Rekisteröintikatsastus -64 linkkari

Keskustelua ajoneuvojen katsastusmääräyksistä, -vaatimuksista ja lakipykälistä
Jorskipappa
Varakuski
Viestit: 6
Liittynyt: 12 Syys 2011 18:19
Truck: Leyland 1964 Wiima
Location: Satakunta

Rekisteröintikatsastus -64 linkkari

Viesti Kirjoittaja Jorskipappa »

Ollut kilvissä viimeksi vuonna -80
Otteessa lukee erikoisauto ja erikoisehdoissa: 5väliseinää, vuodepaikat, kaapistot.
Kuullut juttuja että muuttuu ajoneuvoluokaltaan henkilöautoksi tai matkailuautoksi jos nyt rekisteröintikatsastaa...verot/vakuutukset???
Kuullut myös, että pitäisi ALB-venttiili asentaa vaikka ei ole alunperin sellaista ollut...onko perää?
Tärkeää huomioitavaa tuollaisen laitteen rek.katsastuksessa? Sammutin tietysti oltava jne perusasiat kunnossa...

Kokemuksia/hyviä vinkkejä kenelläkään???
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4431
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Rekisteröintikatsastus -64 linkkari

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Sammutinta ei tarvii jos ei ole kaasuja =)
Pakko sanoa että ei tietoa miksi tuo ei olisi erikoisauto edelleenkin? Se että joku auto on ollut vaikka kaapelinvetoon rakennettu ja nyt sillä kuskataan kersoja tarhaan, ymmärrän että titteli ei säily, kun käyttötarkoitus ei täyty. Mutta mites tässä sulla nyt jos ehdot täyttyy niin miksi se muuttuisi eri autoksi?
Mitään jarrupaineensäädintä ei tarvii, jos sellaista ei ole ollut kun auto on ensi kertaa liikenteeseen hyväksytysti katsastettu.
Jos muutat se M1:ksi tulee sen mukaiset maksut ja vaatimukset. Makuupaikat 2hlö, keittomahd. kaappitila, pöytä. Käyttövoimavero ja vakuutukset. Hattuvakiolla n.5e/pv. Mutta aina voi laittaa liikennekäytöstä pois jolloin kaikki maksut katkeaa (poislukien kasko).
Niin tässä jotain aluksi, kysy lisää ja juttele konttorin kanssa mihin olet aikeissa mennä kulkinetta näyttämään.
Niin täytyy pelata jarrut, edessä ja takana, heittoa saa olla, vuotoa ei paljoa. Savu mielellään putkea pitkin pois auton alta. Öljyä ei saa valua haitaksi asti, pieni vuoto normaalia. Valoja edessä parillinen määrä ja varmaan takana myös + jarruvalo. Seisontajarru ja peilit. Ei kai se muuta tarvihe? -64 normien mukaan se menee ;)
-Koska sen voi tehdä myös itse-
AtAi
Rattiamiraali
Viestit: 280
Liittynyt: 04 Elo 2011 14:36
Location: Raisio

Re: Rekisteröintikatsastus -64 linkkari

Viesti Kirjoittaja AtAi »

Reddewil enää ei voi rekisteröintikatsastaa erikoisautoksi, joten muuttuu M1/matkailuauto.
Scania R93m (makuuhytillinen kuorma-auto)
Ex: Scania BF111 Wiima M200 -77, Ewoluutio: tinyurl.com/82useg2 -> tinyurl.com/6nybsuy -> tinyurl.com/7ycslla -> tinyurl.com/83jaxaz
Kaikkee muuta kivaa ja kiiltävää.
Avatar
wiima63
Kansleri
Viestit: 1167
Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
Truck: wiima ja Van Hool
Location: Somero & Karkkila
Member id: 155

Re: Rekisteröintikatsastus -64 linkkari

Viesti Kirjoittaja wiima63 »

Joo erikoisauto mikä on poistunut rekisteristä muuttuu nykyään rekisteröintikatsastuksessa matkailuautoksi. Kyllä kai sen kuormuriksikin saa jos haluaa..?

En usko että mitään ALB:tä tarttee laittaa. ei ainakaan meidän autoo oo tarttenu pistää ja vuos sitten kilvitetty pitkän seisomisen jälkeen.

Perus asiat vaa kuntoo et toimii kaikki rekisteröintivarusteet ja ei muuta ku konttorille. siinä on sit aikaa pähkäillä mitä tarttee korjata / muuttaa ja miksi tulee ajoneuvoluokka.
Vastaa Viestiin