vaikeata kiivetä kyytiin samoin kuin poistuminen siitä. Kuljettaja karjaisi aina kun ajoi puiden oksaston läpi että lavalla olijat ymmärsivät vetää päänsä alas.
Tilaisuuden päätyttyä ajoimma kohti etelää Slawaa kohti matkaa meillä ei ollut paljoakaan jäljellä mutta yksi yö piti kuluttaa viellä matkaan ennen Slawan portista sisäänajoa. Tie oli ensin 3 ja muuttui sitten S3 jonne Racula nimisen paikkakunnan huoltoasemalla (rast platz) yövyimme ajettuamme 71 km.

6.8.2013 Slawaan, ensin oli suunniteltava reitti uudelleen loska välissämme oli Oder joki ja navigaattori halusi ajattaa meidät lautalla joen yli. Täällä jokilautat ottavat useimiten vain hekilöautoja kyytiin joten kartan kimppuun ja etsimään siltoja. Sellainen löytyi hieman etelään Nowa Sol kohdalta matkaa kertyi 56 km. Sisäänajossa ainoastaan meidän maatunnus aiheutti sekaannusta kun portilla ei maata tunnettu. SF Sovjet Finland oli hänelle tuntematon. Saimme FIN alueelta hyvä paikan puun vierestä joka oantaa meille varjoisan paikan aina jollain puolella. Kelit ovat olleet kovin läpimät tulopäivän korkein lämpötila oli +38 astetta. Tällä leirintäalueella on kymmenen ravitolaa ja juottopisteitä viellä senkin päälle. Illalla söimme pienet Kebab annokset joka oli aivan riittävä minulle – tässä maassa tullaan hyvin nälkäisinä syömään joten annokset ovat jättikokoa.

7.8.2013 Slawa avajaiset
Avajaismarssi alkoi klo 15 nelijonossa jota ei armejassa olisi jonoksi edes tunnistettu, mutta kaikki löysivät perille juhlateltaan jossa avajaispuheet pidettiin Puolankielellä sitten ne tulkattiin ranskaksi, saksaksi ja englanniksi. Onneksi lämpötila oli laskenut edellisestä päivästä pari kolme astetta.

8.8.2013 Slava
wlan verkko on alimitoitettu eli minkäänlainen aineiston lähettäminen ei onnistu klo 7 ja 24 välisenä aikana, no sainhan kaksi kuvaa lähtemään 5:ssä tunnissa. Kävin etsimässä koko Slawan kylän alueelta Prepayd SIM-korttia mutta kylässä ei ole yhtään paikkaa jossa sellaista myydään.
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Avatar
KajNyy1
Vapaaherra
Viestit: 2415
Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: 80´FICC Ralley, Slawa Puola

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 »

9.8.2013 Slawa
Iltapäivällä oli Saksa, Britanja, Turkki ja Venäjällä avoimet ovet joka tarkoitti että tarjolla on pientä makupalaa ja muutakin maisteltavaa esim. leivänpala jossa kerros ihraa päällysteenä, tämä herkku löytyy mm. Lübeckistä juomia oli kaikenlaisia mm. Korn tai kirsikkavodka. Nämä maistiaispaikat olivat rivissä kahdella käytävällä Saksan alueella.
Seuraavaksi siirymme Englannin kadulle joka on Suomalaisten alueen vieressä maistelemmaan heidän herkkujaan kuten olutta, sääkin muuttui tilaisuuden lopuksi englantilaiseksi pari pisaraa vettäkin saatiin.
Turkin tilaisuuden alkaessa olikin jo sade yltynyt rankkasateeksi joten jätimme menemättä sinä iltana enmpiin tilaisuuksiin.
10.8.2013 Slawa
F.I.C.C. Vietti 80 vuotisjuhliaan tarjoamalla meille jättisämpylään koverretusta kuopasta jotain joka etäältä vaikutti hernekeitolta mutta sitä se ei ollut sekä oluen. Ryysis oli niin kova että päätimme jättää tämän väliin ja mennä viereiseen Kebab ravintolaan syömään niin näkyi suuri joukko muitakin tekevän.
11.8.2013 Slawa
Juha Hämäläinen ketrtoi aamulla että oli saanut valituksen kun kukaan Suomen ryhmästä ei ollut diskossa illalla. Sehän on varma että yksikään Suomlainen joka on yli 50 v ei diskoon lähde sehän on junnuille. Puolassa disko tarkoittaa juonnettua tanssimusikkia orkesterin soittamana.
Illalla alkoi kansainvälinen ilta jossa Taiwan, Englanti ja Suomi esitti ohjelmaa. Isännät esittelivät poissaoloa.
12.8.2013 Slawa
Jääkaappi tarvitsi aamiaistarvike täydennystä joten kävimme keskustassa jossa oli juuri tapahtunut liikenneonnettomuus josta syystä jouduimme mennen tullen kiertotielle. Illan ohjelmassa ilotulitus jonka nautimme ravintolan pöydän ääressä samalla syöden.
13.8.2013 Slawa – Poznan
Ajoimme Poznan Camping Malta leirintäalueelle. Matkalla kävimme Poznan Truck Servicessä fiksaamassa Oikean etupyörän kilkatuksen jonka luulin johtuvan jostain jarrun osasta. Mutta se oli paljon yksinkertaisempaa. Pyöränpultit olivat löystyneet varmuuden vuoksi tarkastettiin kaikki pultit. Koko työ maksoi 60 zlotia.

