Rajanylitys Norjaan
- Zyke64
- Rattiamiraali
- Viestit: 333
- Liittynyt: 20 Maalis 2010 16:49
- Truck: Volvo Carrus 502
- Location: Keminmaa
Rajanylitys Norjaan
Terve, ja hyvää alkanutta vuotta!
Monikin on matkannut Norjan puolelle, ja sinne olisi myös tarkoitus. Onko tullissa mitään ihmeellistä. Moottoripyörällä olen käynyt ja niillähän ei ole, ku ajaa yli mutta mites bussin laita?? Kaiki tieto bussin yliviemisestä olisi tervetullutta
Osloon olisi tarkoitus tammikuun lopulla, mennessä Haaparannalta yli, rantaa pitkin Gävleen ja siittä poikki Ruotsin Torsby E16 (SWE) ja Kongsvingerin kautta Osloon ja takaisin Ruotsin puolelle E18 pitkin Askimin kautta Karlstad - Tukholma.
Monikin on matkannut Norjan puolelle, ja sinne olisi myös tarkoitus. Onko tullissa mitään ihmeellistä. Moottoripyörällä olen käynyt ja niillähän ei ole, ku ajaa yli mutta mites bussin laita?? Kaiki tieto bussin yliviemisestä olisi tervetullutta
Osloon olisi tarkoitus tammikuun lopulla, mennessä Haaparannalta yli, rantaa pitkin Gävleen ja siittä poikki Ruotsin Torsby E16 (SWE) ja Kongsvingerin kautta Osloon ja takaisin Ruotsin puolelle E18 pitkin Askimin kautta Karlstad - Tukholma.
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3657
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Rajanylitys Norjaan
Jep
En ole koskaan nähnyt ketään noissa Norjan rajakopeissa. Kerran yritin Ruotsin ja Norjan rajalla tullata yhtä muuttokuormaa. Kiertelin konttorirakennusta ympäri ja toimiston perukoilta löysin tullivirkailjan. Sanoin haluavani tullata kuormani, mutta virkailija ei oikein ymmärtänyt tahtotilaani. Tavaroiden omistaja halusi jonkun leiman omaan "rahtikirjaansa" - lopulta leima löytyi ja virkailija totesi: "Hyvä, että tulitte nyt virka-aika loppuu 10min päästä" Virkailijan oma auto oli parkissa tutkimushallissa - kertoo omaa kieltään aseman normipäivän hektisyydestä...
Norja ja Suomi kuuluvat Schengenin-sopimusalueeseen joten liikkuvuus on vapaata.
En ole koskaan nähnyt ketään noissa Norjan rajakopeissa. Kerran yritin Ruotsin ja Norjan rajalla tullata yhtä muuttokuormaa. Kiertelin konttorirakennusta ympäri ja toimiston perukoilta löysin tullivirkailjan. Sanoin haluavani tullata kuormani, mutta virkailija ei oikein ymmärtänyt tahtotilaani. Tavaroiden omistaja halusi jonkun leiman omaan "rahtikirjaansa" - lopulta leima löytyi ja virkailija totesi: "Hyvä, että tulitte nyt virka-aika loppuu 10min päästä" Virkailijan oma auto oli parkissa tutkimushallissa - kertoo omaa kieltään aseman normipäivän hektisyydestä...
Norja ja Suomi kuuluvat Schengenin-sopimusalueeseen joten liikkuvuus on vapaata.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Rajanylitys Norjaan
2004 olen mennyt omallani Osloon ja takaisin, pääteillä ei mitään rajoitusta ylittää raja eikä rajalla tarvitse pysähtyä ellei satuta käskemään paitsi tietysti jon on jotain tullattavaa sillon täytyy pysähtyä.
Jos olet D autolla liikenteessä älä ota ruotsissa tai Norjassa uusia matkustajia tai ainakaan vastaa kysyessä että otat maasta matkustajia. Siihen tarvitaan paikallinen liikennelupa.
