Kylähullut Kulkurit


Keskustelu    Galleria   
Tänään on 20 Kesä 2018 07:44

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 119 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 17 Huhti 2018 19:02 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Viestit: 2121
Paikkakunta: Espoo
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
En tiedä mutta tuo on maa piuhassa kiinni ja tehtävä voi olla rajoittaa virta ulos generaattorista 80 A.
Nyt olemme Espanjassa A-66 tien kilomertipylvään 730km kohdallatäällä on iso matkka keidas useampi ravintola, kauppa ja hotelli.
LEO 24h Service

_________________
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 17 Huhti 2018 19:14 
Ajoneuvos

Liittynyt: 03 Loka 2015 19:58
Viestit: 924
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo
Shuntti voi olla ihan vaan ampeerimittariakin varten, vakka sellaista ei kojelaudassa olisikaan.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 18 Huhti 2018 12:33 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Viestit: 2121
Paikkakunta: Espoo
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Kotomatkalla

Tänää ajamme toisen etapin ja pelkkää moottoritietä rampilta toiselle. Tulee olemaan 4 km pitempi kuin edellinen mutta kestää luhyemmän ajan koska saamme keskinopeudeksi n. 90 km/h. Vielä lataamme aurikosähköä starttiakkuun jäi eilen vähän vajaaksi kun tuo sähköflekti kävi niin pitkään noissa mäissä. Samalla kirjoittelen LEO24h Servicen hyvällä WiFi palvelulla tänne.
Muut kuvat kuvakansiossa:

Ajettu reitti, sisäänajoreitti parkkipaikalle ja erikoinen lasivitriini


Liitteet:
IMG_4439.jpg
IMG_4439.jpg [ 305.19 KiB | Katsottu 1281 kertaa ]
map_2018_04_17.jpg
map_2018_04_17.jpg [ 569.33 KiB | Katsottu 1281 kertaa ]
IMG_4438.jpg
IMG_4438.jpg [ 358.88 KiB | Katsottu 1281 kertaa ]

_________________
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 19 Huhti 2018 17:46 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Viestit: 2121
Paikkakunta: Espoo
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
La Brujula
Baskimaan reunalla pohjois Espanjassa kolmas ajopäivä takana 861 km ajettu. Kaksiensimmäistä päivää totuteltiin ratin kääntämistä kolmantena ajoimme 427 km ilman yhtään pysähdystä. Kohta lähdön jälkeen nousi tie 940 m korkeutaan jolloin tarvitsimme sähköflektin apua moottorin jähdyttämiseen toinen rykäys vei meidät 1184m korkeuteen kyllä flekti oli pitkään päällä aurinkosähkön avulla.

Samoin goimii Repsol asema jolla yövyimme edellisen yön on rakentanut ison aurinkopatteriston. Kyllä minä mielummin ajan Mersulla kuin BMW:llä.

Tämä La Brujula on 1000m korkeudessa mutta matkan varrella käytiin välillä aika alhaalla. Valitettavasti fontti koko on niin pieni 14" nätyöllä että en näe lukea korkeusmittaria ajaessa. Olen suunnitellut ostavani lentokoneen korkeusmittarin tai variometrin että tiedän olemmeko menossa ylöspäin vaiko alaspäin.

Illalla siirymme ravintolaan syömään, automme vieressä löytyy myös sellainen joka jossa lukee CLUB ja väritys on vaaleanpunainen. Siinä se on ollut joka vuosi eikä sisällä ole tullut poikettua. Olenkohan menettänyt jotain?

kuvatekstit näkyy täältä
https://photos.app.goo.gl/Q1cHw9G7skJRY8ej2


Liitteet:
map_2018_04_19.jpg
map_2018_04_19.jpg [ 711.09 KiB | Katsottu 1223 kertaa ]
map_2018_04_18.jpg
map_2018_04_18.jpg [ 633.57 KiB | Katsottu 1223 kertaa ]

_________________
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 23 Huhti 2018 15:39 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Viestit: 2121
Paikkakunta: Espoo
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Ranska Normandiassa

Olemme olleet jo kolme yötä Ranskan maalla. Tutustumme D-day historiaan paikan päällä. Nyt sieltä mistä se alkoi edellisenä yönä. Saint-Mere-Eglise on pieni kaupunki jonka laskuvarjo joukot keskitti ensi iskunsa. Tässä torin laidassa roikkuu edelleen täydessä taistelivat istuessaan Amerikkalainen John Steele, hän jäi roikkumaan laskuvarjostaan kirkon tornista. Kuvattu on ja paljon lisäksi käyty Airborn museossa joka keskittyy maahanlasku joukkojen historiaan.

