Vihti-Eurooppa-Vihti kesä 2012
Vihti-Eurooppa-Vihti kesä 2012
Moi!
Meidän perhe on viimeset n~10v kiertänyt parin-kolmenviikon lenki eteläisessä läntisessä euroopassa. Välillä eri asuntoautoilla, välillä
maastureilla, yleensä 5000-8000km. mielessä mm. viimekesän Alppien seikkailu, jossa käytiin autolla usean kerran yli 2500m!
Aina kuitenkin ollut jotain vikaa kulkuneuvoissa. Liian vähän tilaa tehoa tai korkeutta tjms.
Viimeksi omistamamme asunto-Hymer joutui mm. yö- rosvoilun kohteeksi! Mä onneksi heräsin kattoluukusta pilkottavaan taskulamppuun
ja "hyökkäsin", lähin leipäveitsi kourassa ja munasiltani, ulos huutaen ku hyeena! Mahtoi pikkuroistoilla olla myöhemmin hauskaa
ku juoksultaan kerkisivät hengähtää. Tosin ei ois ollu hauskaa jos oisin nilkin saanu kiinni!
Tänä kesänä meidän perhe kuitenki päätti, että hommataan lisää tilaa ja korkeuden toumaa turvallisuutta, koska ikkunoista ei pääse "kurkkimaan"
sisälle ja katolle hankalampi kiivetä joitaki mainitakseni. Alko suuri etsintä, mikä vehe kelpaisi meidän "vaativille" tuomari-naisillemme(minä
olen sillon viisaasti hiljaa, vaan tekniset rajaviivat vedän mä).
Yhtenä keskiviikkoaamuna "silmille hyppäs" hyvin vähän ajettu, auto-laatikko kirjastoauto, joka vielä kaikenlisäks oli siisti kun kävimme sitä
kurkkaamassa. Meni hankintaan, pikku tinkauksen jälkeen.
Kiitos vielä Heikille hyvästä kulkurista!
Ostohetkellä jo tiesin, että jousipussit on kaikki sököjä, eli joutuisi vaihtamaan heti, eikä vasta Italian alpeilla tjms. "hauskassa" paikassa.
Auto huollettiin myös öljyjen vaihdolla ja nesteitten tarkastuksella jne.
Päätimme että vaimon Heinäkuussa alkavan loman alusta lähdetään ajelulle etelään!
Muokattuamme hiukan sisuksia heinäkuun ekan viikon tilasimme lauttamatkan viime perjantai-illalle ja lähdimme matkaan!
Hiukan ennen mootoritien loppua alkoi auto nykimään ja hyytyi. Luulin, että nafta loppui, koska mittari ei toimi. Kiireessä hommasin lisää
polttoainetta, mutta edelleen auto käyttäytyi samoin Ei auttanut ku todeta, että kotiin on nilkutettava, reissu jää kesken jo lähes
ennen alkuaan...
Kotona selvittelin ajatuksiani ja selvis, että koska tankissa on tavaraa yli 120L ja ei löydy vuotoja sekä ilmaakin auto saa, niin jää jäljelle
(helposti tarkastettavista) polttoainesuodatin. Suodatin irti, ja sisällä löytyi sammakonkutua!! Eli kiirus vaihtaa ois ollu jo "vuosia"
La-puolenpäivän jälkeen kiiruusti kauppaan, vain yks auki Karkkilassa, ja suodatinta kysymään. Sain Mann Filtterin, joka heti kun sitä tiskillä
vilkasin, oli liian korkea. Myyjä lähes hermostu ja huus että; "se sopii sinne ku kirja niin sanoo!" Nooh, suodatin matkaa ja kotiin ajamaa.
Tänään aamulla vasta pääsin sitä paikoilleen laittamaan, EI SOVI EI!! Aivan liian pitkä ton auton "väleihi"! Ja tänään taida mistään enää filtterii
saada, vai??
(jatkuu...)
Meidän perhe on viimeset n~10v kiertänyt parin-kolmenviikon lenki eteläisessä läntisessä euroopassa. Välillä eri asuntoautoilla, välillä
maastureilla, yleensä 5000-8000km. mielessä mm. viimekesän Alppien seikkailu, jossa käytiin autolla usean kerran yli 2500m!