Jos olet D autolla liikenteessä älä ota ruotsissa tai Norjassa uusia matkustajia tai ainakaan vastaa kysyessä että otat maasta matkustajia. Siihen tarvitaan paikallinen liikennelupa.
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
- Zyke64
- Rattiamiraali
- Viestit: 333
- Liittynyt: 20 Maalis 2010 16:49
- Truck: Volvo Carrus 502
- Location: Keminmaa
Re: Rajanylitys Norjaan
Tuo on hyvä tietää, vaikkei uusia kyytiläisiä olekkaan tulossa. Musiikkihommia ja lähinna nuo Back-line/valojutut kiinnostaa, ovatko niistä kiinnostuneitaKajNyy1 kirjoitti:2004 olen mennyt omallani Osloon ja takaisin, pääteillä ei mitään rajoitusta ylittää raja eikä rajalla tarvitse pysähtyä ellei satuta käskemään paitsi tietysti jon on jotain tullattavaa sillon täytyy pysähtyä.
Jos olet D autolla liikenteessä älä ota ruotsissa tai Norjassa uusia matkustajia tai ainakaan vastaa kysyessä että otat maasta matkustajia. Siihen tarvitaan paikallinen liikennelupa.
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Rajanylitys Norjaan
Musikki vehkeet omaan käyttöön tai että ovat auton varusteita ja ei tarkoitettu Ruotsissa/Norjassa myyntiin pitäisi olla OK! tähän pätee kuitenkin se sääntö että jos autossa arvokasta varustusta niin silloin kannattaa tehdä niistä (ostokuitti mielellään) lista ja pyytää tullin leima että viety maasta Suomi --> ja Ruotsi --> Norja jotta saa tuoda ilman veroja takaisin Suomeen. Kyseeseen toimeen ei ole mitään lomaketta olemassa.
Helpommalla pääset jos laitteet on kiinteästi asennettu autoon ja vain "lainaat" sitä autoa lomareissuun.
Vertaa miten aikanaan poti kaikki yli 50 mummon markkaa maksavst esineet kirjata rajalla että sai tullitta tuoda Suomeen ,,, Ruotsiin
Helpommalla pääset jos laitteet on kiinteästi asennettu autoon ja vain "lainaat" sitä autoa lomareissuun.
Vertaa miten aikanaan poti kaikki yli 50 mummon markkaa maksavst esineet kirjata rajalla että sai tullitta tuoda Suomeen ,,, Ruotsiin
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3657
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Rajanylitys Norjaan
Juu
Laiteluettelo - ja siihen voi yrittää tuota leimaa metsästää. Tuota tuo tuttuni halusi niille muuttokamoille. Meinasi, ettei saa sohvanraatoaan takaisin Suomeen, kun pesti Oslossa loppuu...
Arvokkaampien kamojen kohdalla tuo takapaksin avaaminen ja listan leimaaminen on varmaan ihan aiheellista. Norjahan on varsinainen veroparatiisi ja tunnettu huokean hintaisista soittokamoista, heh, heh.
Laiteluettelo - ja siihen voi yrittää tuota leimaa metsästää. Tuota tuo tuttuni halusi niille muuttokamoille. Meinasi, ettei saa sohvanraatoaan takaisin Suomeen, kun pesti Oslossa loppuu...
Arvokkaampien kamojen kohdalla tuo takapaksin avaaminen ja listan leimaaminen on varmaan ihan aiheellista. Norjahan on varsinainen veroparatiisi ja tunnettu huokean hintaisista soittokamoista, heh, heh.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Rajanylitys Norjaan
Venäjälle tässä taannoin sama homma. Kamalista hintoineen (ei niitä joka piuhaa tarvi laittaa, isoimmat vaa) ja siihen listaan pyysin suomen tullista leimoja monta erilaista. Venäjän tullissa piti kalleimmat kamat (en muista mikä se € raja oli), lähinnä KV2:set tullata. Ottivat yhestä subbarista kuvat ja kattoivat et sarjanrot oli samat ku paperissa. Takas tullessa kattoivat vain luukuista nopeesti sisään et oliko ruuma vielä täys.