_________________
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 25 Huhti 2018 17:23 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Viestit: 2121
Paikkakunta: Espoo
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Olemme nyt paikkakunnalla josta Englantilaiset häädettiin manner Euroopasta.Eli
Dunkerque 1940
Tässä museossa emme ole vielä käyneet. Täällä tuntuisi olevan takatalvi kun lainelautailijat surfaavat reilua ylinopeutta rannan suuntaisesti. lämpötilaon vain 13 astetta. Kun saavuimme Ranskaan meillä oli +27 kelit.
Ensimmäinen yöpyminen 8 km etelään Bordeaux söimme illalla terassilla. Toisessa kohteessa oli viikonlopun ja lämpimän kevätsään aikaansaama liikenne sumppu joten ohitimme sen. Seuraava yö oli Nantes etelä puolella. La Relax rekkaravintola.
Seuraavana päivänä ajoime Saite-Mere-Eglise joka oli ensimmäinen laskuvarjojoukkojen pudotus paikka. Siellä se John Steele edelleen roikkuu laskuvarjostaan kirkon tornissa, nykyään korvattu nukella. Kiersimme Airborne Troups näyttelyn joka käsitti laskuvarjo joukot ja liitokoneilla lasketut joukot.
Seuraavana päivänä ajoimme kohti Dunkerqueta mutta pysähdyimme (ylimääräinen kohde) Saksalaisten hautausmaalla. Sille oli haudatti 22000 sotilaan ruumiit. Seuraavana oli vuorossa Amerikkalaisten hautausmaa vajaat 10000 hautaa. Mutta missasimme liittymän koske seuraavasta ei enään päässyt sinne. Hyvä näin kaikki paikat on olleet täynä Amerikkalaisen kuvia mutta hyvin vähän Saksalaisten alueelta. Ajomatka Dunkerquen oli 479 km ja ilman tuota toista pysähdystä pääsimme perille valoisaan aikaan koska ajamme ilman ajovaloja.
https://photos.app.goo.gl/Q1cHw9G7skJRY8ej2

_________________
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 02 Touko 2018 11:40 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Viestit: 2121
Paikkakunta: Espoo
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Kotona olemme!
Matka on tehty ja korjattavaa on kertynyt. Dunkerquessa kävimme Operaatio Dynamo museossa joka kertoo Liittoutuneiden evakoinnista Ranskan maalta kevät 1940. Luoja soi melle loppumatkaksi joka päiväisen Staun alkaen Antwerpenin ohituksesta ja päättyen Hampurin ohittamiseen. Travemündessä oli Festivaalit päällä josta otin musikkia videolle. Videot julkaistaan vähän myöhemmin omassa kansiossa nyt olen lisännyt loppumatkan kuvat. Laivaan saimme ajaa klo 00:03 30.04.2018 viitoskannelle.
https://photos.app.goo.gl/Q1cHw9G7skJRY8ej2


Liitteet:
IMG_4503.JPG
IMG_4503.JPG [ 209.33 KiB | Katsottu 982 kertaa ]
IMG_4495.JPG
IMG_4495.JPG [ 284.14 KiB | Katsottu 982 kertaa ]

_________________
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 07 Touko 2018 13:19 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Viestit: 2121
Paikkakunta: Espoo
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Vähän yhteenvetoa matkasta

Aloitetaan tekniikka vioista

1. Startti
Menomatkalla Ranskan Limognes rastarilla taukokahvit mutta kun piti jatkaa ei tapahdu mitään kun kääntää virta-avaimesta. Mittasin että katkos on starttipiirin rele joka on sivukotelossa starttiakun vieressä ei löydy releen käämiä kun mittasin. Olin parkkeerannut niin lähelle rekkaa ettei sivukoteloon päässyt joten tuli mieleen tällä palstalla ollut neuvo ja tein ruuvari startin, ensin käänsin virrat päälle. No en viitsinyt tehdä asialle matkan aikana mitään joten käytimme ruuvaristarttia Portugallin asti. Vika syy oli vanha tuttu sähkökotelo rikki niin että lika pääsee koteloon pesin releen kontaktipinnat sprillä (apteekki) ja hyvin toimii sen jälkeen.