Aina kuitenkin ollut jotain vikaa kulkuneuvoissa. Liian vähän tilaa tehoa tai korkeutta tjms.
Viimeksi omistamamme asunto-Hymer joutui mm. yö- rosvoilun kohteeksi! Mä onneksi heräsin kattoluukusta pilkottavaan taskulamppuun
ja "hyökkäsin", lähin leipäveitsi kourassa ja munasiltani, ulos huutaen ku hyeena! Mahtoi pikkuroistoilla olla myöhemmin hauskaa
ku juoksultaan kerkisivät hengähtää. Tosin ei ois ollu hauskaa jos oisin nilkin saanu kiinni!
Tänä kesänä meidän perhe kuitenki päätti, että hommataan lisää tilaa ja korkeuden toumaa turvallisuutta, koska ikkunoista ei pääse "kurkkimaan"
sisälle ja katolle hankalampi kiivetä joitaki mainitakseni. Alko suuri etsintä, mikä vehe kelpaisi meidän "vaativille" tuomari-naisillemme(minä
olen sillon viisaasti hiljaa, vaan tekniset rajaviivat vedän mä).
Yhtenä keskiviikkoaamuna "silmille hyppäs" hyvin vähän ajettu, auto-laatikko kirjastoauto, joka vielä kaikenlisäks oli siisti kun kävimme sitä
kurkkaamassa. Meni hankintaan, pikku tinkauksen jälkeen.
Kiitos vielä Heikille hyvästä kulkurista!
Ostohetkellä jo tiesin, että jousipussit on kaikki sököjä, eli joutuisi vaihtamaan heti, eikä vasta Italian alpeilla tjms. "hauskassa" paikassa.
Auto huollettiin myös öljyjen vaihdolla ja nesteitten tarkastuksella jne.
Päätimme että vaimon Heinäkuussa alkavan loman alusta lähdetään ajelulle etelään!
Muokattuamme hiukan sisuksia heinäkuun ekan viikon tilasimme lauttamatkan viime perjantai-illalle ja lähdimme matkaan!
Hiukan ennen mootoritien loppua alkoi auto nykimään ja hyytyi. Luulin, että nafta loppui, koska mittari ei toimi. Kiireessä hommasin lisää
polttoainetta, mutta edelleen auto käyttäytyi samoin Ei auttanut ku todeta, että kotiin on nilkutettava, reissu jää kesken jo lähes
ennen alkuaan...
Kotona selvittelin ajatuksiani ja selvis, että koska tankissa on tavaraa yli 120L ja ei löydy vuotoja sekä ilmaakin auto saa, niin jää jäljelle
(helposti tarkastettavista) polttoainesuodatin. Suodatin irti, ja sisällä löytyi sammakonkutua!! Eli kiirus vaihtaa ois ollu jo "vuosia"
La-puolenpäivän jälkeen kiiruusti kauppaan, vain yks auki Karkkilassa, ja suodatinta kysymään. Sain Mann Filtterin, joka heti kun sitä tiskillä
vilkasin, oli liian korkea. Myyjä lähes hermostu ja huus että; "se sopii sinne ku kirja niin sanoo!" Nooh, suodatin matkaa ja kotiin ajamaa.
Tänään aamulla vasta pääsin sitä paikoilleen laittamaan, EI SOVI EI!! Aivan liian pitkä ton auton "väleihi"! Ja tänään taida mistään enää filtterii
saada, vai??
(jatkuu...)
1986 Sisu BT190C Kiitokorin korittama "Ex-libris"
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4432
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Vihti-Eurooppa-Vihti kesä 2012
Eikö siellä huollossa vaihettu sitten pa-suodattimia, pelkät öljyt?
-Koska sen voi tehdä myös itse-
-
- Rattiamiraali
- Viestit: 279
- Liittynyt: 20 Elo 2008 19:08
- Truck: volvo b57/b58
- Location: karkkila
- Member id: 151
Re: Vihti-Eurooppa-Vihti kesä 2012
Millainen se on se polttoainesuodatin? Onko joku erikoismalli jos kirjan mukaan sopii, vai onko kirja väärässä (vai myyjä).
