Kokemuksemme kulkurista matkailukäytössä ei vastannut odotuksiamme, vaan ne ylittyi reilusti ja tietysti positiivisessa mielessä, vaikkakin auto ei vielä ollut aivan täydellisesti valmis

Matkalla ei ollut mitään sellaista teknisesti mikä olisi aiheuttanut erityistä paineita asukkaissa. Kaasuvivuston palautinjousen poikkimeno täydessä vauhdissa oli kylläkin yllättävän reipas sessio vauhtia oli liki satasen kun aloin normaalisti jarruttelemaan kun tiesin kohta edessä olevan 80 ja sitten 60 ja liikenneympyrä. Oli loiva alamäki ja poljin jarrua reilummin, mutta tuntui että vauhti vain kiihtyi ja kohta olimme jo 60 alueella eikä se liikenneympyräkään enään kovin etäällä ollut tajusin että jotain on vialla ja polkaisin kytkimen pohjaan vaihtaakseni vaihteen pienemmälle mutta samassa kierroslukumittari pamahti miltei pohjaan saakka.. koitin polkimella lipsutella mutta kierrokset ei tippunut ei auttanut kuin raakasti painaa jarrulla vauhti sellaiseksi jolla uskalsi kaartaa ympyrän läpi sitten vielä parisataametriä josta löytyi sopiva levike jonne kaarsin ja pysäytin vauhdin ja auton vähän niinkuin väkisin

Muuten oli kevyt ajella niin Suomessa kuin Norjan kapeilla rinteilläkin. Auto kulkee todella hiljaisesti ja näkymät nelipaikkaisesta ohjaamosta on upeat

Matkan varrella yövyimme campingalueilla 7 yönä ja 8 meni missä tuntui kivalta pysähtyä

Kyllä kulkurin parkkeeraus oli vaivaton ja yllättävän pieniin koloihin sen sai puskettua. Norjassa rohkeasti ajoimme meren äärelle eikä auto uponnut nurmialueillakaan. Lakselvin campingmesta oli ainut maksullinen yöpaikka Norjan puolella. Kun ajoimme aluelle ja parkkeerasimme auton saimme paljon silmäilyjä puoleemme. Sitten huomasimme että kaikissa muissa autoissa ja vaunuissa nojaili useita pitkiä perhovapoja, eli olimme tulleet kalamiesten mestaan. Liekö automme suuri koko ja hain kuva auton kyljessä antanut mielikuvan suurista kalastajista no olihan meillä mukana kaksi mato-onkea

Tankkasimme kerran Norjan puolella ja jos en väärin laskenut, niin siellä diesel maksoi n 15 s enemmän kuin Suomen puolella, eli ei se ero nyt niin suuri ollut kuin olin antanut itseni ymmärtää. Eli kokemuksien perusteella uskallan haaveilla siitä pidemmästä euroopan turneesta jahka kulkuri on saatu lopputöiden osalta valmiiksi sitten ei tarvitse taikoa kuin matkarahat ja aika