2. Ajovalot
Vähän ennen Bordeauxia alkaa hämärtämään laitan ensimmäistä kertaa ajovalot päälle. Menee suoraan kaukovaloiksi eikä viiksestä vetämällä vaihdu, ilmeiseti vaihtaja rele jumissa. Ajetaan vain päivällä ilman valoja niin kuin muutkin. Kotimatkalle teen tilapäiskytkennän niin että itse lampussa siirrän kaukovalon johdon lähivalon paikalle ja jätän lähivalin johdon ilmaan. Silloin minulla on lähivalot jos satun tarvitsemaan. Jumitus lakkasi paluumatkalla Normandiassa piti vaan muistaa että lähivalot palaa kun kaukovalon merkkivalo palaa muutoin pimeä. Korjaus ostaa uusi rele.

3. Katon paikkaus
Vanha vaiva mutta nyt alkanut vuotamaan Portugalissa päätin aloittaa pahimmasta ruoste paikasta. Ajattelin peittää pienet reijät korikitillä mutta sain ruostetta pois ei jäänyt mitään muuta jäljelle kuin suuri reikä. Kävin rautakaupassa ostamassa peltiä niitä oli valmiina n. 1m2 kokoisina paloina siitä saksin sopivan palan jonka kiinitin kattoon runsaalla butyylimassalla ja varmistukseen muutamalla ruuvilla.

4. Kompressori ei anna painetta
Tämä vika havaitaan vasta seuraavana aamuna kun Sennen -autohofista pitäisi jatkaa matkaa seuraavanapäivänä niin paineet ei nouse. Aidan toisella puolella näkyy MAN kuorma ja Linja-autojen myynti ja korjaamo. Kävelen huoltoasemalle ja kysyn onko heillä naapurin numeroa olihan se. Soitin ja selostin mikä on tilanne. Mekanikko tuli 45 min kuluttua ja sanoi pistä kone käyntiin. Vähän aikaa tutkaili ja sanoi saa sammuttaa - konehuoneesta tuo pitää sammuttaa kun ei ole painetta.
Kompressorilta lähtevästä kumiletkusta oli kuoriutunut iso pala kumia kudokseen asti pois ja kudoskin oli vaurioitunut. Onneksi eivät paineet loppuneet moottoritiellä ajaessa vaan parkkipaikalla nukkuessamme yön yli. Mekanikko kysyi onko minulla kumiletkuavaralla no sitä oli kaksi pätkää polttoaine letkua ja jäädyttäjän letkua. Kumpaakaan ei uskalla laitta kuumaan paikkaan jossa työpaine on 10 baria. Hän haki korjaamolta Knorr TÜV hyväksyttyä jarru letkua laittoi uuden pätkän paikalle. Kun työ oli valmis niin kysyi miten tuo maksaminen niin hän ilmoitti että ei maksa mitään. Kiittelin kovasti häntä ja MAN:ia.

5. Vaihde laatikon splitteri
Olimme aikaa tappamaasa kun laivaa odottelimme Travemünden vanhassa kaupungissa. Kun lähdin ajamaan kohti satamaa ihmettelin kuin auto kulkee noin kovaa 3:s vaihteella L-asennossa mutta totuus oli että laatikko ol H-asennossa eikä vaihtaja toiminut. Vikaa en ole viellä katsonut mtta voi olla johto vaihtajanapilta poikki spilitterin
kontaktorin käämi poikki tai singnaali kytkin on painettu ei tule.

6. pari reikää kylkipeltiin ja vilkkuvalon lasi
Väistin matkailuautoa joka kiilasi eteen ja sain kosketuksen kaiteeseen tietyömaa kohdalla.


Liitteet:
IMG_4547.JPG
IMG_4547.JPG [ 231.94 KiB | Katsottu 885 kertaa ]
IMG_4484.JPG
IMG_4484.JPG [ 336.22 KiB | Katsottu 885 kertaa ]
IMG_4551.JPG
IMG_4551.JPG [ 379.54 KiB | Katsottu 885 kertaa ]

_________________
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 12 Touko 2018 19:09 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Viestit: 2121
Paikkakunta: Espoo
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Ajovalot on korjattu ja kyljen reikiin on hitsattu palat päälle ja spaklaus on aloitettu. Laturille tilattu korjaus keskiviikoksi klo 10 alkaen.