Tosin täälla oikeen saa mitään järkevää palvelua, samanlaisia kokemuksia jokapaikasta. Sinänsä ihme että edes joku paikka on ollut auki. Tosin kesäisin ei taida juuri missään mikään paikka olla auki.
Tosin täälla oikeen saa mitään järkevää palvelua, samanlaisia kokemuksia jokapaikasta. Sinänsä ihme että edes joku paikka on ollut auki. Tosin kesäisin ei taida juuri missään mikään paikka olla auki.
"se on polttoainekäyttöinen lisälämmitin"
- Vesku
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 79
- Liittynyt: 12 Heinä 2011 12:06
- Truck: Volvo B12 Eagle
- Location: Keskellä Suomea
Re: Vihti-Eurooppa-Vihti kesä 2012
Menee asian vierestä, mutta kesäloma reissulla osuin tankkaamaan Karkkilassa Nesteen kylmäasemalla. Olin juuri tankkausta lopettelemassa, kun toiselle puolelle ajoi pikkuautolla mieshenkilö ja alkoi välittömästi minua tietämätöntä ojentaa osoitellen viereisen tontin d-pistettä, että tuolla ne kuuluu noin isot autot tankata, ei mitään asiaa näille tavan kylmäasemille. Minä siihen, että kyllähän se muuten, mutta kun ei sieltä tavallisella pankkikortilla taida saada dieseliä... No ukko jatkoi, että kyllä tähän nyt pitäisi saada valvoja paikalle, niin saisit sakot! Minä, että ja mistähän hyvästä? Ei vastannu muuta ku että ottaa rekisterinumeron ylös ja laittaa asiaa eteenpäin, ei jää muuten tähän jne. Lupasin antaa myös henkilötunnuksen, jos se jotenki asiaa jouduttas... Ihmeellinen mussuttaja.(toim. huom.)
No, vastapainoksi osui siihen myös pariskunta, joka oli kauempaa nähnyt meidän kulkurin ja tuli katsomaan lähempää.(Terveisiä vain, jos satutte lukemaan) Kehuivat vielä komiaksi. Varmaan tarkottivat autoa...
No, vastapainoksi osui siihen myös pariskunta, joka oli kauempaa nähnyt meidän kulkurin ja tuli katsomaan lähempää.(Terveisiä vain, jos satutte lukemaan) Kehuivat vielä komiaksi. Varmaan tarkottivat autoa...
Re: Vihti-Eurooppa-Vihti kesä 2012
Tietääkseni mikään laki ei kiellä tankkaamasta normi kylmä-asemalla, itse olen tankannut myös aakkos-asemalla vaikka vieressä olisi ollutkin D-PisteVesku kirjoitti: No ukko jatkoi, että kyllä tähän nyt pitäisi saada valvoja paikalle, niin saisit sakot! Minä, että ja mistähän hyvästä? Ei vastannu muuta ku että ottaa rekisterinumeron ylös ja laittaa asiaa eteenpäin, ei jää muuten tähän jne. Lupasin antaa myös henkilötunnuksen, jos se jotenki asiaa jouduttas... Ihmeellinen mussuttaja.(toim. huom.)
Scania 112 Delta-Superstar | PolarBear Express a.k.a Jäänalle.