Lisää kuvia on laitettu Picasawebbiin
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Avatar
KajNyy1
Vapaaherra
Viestit: 2415
Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: 80´FICC Ralley, Slawa Puola

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 »

Stegna

14.8.2013 Poznan – Stegna
Olimme kylläkin aluksi matkalla Lasin nimiselle paikkakunnalle mutta matka edistyi niin joutuisasti johtuen kohdalleen osuneista hyvistä teistä ja vähästä liikenteestä niin muutimme lounastauon jälkeen suuntamme Stegnan Camping Camp 159, jossa nyt olemme.
Illemalla kävelimme Stegnan kylään pienelle katselukierokselle, jolta palasimme Taksówka:lla ”Tuk-Tuk”:illa
15.8.2013 Stegna Camp
Nina ja Arto kasasi etuteltan palapelistä. Kylähullulle kulkurillahan sellainen kiintä ja aina käyttökunnossa, myös ajon aikana. Sehän on peltinen takateltta. ”Tuk-Tuk”:lla kävimme kaupingilla. Paikkakuntahan on vilkas Puolalaisten turistien rantapaikka.
16.8.2013 Stegna Camp 159 www.camp.pl
Tänään meidän piti lähteä kapearaiteisella junalla Mikoszewoon mutta se junavuoro jolla ajattelimme mennä kulkee ainoastaan lauantaisin. Siis kyläkierrokselle jolta palasimme Tuk-Tukilla kämppärille. Jatkoimme kävellen rantaan katsomaan millaista on rantaelämä, kyseessä on kymmeniä kilometrejä pitkä hiehharanta jossa on hiekkaaa, vaikka kuvien mukaan näyttäis että se koostuu vain tummenevasta tirisevästä nahkasta. Suomiiltaa vietettiin kalakeittoa syöden jonka sisko teki 12 hengelle. Se syötiin yhdessä kämppärin pitäjän ja hänen perheensä kanssa.
17.8.2013 Stegna
Retkemme onnistui tänään Mikoszewoon kapearaiteisella rautiellä joka alunperin rakennettiin viime sodan aikana vankien kuljettamiseen Sztutowo vankileiriin. Kyyti radalla oli hyvin epätasaista mutta eihän vangeilla ollut valituoikeutta. Mikoszwo on rannikolla Wisly joen suistossa oleva Natura 2000 alue. Junamatka sinne kesti tunnin mutta paluu linja-autolla 15 minuttia, miksi juna ajaa niin hitaasti löytyy Puolan liikennekulttuurista ja selviää Picasawebin kuvakertomuksesta. Paluumatkalla poikkesimme lihakauppaan ostamaan Puolalaisia makkaroita jotka laitamme niitä polttamatta, ruokatarpeiden koksaaminen kun ei ole ruokailijalle terveellistä.