Norjan tullin kohalla yleensä lisää kaasua.
Ei niitä kiinnosta siellä mikään, jos ees ovat paikalla.
Neppi
Norjan tullin kohalla yleensä lisää kaasua.
Ei niitä kiinnosta siellä mikään, jos ees ovat paikalla.
Neppi
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4271
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Rajanylitys Norjaan
Yli vaan. 32 kertaa oon bussilla ylittänyt rajan eikä siellä kopissa oo ketään kiinnostanut minun matkailu.
Tulevaisuus on sähköinen
- Iski
- Kansleri
- Viestit: 1259
- Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
- Truck: Carrus 502 B10M
- Location: Nurmijärvi Rajamäki
- Member id: 149
Re: Rajanylitys Norjaan
Pohjois Norjaan ajavat rekat tarvivat jääketjut myös kesällä, siis pakollinen varuste (pitää kai vielä paikkansa). Ei kai koske linja-autoja tai matkailuautoja. Kerran toukokuussa oli tien lumipenkka noin 2,5 metriä korkea (reitti Tukholma-Åre-Trondheim). Itse tie oli kuiva, mutta rouhittu kymmeniä kilometrejä lisäksi Norjan asfaltissa on simpukankuoria, syö muuten rengasta.
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 623
- Liittynyt: 25 Joulu 2006 22:33
- Truck: scania k114 carrus
- Location: uusimaa
Re: Rajanylitys Norjaan
joo ne ketjut täytyy olla talvikuukausina, ohjaaville ja vetäville akseleille täytyy löytyä ketjut. edes vegverketin sivuilta en ymmärtäny riittävästi, mikä on "talvikuukausi" norskeilla, villi veikkaus marras-huhtikuu. vielä muistelis ettei osloon saa mennä nastarenkailla.
- Zyke64
- Rattiamiraali
- Viestit: 333
- Liittynyt: 20 Maalis 2010 16:49
- Truck: Volvo Carrus 502
- Location: Keminmaa
Re: Rajanylitys Norjaan
Nonniin, tulipa viikon reissu käytyä. 4680 kilsaa Keminmaa - Oslo - Tukholma - Göteborg - Kööpenhamina - Keminmaa. Ja kamoille asianmukaiset ATA-Carnet vientiasiakirjat Norjaa varten mukana. Eivät vaivautuneet tullissa nousta penkistä ylös bussia kattomaan , kopilla leimasivat ja ottivat oman kappaleensa.
Tanskaan siltamaksua mennessä 158EUR, yli 9m Lorry, takasin tullessa 211EUR, yli 9m bussi. On sinä hintaa 21 kilometrille
Tanskaan siltamaksua mennessä 158EUR, yli 9m Lorry, takasin tullessa 211EUR, yli 9m bussi. On sinä hintaa 21 kilometrille
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua
-
- Renkaiden potkija
- Viestit: 3
- Liittynyt: 18 Joulu 2012 14:30
- Truck: Muscle
- Location: Helsinki
- Member id: 3018
Re: Rajanylitys Norjaan
samoin täällä en ole koskaan törmännyt mihinkään ongelmiin/tarkastuksiin Norjan rajalla.
Re: Rajanylitys Norjaan
Kaljaa ei sitten Norjaan saanut ainakaan jokunen vuosi sitten viedä kuin kaksi litraa...
Kahdesta laatikosta joutui jo käräjille...
Kahdesta laatikosta joutui jo käräjille...
- wiima63
- Kansleri
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
- Truck: wiima ja Van Hool
- Location: Somero & Karkkila
- Member id: 155
Re: Rajanylitys Norjaan
mielikuva et 5 litraa saa viedä sillon kun ne on ainoot alkoholit. sit jos on kirkasta ja viiniä se tipahtaa tohon 2l määrään.
Re: Rajanylitys Norjaan
Juurikin näinhän se on...