- vanha vanaja
- Rattiamiraali
- Viestit: 369
- Liittynyt: 01 Huhti 2011 19:04
- Truck: Scania K112
- Location: Vihti
Re: Vihti-Eurooppa-Vihti kesä 2012
juu paikalla ollaan ja toi kori on vieläkin komein vanha kori bussissa
Jaahas ja taas on kädet mustana
- B9M
- Kansleri
- Viestit: 1454
- Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
- Truck: Volvo FH12 380 XL
- Location: Kokkola
- Member id: 048
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Vihti-Eurooppa-Vihti kesä 2012
Harmi, ettei omalle kohdalle ole sattunut tämmöistä neuvojaa. . Olis muuten äijä lähtenyt korvat punoittaen paikalta . Oikein hekumoituttaa tommonen tilanne :. T. AriVesku kirjoitti:Menee asian vierestä, mutta kesäloma reissulla osuin tankkaamaan Karkkilassa Nesteen kylmäasemalla. Olin juuri tankkausta lopettelemassa, kun toiselle puolelle ajoi pikkuautolla mieshenkilö ja alkoi välittömästi minua tietämätöntä ojentaa osoitellen viereisen tontin d-pistettä, että tuolla ne kuuluu noin isot autot tankata, ei mitään asiaa näille tavan kylmäasemille. Minä siihen, että kyllähän se muuten, mutta kun ei sieltä tavallisella pankkikortilla taida saada dieseliä... No ukko jatkoi, että kyllä tähän nyt pitäisi saada valvoja paikalle, niin saisit sakot! Minä, että ja mistähän hyvästä? Ei vastannu muuta ku että ottaa rekisterinumeron ylös ja laittaa asiaa eteenpäin, ei jää muuten tähän jne. Lupasin antaa myös henkilötunnuksen, jos se jotenki asiaa jouduttas... Ihmeellinen mussuttaja.(toim. huom.)
No, vastapainoksi osui siihen myös pariskunta, joka oli kauempaa nähnyt meidän kulkurin ja tuli katsomaan lähempää.(Terveisiä vain, jos satutte lukemaan) Kehuivat vielä komiaksi. Varmaan tarkottivat autoa...
#048
Re: Vihti-Eurooppa-Vihti kesä 2012
Tää oliki semmonen "PIKA"-huolto Kesti vaan kolmatta viikkoo, ei kait siinä mitää muuta kerkii tekemää...Reddewil kirjoitti:Eikö siellä huollossa vaihettu sitten pa-suodattimia, pelkät öljyt?
Kyl on hiukan vihaks toiki paikka pistäny Nooh, huomenna(tänää, ma) haen kaikki suodattimet ja vaihan, sit menee
taas jonkun aikaa. Tuntuu vaan tän Sisun huoltovaraosat olevan kiven alla.
Suodattimesta: Katoin päivällä ite netistä suodatinvalmistajan sivuilta ton suodattimen tiedot; AINOO yhtymäkohta tohon
mun autoon on, et se sopii JOHONKI Cumminssin moottoriin, tosin ihan eri sellaseen! Soitto huomenna...
Kyseisellä a-24 tankilla saanu monet riidat aikaan Osaan sanoo kans, joskus , aika kirpeesti takasin. Käyn
lähes aina siinä tankilla ku siihen lyhin matka (n.7km) oli sit mönkijä, maastoauto traktori tai bussi. Harrikkaan pistän kal-
lista tiikerii tankkiin... Vanha tapa
Edit: Suodatin minkä sain sielt liikkeestä, se väärä siis: MANN FILTER WP 962/3x, olis pitäny vaan uskoo ittee ja jättää
ottamatta, mut kiire ja perheen paine pistää uskomaan ihmeisiin
1986 Sisu BT190C Kiitokorin korittama "Ex-libris"
Re: Vihti-Eurooppa-Vihti kesä 2012
... ja tähän autoon osat on kyl "kiven alla", taitaa olla ihan sanan varsinaisessa merkityksessäki
Esim. ilmanputsaria ei taida suoraan löytyä, enää. Pitänee vaihtaa jostain toisesta autosta koko suodatinkotelo.
Esim. ilmanputsaria ei taida suoraan löytyä, enää. Pitänee vaihtaa jostain toisesta autosta koko suodatinkotelo.
1986 Sisu BT190C Kiitokorin korittama "Ex-libris"
Re: Vihti-Eurooppa-Vihti kesä 2012
Vihdoin näyttäs auto olevan valmis lähtöön
Tänään laitettu uudet suodattimet ja niitä testätessa webaston alta joku "reikäpultti" rupes työntämään
jäähdytysnestettä. Siinä sit huulipyöreenä yritin pulttia kiristää, mut ei se toiminu pulppus vaa lisää, kun
vihdoin tajusin missä alemman kiertovesiputken sulku oli, sain pultin pois. Täysin sileet "jengat"! Ja kello
taas kerran yli kuus onneks muistin vaihtaneeni Harrikkaan just uudet jarruletkut ja siinä sarjas
tuli pultit banjoliittimien mukana joten ne vanhat reikäpultit oli tallessa. Semmosen sinne väkisin kiersin
ja kiersin taas liikaa siellä siis webastonpäästä myös jengat sökönä, nooh, toinen pultti sit "jäi pysymään"
ja kesti ainakin 30km lenkin täysin vuotamatta...