Stegnan kuvat:
https://picasaweb.google.com/1084943700 ... 4838503058
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Avatar
KajNyy1
Vapaaherra
Viestit: 2415
Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: 80´FICC Ralley, Slawa Puola

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 »

Stegna

18.8.2013 Stegna
Teimme jotain sellaista mitä emme ole tehneet vielä kertaakaa tämän matkan aikana, ”teimme” itse ruokaa eli lämmitimme makkaroita grillillä söimme kolmen sortin salatteja valmiina kaupasta. Ai mitä tämä ruoka oli? Puolalaista makkaraa ilman jauhoja.
19.8.2013 Stegna / Krynica Morska
Teimme retken Pomorskien niemimaalle Krynica Morska nimiselle paikkakunnalle. Siellä oli myöskin turistimeininki päällä. Matkaa sieltä on vielä 15 km Venäjän rajalle. Illalla kävimme syomässä Vikingravintolassa rannalla jossa minulle tuli pieni virhe ruokavalinnassa luulin tilaavani kinkkukrebsit mutta sainkin sellaisen tätettynä hillolla ja kermavaahdolla. Lukihäiriö luin ”ham” mutta siinä luki ”jam” kermavaahtoa vähän ihmettelin, no puoliksi jäi syömättä.
20.8.2013 Stegna
Olimme päivän tuulisen kämppärillä ja kävimme katsomassa miten se vaikuttaa rantaelämään? Vaikuttaa se paljon vain muutama siellä oli mutta väkeä riitti vielä rannan ravintoloihin jossa jälleen kävimme syömässä.
21.8.2013 Stegna / Leba
Kävimme ihailemassa Euroopan suurinta vaeltavaa dyyniä. Lebaa lähestyessä saimme rautatien tien viereen joka päättyi Lebaan. Ihmettelimme sitä että kaikkialle ne ovat vetäneet kiskot. Oppaame Stegnan kamppingin vetäjä Andrei kertoi että kertoi että siellä on ollut sodan aikana V1 ja V2 rakettien laukaisualustat. V2 varten oli rakennettu siilot maanalle. Tukikohta olisijoitettu dyynien muodostaman näköesteen takse, mereltä nähden. Rautatieasemalta johtikin sitten betonilaattatie siilolle. Paluumatkalla kävimme syömässä tienvarsiravintolassa 6-tie Lugi Ravintola Krywan joka on rakennettu Tatravuoristossa olevan rakennustavan mukaisesti ja oli sinäänsä jo nähtävyys.
22.8.2013 Stegna
Teimme Tupun kanssa kävelyretken rantaan katsomaan miten rantaelämä on muuttunut sen jälkeen kun lomakausi on päättynyt Puolassa 18.8.2013 nytkin oli pohjois tuuli ja +18 välillä vähän aurinkoa. Väkeä oli hyvin vähän ja osa paikoista on jo sulkenut ovensa. Söimme pienen kebabin johon valitsin spicy kastikkeen jota sai runsaasti. Nyt oli maku kohdillaan kuten Olhãon intialaisessa ravintolassa kun tilaa extra hot annoksen. Kahdestaan sen me söimme ja maksoi 12 slotia.

Kylähulluja kulkureitä liikkeellä Puolassa
Äsken tänne saapui ryhmä Itävaltalaisia maastokuorma-autolla ja kolmella maasturilla ovat ilmeiseti osallistuneet harjoitukseen ajellaan maastossa välillä ampuen erilaisilla aseilla. Tämä on hyvin suosittua ja näitä järjestetään ympäri Puolaa. Nämä ei liity mitenkään Puolan armejaan tai Natoon mutta käyttävät ylijääneitä Neuvosto armejan kasarmeja.
Liitteet
IMG_5193.JPG
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Avatar
KajNyy1
Vapaaherra
Viestit: 2415
Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: 80´FICC Ralley, Slawa Puola

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 »

Kotiin olemme nyt palanneet muutamaksi päiväksi. Kunnes lähdemme Tuurin kaupalle lajitovereita tapaamaan.