Liitteet:
IMG_4559.JPG
IMG_4559.JPG [ 270.36 KiB | Katsottu 766 kertaa ]
IMG_4553.JPG
IMG_4553.JPG [ 243.2 KiB | Katsottu 766 kertaa ]

_________________
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 13 Touko 2018 12:19 
Ajoneuvos

Liittynyt: 03 Loka 2015 19:58
Viestit: 924
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo
Mikäs se tuolle lampulle on tullut?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 13 Touko 2018 12:30 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Viestit: 2121
Paikkakunta: Espoo
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Jule kirjoitti:
Mikäs se tuolle lampulle on tullut?

Siitä on lyhyen hehkulanka palanut pieniksi paloiksi ja sen johto sulannut pieneksi metallikuulaksi joka oikosulkee pitkä valon ja lyhen valon joten tuo palaa pikällä aina jos virtaa tarjoaa pitllle tai lyhyille valoille.
Toisessa lampussa palaa silloin yhtäaikaa sekä pitkät että lyhyet, taitais lamppu kuumeta pahasti jos käyttäis näin.

_________________
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 14 Touko 2018 12:01 
Ajoneuvos

Liittynyt: 03 Loka 2015 19:58
Viestit: 924
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo
Jaa, näytti jotenkin joltain tehdstekoiselta special lampulta, kun on noin nätiksi palloksi palanut.

Itseasiassa standardissa jossa tuo H4 lamppu määritellään se on speksattu niin että kummatkin langat saa palaa yhtäaikaa. Käytännössä hyvin harva valmistaja on sähkökytkennän toteuttanut niin että kumpikin lanta palaa samaan aikaan.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 14 Touko 2018 15:45 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Viestit: 2121
Paikkakunta: Espoo
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Toinen juttu Bussin H4 valoista ja tuosta lampusta siihen on stansattu 100/90W kaikki ostamani 24V poltimot ovat saman tehoisia oli poltimon merkki mitä tahansa. Ilmeisesti sallittu isoissa lyhdyissä koska jo 16 vuotta olen käyttänyt eikä katsastus ole valittanut.

Henkilöautossa GOLF palaa kaukovalo aina yhtäaikaa lähivalon kanssa, mutta eri valaisimessa.

_________________
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 14 Touko 2018 18:14 
Kansleri
Avatar

Liittynyt: 21 Elo 2011 21:56
Viestit: 1108
Truck: wiima ja Van Hool
Location: Somero & Karkkila
Member id: 155
Mulla kävi samalla lailla H4:n kanssa. Olin juuri kirjoittamassa tähän ketjuun siitä tapauksesta mutta kun selailin alaspäin niin hommahan oli jo selvinnyt. MB:ssä se sai vielä ihmeellisesti virran kiertämään että kun veti pitkät päälle ilman että edes avaimet on virtalukossa syttyi mittaristoon ja kojetauluun kaikki valot ja virrat.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 15 Touko 2018 14:27 
Ajoneuvos

Liittynyt: 03 Loka 2015 19:58
Viestit: 924
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo
KajNyy1 kirjoitti:
Toinen juttu Bussin H4 valoista ja tuosta lampusta siihen on stansattu 100/90W kaikki ostamani 24V poltimot ovat saman tehoisia oli poltimon merkki mitä tahansa. Ilmeisesti sallittu isoissa lyhdyissä koska jo 16 vuotta olen käyttänyt eikä katsastus ole valittanut.

Henkilöautossa GOLF palaa kaukovalo aina yhtäaikaa lähivalon kanssa, mutta eri valaisimessa.


Nuo tuo on ns. satawattinen. Vakio 24V H4 polttimo on 75/80W, mutta eipä tuohon se 15-20W merkittävää eroa tee valovoimassa, niin että sen katsastuksessa joku huomaisi. Mä en varsinaisesti tiedä mikä siinä on taustalla että 24V polttimot ovat aina tehokkaampia kuin 12V. Näin on ollut jo aikanaan kauhalampuissa, joissa 12V oli 40/45W ja 24V oli 55/60W. Tai onhan ne tietysti vieläkin jos sattuu tuollainen auto olemaan.