Ai niin, lähtö ois aamuviideltä kohti satamaa. Toivoo parasta/pelkää pahinta
Tänään laitettu uudet suodattimet ja niitä testätessa webaston alta joku "reikäpultti" rupes työntämään
jäähdytysnestettä. Siinä sit huulipyöreenä yritin pulttia kiristää, mut ei se toiminu pulppus vaa lisää, kun
vihdoin tajusin missä alemman kiertovesiputken sulku oli, sain pultin pois. Täysin sileet "jengat"! Ja kello
taas kerran yli kuus onneks muistin vaihtaneeni Harrikkaan just uudet jarruletkut ja siinä sarjas
tuli pultit banjoliittimien mukana joten ne vanhat reikäpultit oli tallessa. Semmosen sinne väkisin kiersin
ja kiersin taas liikaa siellä siis webastonpäästä myös jengat sökönä, nooh, toinen pultti sit "jäi pysymään"
ja kesti ainakin 30km lenkin täysin vuotamatta...
Ai niin, lähtö ois aamuviideltä kohti satamaa. Toivoo parasta/pelkää pahinta
1986 Sisu BT190C Kiitokorin korittama "Ex-libris"
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Vihti-Eurooppa-Vihti kesä 2012
Hyvää matkaa teille koko porukalle. Kyllä Sisu vaatii sisua.
Mutta sitä näkyy löytyvän
Mutta sitä näkyy löytyvän
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Re: Vihti-Eurooppa-Vihti kesä 2012
Kiitos kiitos!KajNyy1 kirjoitti:Hyvää matkaa teille koko porukalle. Kyllä Sisu vaatii sisua.
Mutta sitä näkyy löytyvän
Joo vaatii, mut ollaan sisukasta sakkia Sisun sisuksissa! Tätä muuten kirjotetaan tropical island:n disainer suite:ssa
Tää on hyvä levähdyspiste rankan Puolan jälkee, joka taasen on -AINA -HIRVEE- maa
Mut kyl se tässä pian unohtuu, tasasessa 28c* lämmössä 65% ilmankosteudessa(ulkona sataa ja 14ast.) Viel tonne saunaosastolle lähen iltalöylyihin, siellä monenlaisia saunoja kaikki yhteisiä mieh. ja nais. ja nakuna PITÄÄ olla koko alueella, on se hirveetä
Noooh, iteppä oon leiviskäni valinnu Ei vaineskaa, koko perheellä me sinnekki, niinku koko reissussa, mennää ja sisukkaasti!
Huomenna viel täällä, sit seuraava yö Berliinissä(ehkä), sit?? ei viel tiedetäkkään
Sisu on pistelly menemää komiasti, ei oo syöny öljyä tän 1300km:n aikana ja muutenki toimii! Kulutus ollu n~27l/100km
Kiihtyymisestä: Tännehän tultu, niinku tiedätte, Via Balticaa ja siellähän kulkee JOKUNEN rekka, on niitä vaan kiva tonkans kiusata, ku toi kiihtyy tyhjän rekan(ku rekan) ohi viel kokonaan niiden takaa lähtiessä, siis pysähdyksistä. Ja ollaanhan me monet "viiva-kisat" rekka-Penojen kans otettukki! Pikkupoika on aina pikkupoika
Hyvää lomaa toisillekki toivottaa mein perhe!
1986 Sisu BT190C Kiitokorin korittama "Ex-libris"
Re: Vihti-Eurooppa-Vihti kesä 2012
Moikka taas!
Vihdoin tänään kotiuduttu Vihtiin... Ei mennyt reissu ihan putkeen Kuskin selkä ei kestäny ton
raskaan auton(siis omamassa) ajamista, vaikka onki jousi-tuoli, ilmajousituksen "ansiosta" poukkii huonoilla
teillä todella kovasti, eikä edes hyvät iskarit auta. Siis Puolan sairaan huonoilla osuuksilla ja Saksan tietöillä,
ei pääteillä!
