Kylähullut Kulkurit


Keskustelu    Galleria   
Tänään on 26 Syys 2018 09:29

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 16 Syys 2017 15:18 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Viestit: 2625
Truck: Volvo B10M
Location: Vihti
Juu

Määräyksiä ja lakeja on tullut selattua, mutta tyhmä ku oon niin en saa tolkkua....

Kotipihaan saattaa ajautua Chevy Starcraft vm. 2001. Tuo kuorma-auto on rekisteröity viidelle. Takapenkkinä on pateettinen vanerilaatikko ja vyöt ovat kiinni auton rungossa. Voiko tuon penkin heivata viidakkoon ja laittaa tilalle vaikka bussinpenkkejä tai vaikka kustomoidun kulmasohvan.

Äkkiseltään en löytänyt mitään kieltävää lakia. Ainoastaan penkin kiinnityspisteistä ja vöistä oli jotain säädöksiä.

...vai kannattaako suosiolla etsiä auto, jossa on pehmytjakkarat "by default"?

_________________
Don't need PgD to drive my GMC
Rölli - Volvo B10M Berkhof Excellence -87 / Chevy Starcraft G30 -02 - 01


Viimeksi muokannut Rosvolinna päivämäärä 18 Syys 2017 15:09, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 16 Syys 2017 15:26 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 08 Syys 2007 00:41
Viestit: 4332
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037
Voit heivata. Säädökset ja lujuuslaskennat koskee vöitten kiinnitystä. VTT:n vetotestissä ollaan kiinnostuneita vöitten kiinnityksen kestävyydestä, penkkinä saa olla "mikävain" vaneriloota.

_________________
-Koska sen voi tehdä myös itse-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 18 Syys 2017 15:11 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Viestit: 2625
Truck: Volvo B10M
Location: Vihti
Kysymys nopeudenrajoittimesta 2001 vuosimallin kevytkuorkissa.

Eli onko tuon ikäisissä rajoitinta?

_________________
Don't need PgD to drive my GMC
Rölli - Volvo B10M Berkhof Excellence -87 / Chevy Starcraft G30 -02 - 01


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 18 Syys 2017 16:40 
Rattiamiraali

Liittynyt: 23 Kesä 2016 19:00
Viestit: 464
Truck: ----liner
Location: Suomi
https://www.trafi.fi/filebank/a/1414581 ... kastus.pdf

Joutuu tarkastelemaan tapauskohtaisesti. Lokakuu 2001 ?


Toinen asia ajopiirturi joskus selvittelin, oikein asiantuntija tuntija , hän myös yllättyi
asian suhteen, ensimmäinen vastaus oli että on pakollinen,auto voi olla ilman
piirturiakin mutta rajoittaa käyttöä. ( vuosi 2012 kun selvittelin uuden sprintterin
ostoa on mahdollista ostaa piirturiton, jäi hankkimatta " muistaakseni " lompakko
häiriö havattiin onneksi.)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 18 Syys 2017 17:55 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Viestit: 2625
Truck: Volvo B10M
Location: Vihti
OK - pitää käydä katsomassa tuo ehdokas ja tutkia papereita. Söpöltä näyttää kuvissa, mutta niinhän me kaikki 16-vuotiaina :)

_________________
Don't need PgD to drive my GMC
Rölli - Volvo B10M Berkhof Excellence -87 / Chevy Starcraft G30 -02 - 01


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 20 Syys 2017 19:15 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Viestit: 2625
Truck: Volvo B10M
Location: Vihti
Kävin tutkimassa tuota Chevy-kuorkkia. Ei siinä mitään rajoitinta ole. Kulkee sen minkä kuski lusikalla kysyy. Tuo 6.5 dieselpata on minulle ihan uusi tuttavuus, kai tuon sielunmaiseman oppii vaikka kantapään kautta.

Karun asiallinen työkone - kivasti rispaantuneet verhoilut. Pellit nätissä kunnossa ja alusta iskussa. Eihän se uusi ole, mutta mahtuuhan tuohon pihalle. Plussana tuossa on kunnon vetokoukku ja asiallinen vetokyky.

_________________
Don't need PgD to drive my GMC
Rölli - Volvo B10M Berkhof Excellence -87 / Chevy Starcraft G30 -02 - 01


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 20 Syys 2017 19:37 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Viestit: 4011
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki
Ja olihan tiedossa todellinen polttoaineen kulutus. Meillä oli vuoden tuollainen, hyvä vehje, ei tarvinnut remonttiakaan (16€ siirtopumppu meni) mutta kova oli syömään; 16-19 l/100 ihan aina ja kerran Sodankylään mennessä 70kmh köröttelyllä meni vain 14 litraa /100
Vaihdettiin pois kun katottiin rekisteriotteesta kokonaispaino, olikin 3900kg eikä 3500kg joten vaimolla ei kortti riittänyt, otteessa täyden veron henkilöauto. Muutin kylläkin matkailuautoksi.

Autokauppias tarjosi siitä silloin 6000€. Sain yksityiselle myydessäni 18000€. Liikkeet pyysivät 26000€! Kaikista hulluinta oli että sama auto oli myynnissä rinta-joupin autoliikkeessä 8 vuoden päästä hintaan 26900€ ja satatuhatta enemmän ajettuna.

