Rungon hitsaus esteitä/pykäliä kevytkuorma-autoissa?
- Rantarosvo
- Kansleri
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
- Truck: Haaveena vasta
- Location: Lappeenranta
- Viesti:
Rungon hitsaus esteitä/pykäliä kevytkuorma-autoissa?
Osaisko joku sanoa varmaa tietoa onko kevytkuorma-auton (maxi Ducato) runkopalkkien hitsauksessa jotain pykäliä hankaloittamassa hommaa? Pari poikittaista palkkia senverran lahot että helpompi ois tehä uudet. Ohkasta peltiähän noi vanhat on, mut muistelen et jossain autokokoluokassa olis pykäliä runkopalkkien hitsauksessa ja katsastusmies saattaa tykätä huonoa. Ois kiva tietää ennen hitsausta. Yritin käydä eilen paikallisella raskaankaluston katsastusasemalla, mut mokoma lopettanu toimintansa
Rosmo
- Rosvolinna
- Vapaaherra
- Viestit: 3657
- Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
- Truck: B10M + MB515
- Location: Vihti
Re: Rungon hitsaus esteitä/pykäliä kevytkuorma-autoissa?
Tee alkuperäistä vahvemmassa ja niin nätisti ettei ukko huomaa...
Jätä vielä pätkä uutta vänkärin penkille Alfamerin kirjan kanssa niin alkaa muste kuivumaan papereissa.
Jätä vielä pätkä uutta vänkärin penkille Alfamerin kirjan kanssa niin alkaa muste kuivumaan papereissa.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
- Rantarosvo
- Kansleri
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
- Truck: Haaveena vasta
- Location: Lappeenranta
- Viesti:
Re: Rungon hitsaus esteitä/pykäliä kevytkuorma-autoissa?
Rhs-putkea meinasin sen pokatun pellinpalan tilalle laittaa. Joku 50x100 vois olla hyvä. 10x100 latta siin paras olis, kun ei olis paskalle paikkaa majottautua, mut siin ei oo tukea ristikkäin samalla tavalla ko putkessa. Tein vahingossa auton pohjaan reijän ja kirosin sitä.
Nyt oon tyytyväinen, kun reijän hitsaamisen takia piti irrottaa tavaratilan lattia vanerit. Alta löyty pohjapeltien saumat jotka vaatii kans hitsaamista. Ne on just näitten L-mallisten pokattujen peltien kohdalla ja sauma ei näy altapäin. Pikkasen ois voinu ottaa pattiin jos oisin hiekkapuhaltanu, maalannu ja massannu pohjan ja sit ruvennu tekemään eristystä tavaratilan lattialle ja sieltä ois paljastunu nää saumat.
Mukavampi hitsata ensin ja hiekkapuhaltaa/maalata/massata vasta sen jälkeen
En kyllä ymmärrä autoja suunnittelevien insinöörien järjenjuoksua. Hillittömästi koloja ja lokeroita johon kura ja paska pääsee ja jää sit muhimaan. Tuntuu et niitä on tehty ihan vartavasten sinne. Poikittaisten runkopalkkien kyljissäkin isot reijät ja en mie keksi mitä varten :p
Nyt oon tyytyväinen, kun reijän hitsaamisen takia piti irrottaa tavaratilan lattia vanerit. Alta löyty pohjapeltien saumat jotka vaatii kans hitsaamista. Ne on just näitten L-mallisten pokattujen peltien kohdalla ja sauma ei näy altapäin. Pikkasen ois voinu ottaa pattiin jos oisin hiekkapuhaltanu, maalannu ja massannu pohjan ja sit ruvennu tekemään eristystä tavaratilan lattialle ja sieltä ois paljastunu nää saumat.
Mukavampi hitsata ensin ja hiekkapuhaltaa/maalata/massata vasta sen jälkeen
En kyllä ymmärrä autoja suunnittelevien insinöörien järjenjuoksua. Hillittömästi koloja ja lokeroita johon kura ja paska pääsee ja jää sit muhimaan. Tuntuu et niitä on tehty ihan vartavasten sinne. Poikittaisten runkopalkkien kyljissäkin isot reijät ja en mie keksi mitä varten :p
Rosmo
- neppi
- Vapaaherra
- Viestit: 3083
- Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
- Truck: Hino Blue Ribbon -91
- Location: Tauranga, NZ
Re: Rungon hitsaus esteitä/pykäliä kevytkuorma-autoissa?
Ei Japanissa tai Etelä-Euroopassa oo loskaa...
Re: Rungon hitsaus esteitä/pykäliä kevytkuorma-autoissa?
Eihän ne saisi myytyä uusia autoja tarpeeksi jos vanhat kestäisi hajoamatta maailman tappiin.