Ajoneuvoverot

Keskustelua ajoneuvojen katsastusmääräyksistä, -vaatimuksista ja lakipykälistä
Pilotti
Ajoneuvos
Viestit: 597
Liittynyt: 16 Helmi 2005 01:43
Truck: Scania K112Superstar
Location: Vantaa

Re: Ajoneuvoverot

Viesti Kirjoittaja Pilotti »

Mopar kirjoitti:
Pilotti kirjoitti:
Mopar kirjoitti:Jos tekee liikenteeseen oton ja poiston samana päivänä, ei näköjään tule kuin se jälkimmäinen ote postissa :lol: Jos vasta seuraavana päivänä, niin sitten ehtii tulla molemmat otteet :shock:
Joo voihan noin säästää Trafin printtaus ja postituskuluja. Itsellehän siitä ole mitään hyötyä, kun minimiverolaskutus on 10 eukkoa. :wink:
riippuu ihan kuinka kauan se on pois käytöstä, jos yhtenä päivänä esim käyt jossain ja viikon ennen ja jälkeen seisoo pihassa on halvempi tehdä liikenteetä poisto, kuin maksaa veroja siitä ilosta, että saa omistaa matkailuauton :(
Niin, tarkoitin sitä, että jos vero on luokkaa kaksi euroa päivä niin tuolla kympin minimiveloituksella voi pitää liikenteessä viisi päivää. Eli päivän reissun jälkeen ei ole heti kiirettä ottaa heti pois. Vakuutusmaksu on sitten eri asia.
Wonderi
Ajoneuvos
Viestit: 921
Liittynyt: 28 Tammi 2009 00:05
Location: Nokia

Re: Ajoneuvoverot

Viesti Kirjoittaja Wonderi »

Samoin kun otti liikennekäyttöön ja katsasti samana päivänä, säästyi yksi tuloste. Ympäristö kiittää! :D
peejii
Tosi harrastaja
Viestit: 42
Liittynyt: 07 Elo 2015 20:19
Truck: MB Atego 1223
Location: Suomen Etelä

Re: Ajoneuvoverot

Viesti Kirjoittaja peejii »

Mites se on tänä päivänä. Kannattaako muutoskatsastaa 12 tonnista autoa matkailuautoksi, jos on jo valmiiksi hyväksytty 1+8 kuorma-autoksi?
Avatar
B9M
Kansleri
Viestit: 1452
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
Truck: Volvo FH12 380 XL
Location: Kokkola
Member id: 048
Paikkakunta: Kokkola

Re: Ajoneuvoverot

Viesti Kirjoittaja B9M »

peejii kirjoitti:Mites se on tänä päivänä. Kannattaako muutoskatsastaa 12 tonnista autoa matkailuautoksi, jos on jo valmiiksi hyväksytty 1+8 kuorma-autoksi?
Omaan en tee aukkoa hytin ja asunto-osan välille niin saa ajon aikana olla vaan hytissä. Kuskin ja vänkärin penkin taakse poikittain penkit eli 1+3. Heti kun nenä menosuuntaan niin matkailuautossa pitää olla turvavöiden kiinitykselle lujuuslaskelmat. Jos pidät kuorkkina niin se on tarkoitettu lastin kuljettamista varten , eli tilaa lastille ja kiinnitykselle pitää löytyä. Jos koko koppi kokonaan asuinkäytössä niin saattaapi tulla selittelemistä :shock:


Käyttövoimavero matkailuautossa /100kg 0,9 snt ja sun kuormuri kun max 12 t 0,6 snt eli pääset pikkasen halvemalla jos olis yli 12t niin 1,3 snt. Vakuutukset sitten M1:nä halvempi. Laivakyytistä maksat kuorkina sitten enemmän :roll: Matkailuautona voit sitten ilostuttaa valtionvarainhankintaa 535,46 € ja 1.1.2016 jälkeen 595,61€ perusverolla. Matkailuautona voi nopeusrajoittimen kytkeä irti eikä ajopiirturia tarkisteta. (keski-euroopassa sitten tarviit kumminkin piirturia). Laskin justiinsa omassa ensi kesänä maksan 3.31€ päivä valtiolle käyttövoima ja perusveroa M1: nä. Yippee Kayay :twisted: Omasta teen matkailuauton niin kannatta jo kolmen päivän takia ottaa liikennekäytöstä pois. T. Ari
#048
Wonderi
Ajoneuvos
Viestit: 921
Liittynyt: 28 Tammi 2009 00:05
Location: Nokia

Re: Ajoneuvoverot

Viesti Kirjoittaja Wonderi »

Kuormurin hytteihin on takapenkkejä vöineen laitettu ainakin autokoulukäyttöön ja paloautoihin. Niiden rakentajilta voisi löytyä valmiita lujuuslaskelmia ja saisi mukavammin istua nenä menosuuntaan.
peejii
Tosi harrastaja
Viestit: 42
Liittynyt: 07 Elo 2015 20:19
Truck: MB Atego 1223
Location: Suomen Etelä

Re: Ajoneuvoverot

Viesti Kirjoittaja peejii »

Kyllä tällainen penkkirivi mullekin kelpais:
Sprinter_4_x4_Eagles_(4).JPG
Sprinter_4_x4_Eagles_(4).JPG (105.4 KiB) Katsottu 7155 kertaa
Vastaa Viestiin