Tässä loppumatkan kertomus:

23.8.2013 Stegna
Tein retken Tupun kanssa mönkijällä läheiseen pikkukaupunkiin (10000 asukasta) Nowy Dowor Gdanski kävimme kaupoissa ostoksilla. Saalis vaatteita ja ruokaa.
24.8.2013 Stegna -Drawno
On aika jättää jäähyväiset Stegnan väelle ja lähteä tien päälle. Suunta on etelään tietä 55 myöten jotta vältämme Gdanskin ympäristön tietullitiet joita ei ole merkitty mitenkään (AutoVia tiet) tienvarteen. Malbork kohdalta suunta länteen tietä 22 jolla löytyy 4 km kevetettyä tietä joka hyvin epätasainen 40km/h oli sopiva vauhti sille jatko 10 tietä pätkä ja sitten 122 tietä Drawno joka oli täynä mutta tilaa oli Dominikowo järven rannalla olevalla kunnallisella kämppärillä.
25.8.2013 Dominikowo
Leirintäalueen hoitaja piri meitä kuin kukkaa kämmenellä varsinkin sen jälkeen kun sisko osti hänen lastensa keräämiä kanttarelleja kaksi kiloa antaen lapsille keräyspalkkiota 30 slotia vai oliko se euroja. Kävimme sämpyläostoksilla kylän aiinoassa kaupassa joka toimi samalla baarina.
26.8.2013 Dominikowo – Jarmen, Saksa A20 tien varressa
Tämä onGulf huoltoasema jossa myös Subway kuppila, yönyli parkkeeraus maksoi muodolliset 1€ per autokunta. Subwayssa syötiin täytetty patongin puolisko.
27.8.2013 Jarmen - Travemünde
teemme kävelyretken Jarmenin keskustaan joka on heti huoltamon takana tämä on saanut kaupunkioikeudet vuonna 1278. ja on myös kuulunut Suomen kanssa samaan valtioon historiansa aikana.
Jatkamme ajamista A20 moottoritietä vaikka navigaattori laittoi reitin kulkemaan B110 tietä myöten Rostockiin. Callessa bunkrasimme vähän olutta ja viiniä. Ajan tappamiseksi siiryimme viereiseen Hanse park kauppakeskukseen jossa söimme pienin välipalan kaupoissa kiertelyn lisäksi.
Travemündeen saavuimme kuitenkin aivan lian aikaisin jo klo 18 aikoihin klo 21 suoritimme check-in jonka jälkeen menimme syömään Hafen hausiin. Tämän jälkeen alkoi pitkä odotus, sähköpaikan varanneet saivat ajaa laivaan viimeisinä klo 02:15 laiva lähti klo 03:05.
28.8.2013 Meripäivä
Matkasimme tyyntä Itämerta pitkin lievässä myötätuulessa auringon paisteessa. Kerrankin sää suosi peräkannella oleilua jonne myöskin kerääntyi väkeä otamaan aurinkoa ja baarin eväitä nauttien. Kaksi kertaa tuli päivän aikana käytyä saunassa ja porealtaassa.
29.8.2013 Vuosaari – Espoo
Laiva saapui satamaan aikataulun mukaisesti. Ensimmäisenä purettiin rekat ja autot kansilta 3 ja 5 yläkansilla olevat joutuivat odottamaan että irtoperät saatiin kannelta 8 purettua tieltä pois.
Saksassa ja puolassa matkaa kertyi 2140 km laivamatkojen lisäksi.

Matkan kuvasaalis löytyy Picasawebin puolelta

https://picasaweb.google.com/1084943700 ... RallySlava#
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Avatar
KajNyy1
Vapaaherra
Viestit: 2415
Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: 80´FICC Ralley, Slawa Puola

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 »

Video pätkä on laitettu viimeiseksi kuvaksi tuonne picasaweb kansioon
Huom! se on HD tasoinen ja 64 MB näin varoituksena vain.
varsinainen lyhytelokuva kesto vain 3' 36"

Karavaanari sivustolta löytyy pienempi 13,7 MB osoitteesta
https://karavaanarit-fi.directo.fi/ajan ... 9=99262446
On liitteenä tänään 1.9.2013 kirjoitetussa viestissä.
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Vastaa Viestiin