Pari kuukautta sitten ajeli vielä Oulussa vastaan :)

_________________
Kukaan ei kysy, kauanko tuosss meni? Kaikki kysyvät, kuka tuon teki?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 20 Syys 2017 20:08 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Viestit: 2625
Truck: Volvo B10M
Location: Vihti
Tiedossa on - syöväthän nuo, mutta hyvää ne tarkoittavat :)

_________________
Don't need PgD to drive my GMC
Rölli - Volvo B10M Berkhof Excellence -87 / Chevy Starcraft G30 -02 - 01


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 02 Loka 2017 18:47 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Viestit: 2625
Truck: Volvo B10M
Location: Vihti
Kauppahinta asettui molempien hintahaitariin, joten nyt on leimattu Chevy pihassa.

Pitää varmaan avata tuosta oma miniprojekti ja heittää sinne muutama keskusteluavaus.

_________________
Don't need PgD to drive my GMC
Rölli - Volvo B10M Berkhof Excellence -87 / Chevy Starcraft G30 -02 - 01


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 03 Loka 2017 06:35 
Rattimajuri

Liittynyt: 19 Huhti 2013 15:33
Viestit: 206
Truck: Vanaja Boxer -67
Location: Jokioinen
Rosvolinna kirjoitti:
Kävin tutkimassa tuota Chevy-kuorkkia. Ei siinä mitään rajoitinta ole. Kulkee sen minkä kuski lusikalla kysyy. Tuo 6.5 dieselpata on minulle ihan uusi tuttavuus, kai tuon sielunmaiseman oppii vaikka kantapään kautta.

Karun asiallinen työkone - kivasti rispaantuneet verhoilut. Pellit nätissä kunnossa ja alusta iskussa. Eihän se uusi ole, mutta mahtuuhan tuohon pihalle. Plussana tuossa on kunnon vetokoukku ja asiallinen vetokyky.


Runko vissin korjattu jo, jos kerran on ehjä. Nämä on kovia mätänemään rungon takapäästä.
Moottori on vissiin aika läheistä sukua vanhalle 6.2D:lle. Pumpun ohjainlaitteita menee lämmön takia, lie valtaosassa siirretty jo viileämpään paikkaan. Aiheuttaa kummallisia sammumisia kesken ajon.
Yksi sukuun tullut chevy-mies jutteli, jota jakopää on syytä uusia max.300tkm. välein. On tullut siihen tulemaan, että näitä vaivaavat runkolaakeripukin repeämiset johtuvat kuluneen jakopään myötä pieleen menevän ajoituksen aiheuttamista värinöistä.

_________________
Vanaja VLT2-47/5400 Boxer -67


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 03 Loka 2017 09:05 
Ajoneuvos

Liittynyt: 03 Loka 2015 19:58
Viestit: 993
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo
Mun käsittääkseni sillä 6,2l ja 6,5l koneella ei ole mitään yhteistä. Tosin eipä tuo olisi eka kerta kun olen väärässä, mutta noin ainakin yksi vaniukko joskus selvitti mulle noita koneita.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 03 Loka 2017 20:21 
Rattimajuri

Liittynyt: 19 Huhti 2013 15:33
Viestit: 206
Truck: Vanaja Boxer -67
Location: Jokioinen
Jule kirjoitti:
Mun käsittääkseni sillä 6,2l ja 6,5l koneella ei ole mitään yhteistä. Tosin eipä tuo olisi eka kerta kun olen väärässä, mutta noin ainakin yksi vaniukko joskus selvitti mulle noita koneita.

En mäkään valalle mene, että paljonko niissä samaa on. Mutta samasta paikasta ne porsii ainakin :lol:
On nimittäin mainitsemallani kaverilla omakohtaista kokemusta vanhan 6.2:sen kanssa ja kaverinsa uuskoppaiseen vaniin tyrkkäsivät vaihtomoottorin kun rikkoi vähän muutakin samalla kun laakeripukki antautui.
6.2 ei siis hajonnut vaan vaurio löytyi purkaessa moottoria remontinteossa. Ainoa ulospäin havaittava oire oli hiukan pudonnut öljynpaine, olisi siis voinut pelata pitkäänkin :shock:

_________________
Vanaja VLT2-47/5400 Boxer -67


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 04 Loka 2017 15:08 
Ajoneuvos

Liittynyt: 03 Loka 2015 19:58
Viestit: 993
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo
Se ero niissä ainakin on.. se 6,2l yleensä toimii, 6,5l yleensä hajoaa.. :D

Tuolta wikipediasta asiaa tutkittuani ne kyllä vaikuttavat melko läheisiltä moottoreilta. 6,5l kehitysverso tuosta 6,2l koneesta.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 04 Loka 2017 19:06 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Viestit: 2625
Truck: Volvo B10M
Location: Vihti
..kaikki mitä tuohon pihaan omilla renkailla kärrätään hajoaa... olen varautunut :)

_________________
Don't need PgD to drive my GMC
Rölli - Volvo B10M Berkhof Excellence -87 / Chevy Starcraft G30 -02 - 01


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com