Nelivaloissa pitkät palaakin lyhkäsen kanssa samaan aikaan, mutta kun nuo lamppustandardit on alunperin luotu, niin myös H4 on standardissa määritelty niin että sen pitää kestää poltella kumaakin lankaa yhtäaikaa. Käytännössähän tuollainen toteutus on hyvin harvinainen, poislukien joku kaukovalojen vilautus tms hetkellinen. Jossain moottoripyörässä ne paloivat yhtäaikaa, ja TM:n valomittauksessa jossa pitkän aikaa paikallaan sisätiloissa sitä mittailivat, niin heijastimesta kai suli pieni osa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 15 Touko 2018 15:49 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Viestit: 2121
Paikkakunta: Espoo
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Voisin kuvitella että johtuu siitä että valon häikäisyvoima on kiinni montako Lumenta tulee per neliösentti.

Raskaan kaluston lampun pinta-ala on suurempi kuin henkilöautossa joten valon häikäisyvoima ei kasva tehon lisäyksestä. Eli Wattia per neliösentti voi olla suunnilleen yhtä iso molemmissa. Tämä on arvaus, mutta eikös katsastus katso suuntauksen ja valon riittävyyttä kun mittaavat ajovalot.

_________________
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 15 Touko 2018 17:24 
Ajoneuvos

Liittynyt: 03 Loka 2015 19:58
Viestit: 924
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo
KajNyy1 kirjoitti:
Voisin kuvitella että johtuu siitä että valon häikäisyvoima on kiinni montako Lumenta tulee per neliösentti.

Raskaan kaluston lampun pinta-ala on suurempi kuin henkilöautossa joten valon häikäisyvoima ei kasva tehon lisäyksestä. Eli Wattia per neliösentti voi olla suunnilleen yhtä iso molemmissa. Tämä on arvaus, mutta eikös katsastus katso suuntauksen ja valon riittävyyttä kun mittaavat ajovalot.


Ei kai se "häikäisyvoima" tuosta ole kiinni, vaan siitä kuinka hyvin valaisin rajaa sen yläviistoon lähtevän valon.

Eikä se raskaankaluston valaisin mitenkään automaattisesti ole isompi kuin henkilöauton, kuitenkin sen valaisimen on määritellyt muotoilu raskaassakin kalustossa jo pitkään. Tuo "isosuorakaide" on tietysi sellainen raskaankaluston valo, mutta onhan kuorma- ja (varsinkin) linja-autoissa käytetty paljon eri henkilöautojen valaisimia.

Ja lopuksi siinä on vielä se että se 24V ei automaattisesti tarkoita raskasta-ajoneuvoa, vaikka se pääsääntöisesti näin onkin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 17 Touko 2018 14:03 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Viestit: 2121
Paikkakunta: Espoo
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Auto jä'i Hä'meenlinnaan Hä'meen autosä'hkö;ö;n (UK näppis nyt pois päältä). Laturissa hiilet loppu ja kehä poikki elli menee kunnostettuun laturiin tämä homma. Tulimme kotiin Paunun liikenteen bussilla kiva olla välillä matkustajana. Huomenna pitäisi auton olla valmis.

Kertoivat että tämä 24V H4 lamppun oikein tyyppivika on tuo meno oikosulkuun ja sen seurauksena monessa automerkissä kojelaudan merkkivalot vilkkuvat kaikki varsinkin jos on Mersu.

_________________
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 19 Touko 2018 08:51 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Viestit: 2121
Paikkakunta: Espoo
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Eilen ajettu junalla Leppävaara - Hämeenlinna väli junan vaihto Pasilassa. Auto oli saatu ajokuntoon laturissa oli mennyt hiilet ja ankkurin käämi. koekäytössä havaisivat voimakasta kuumenemista shuntin liitoskappaleessa. Tätä olin ropeloinut kun etsin vikaa ja vaihdoin shuntin pultiut uusiin siinä käännellessä hapettunut kaapelinpää löystyi liittimessä. Kuumeni kuulema niin paljon ettei käsin voinut siihen koskea. Shuntissa ei silloin ollut vikaa tuota lämpenemistä ei voinut havita yleismittarilla kun osien vastusarvoja mittasin.
Laskussa maininta Laturi 900€ kunnostettu vanha tarvikkeita 22,50€ työtä 1h 15' vianetsintää, laturin vaihto 2h, lisämittaukset 30'

_________________
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 119 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com