Mitenkas tama olikaan??

Keskustelua ajoneuvojen katsastusmääräyksistä, -vaatimuksista ja lakipykälistä
kuoppaukko
Rattimajuri
Viestit: 168
Liittynyt: 07 Joulu 2006 11:57
Paikkakunta: Haapajarvi

Mitenkas tama olikaan??

Viesti Kirjoittaja kuoppaukko »

Nettikoneessa oli kaupan tallainen peli. Minulla on jaanyt ajukopan pohjalle jotenkin kaikumaan ettei ERIKOISAUTOKSI enaa muutoskatsasteta?? Onkos pykalat muuttuneet vai muistanko mina vaarin??
**************************************************************************
Kone Id: 597395
Erikois autoksi 04.04.07 katsastettu peli! edessä 9h istuma paikat j.kaappi,keittiökalusteet yms. takana n.6m hydraulisesti nouseva auto paikka+ajosillat! uudet eturenkaat 10m sivukatos! sähköt 220\24v. Cd/dvd/tv+9"näyttö!
**************************************************************************
Alussa oli tie, kuoppaukko ja Scania BF86S/Lahti31.
Avatar
H.Tawast
Rattiamiraali
Viestit: 294
Liittynyt: 20 Helmi 2006 13:43
Truck: Scania
Location: Pori
Member id: 044
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja H.Tawast »

Jos auto on jo aiemmin rekisteröity erikoisautoksi, niin käsittääkseni sen ajoneuvoluokka pysyy samana, uudelleen rekisteröitäessä. Näin ainakin minun entisessä Scaniassa tehtiin. Eli vaikka oli poistettu kilvistä, niin uudelleen rekisteröitäessä, merkittiin ajoneuvoluokaksi erikoisauto, koska kantakirjassakin niin luki.
Harry ja Päivi
Letkuliiteri/Scania/Kiitokori -80
Avatar
Jone
Kansleri
Viestit: 1074
Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD
Location: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja Jone »

Mä luulen että kyseessä on ollut vain vuositasastus jota tuossa tarkoitetaan ja silloinhan auto pysyy samana mikä se on ollut. Mutta tuo että auto on uudelleenrekisteröinnin yhteydessä saatu erikoisautoksi niin se on kumma. Tällöinkö voisin itsekin poistaa rekisteristä Vähämaa/Scanian ja lyödä sen takas erikoisautokilpiin? EI sillä että tahtoisin, mutta siis lakiko oikeasti sallisi sen? Vai liekö se niin että jos autoa ei ole koskaan muuksi muutettu välillä ja on vaan ollut poissa rekisteristä niin silloin nimike säilyy.
Viimeksi muokannut Jone, 10 Touko 2007 16:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kuoppaukko
Rattimajuri
Viestit: 168
Liittynyt: 07 Joulu 2006 11:57
Paikkakunta: Haapajarvi

Oikeassa varmaan olette,,,

Viesti Kirjoittaja kuoppaukko »

Ilmoituksen sanamuoto vissiinkin hamaa. Kyse lienee todellakin uusintakatasatuksesta. Innostuin turhan aikaisin.
Alussa oli tie, kuoppaukko ja Scania BF86S/Lahti31.
Avatar
H.Tawast
Rattiamiraali
Viestit: 294
Liittynyt: 20 Helmi 2006 13:43
Truck: Scania
Location: Pori
Member id: 044
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja H.Tawast »

Ehkäpä Upentyttö, osaisi valaista asiaa, meidän vanha scania, kuitenkin rekisteröitiin E-A:ksi. Keväällä k.o. auto mukana riennoissa, jolloin voi todeta asian rekisteriotteesta. Lieneekö tässäkin ollut eroavaisuuksia katsastuskonttoreiden tulkinnan välillä? Tässä maassahan lait ja niiden tulkinta on aina vaihdellut, paikkakunta ja pärstäkohtaisesti. :evil:
Harry ja Päivi
Letkuliiteri/Scania/Kiitokori -80
Vastaa Viestiin