Näistä syistä johtuen jäi reissu "lyhyehköksi", noin niinku mein standardeilla. Päästiin siis vain Sveitsin
suunnalle asti, ei Italiaan tai Ranskan välimerelle Noooh, onhan näitä(toivottavasti!!) vuosia viel
edessä
Päivitän viel OIKEAT matkan tiedot, siis kulutuksen ja matkan, kunhan saan purettuu tiedot, matkamittari
nimittäin valehteli, joten kulutus on oikeemmin liki ~22-23l/100km...
P.S. Sähköjärjestelmä(invertteri/akut) toimi niin hyvin, yli odotusten, että ei kertaakaan tarvittu ees agrekaattii
sähköntuottoon! Aina riitti iltolle ja jääkaapille, pitkälti yli yön ja seuraavaan päivään!! Hyvä systeemi
Myöskään mitään mainittavaa vahinkoo ei saatu aikaseksi, peilin yks ruuvi irtos Europa-parkin leirintäalueelle
mentäessä kapeesta portista joka viel käänty 90* samaan aikaan, mut akkukoneella uutta ruuvii kylkeen...
P.S.S. Rupee ton Tallinkin palvelun taso olemaan huolestuttavan huonoa. Asiakas, vaikka paljon maksavakin,
on vaan välttämätön paha ja lähinnä työtä haittaava este Ja muuten ei niin haittaiskaan mua, mut
vaihtoehdot on "huonohkoja" joten se on varmaan syynä tähän hälläväliä- asenteeseen. Yritän TÄLLÄKERTAA
muistaa pistää niille ees kiukkusta postii huonosta kohtelusta ja suoranaisista epäkohdista, ei hyvä ei...
Vihdoin tänään kotiuduttu Vihtiin... Ei mennyt reissu ihan putkeen Kuskin selkä ei kestäny ton
raskaan auton(siis omamassa) ajamista, vaikka onki jousi-tuoli, ilmajousituksen "ansiosta" poukkii huonoilla
teillä todella kovasti, eikä edes hyvät iskarit auta. Siis Puolan sairaan huonoilla osuuksilla ja Saksan tietöillä,
ei pääteillä!
Näistä syistä johtuen jäi reissu "lyhyehköksi", noin niinku mein standardeilla. Päästiin siis vain Sveitsin
suunnalle asti, ei Italiaan tai Ranskan välimerelle Noooh, onhan näitä(toivottavasti!!) vuosia viel
edessä
Päivitän viel OIKEAT matkan tiedot, siis kulutuksen ja matkan, kunhan saan purettuu tiedot, matkamittari
nimittäin valehteli, joten kulutus on oikeemmin liki ~22-23l/100km...
P.S. Sähköjärjestelmä(invertteri/akut) toimi niin hyvin, yli odotusten, että ei kertaakaan tarvittu ees agrekaattii
sähköntuottoon! Aina riitti iltolle ja jääkaapille, pitkälti yli yön ja seuraavaan päivään!! Hyvä systeemi
Myöskään mitään mainittavaa vahinkoo ei saatu aikaseksi, peilin yks ruuvi irtos Europa-parkin leirintäalueelle
mentäessä kapeesta portista joka viel käänty 90* samaan aikaan, mut akkukoneella uutta ruuvii kylkeen...
P.S.S. Rupee ton Tallinkin palvelun taso olemaan huolestuttavan huonoa. Asiakas, vaikka paljon maksavakin,
on vaan välttämätön paha ja lähinnä työtä haittaava este Ja muuten ei niin haittaiskaan mua, mut
vaihtoehdot on "huonohkoja" joten se on varmaan syynä tähän hälläväliä- asenteeseen. Yritän TÄLLÄKERTAA
muistaa pistää niille ees kiukkusta postii huonosta kohtelusta ja suoranaisista epäkohdista, ei hyvä ei...
1986 Sisu BT190C Kiitokorin korittama "Ex-libris"