Hymer katsastus

Keskustelua ajoneuvojen katsastusmääräyksistä, -vaatimuksista ja lakipykälistä
timppa49
Kuski
Viestit: 20
Liittynyt: 22 Maalis 2010 18:11
Truck: HymerMobil MB 601
Location: ESPOO

Hymer katsastus

Viesti Kirjoittaja timppa49 »

Pistin vanhan rouvan talvilepoon ja olisin katsastanut sen nyt,muttei käy auton käyttöönotto 03031982,ja katsatus sallittu 03032011,eikä sitä voi muuttaa!!Pitääkö se ottaa käyttöön vakuutuksineen päivineen,että leiman saisi ennen keväthässäkkää 1km:n katsastusmatkan takia??Yksi päivä ja taas lepoon??
Avatar
happa66
Rattiamiraali
Viestit: 391
Liittynyt: 14 Kesä 2009 00:44
Truck: MB-913
Location: Nakkila
Member id: 123

Re: Hymer katsastus

Viesti Kirjoittaja happa66 »

Soitat konttorille, että olet tulossa tämmösellä vehkeellä rek. nr???-??? , ei tartte laittaa liikenteeseen eikä ilmoittaa vakuutusyhtiölle.

a-p
Runko MB 913,-76, Kori DB, kone 5,7l suora6. Cabby 472-76, Kafi 480 -82. Hobby Brestige 610 -86. Uusin tulokas Volvo B9M Vanhool 10 m pitkä -90.
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4431
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Hymer katsastus

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

happa66 kirjoitti:Soitat konttorille, että olet tulossa tämmösellä vehkeellä rek. nr???-??? , ei tartte laittaa liikenteeseen eikä ilmoittaa vakuutusyhtiölle.

a-p
Lainattu Trafin sivulta:
Liikennekäytöstäpoistettua ajoneuvoa saa käyttää:

autoa voi käyttää liikenteessä sen päivän loppuun saakka, jona liikennekäytöstäpoisto on tehty, jos auton rekisterikilpiä ei ole palautettu
auto voidaan siirtää ennalta varattuun määräaikaiskatsastukseen ja sieltä korjaukseen tai säilytykseen, jos autossa on rekisterikilvet
siirtoluvalla
koenumerotodistuksella
väliaikaisrekisteröintitodistuksella (vientirekisteröintitodistuksella)

Muissa tilanteissa liikennekäytöstäpoistetun ajoneuvon käyttäminen on kiellettyä. Käyttökielto koskee myös liikennekäytöstäpoistettuna ostettua ajoneuvoa.

Mulle uutta, olen ollut siinä uskossa että se 1000e + muut heilahtaa heti kun narahtaa liikennäkäysöstä poistetulla.
Mutta vakuutus pitää olla voimassa, vai kuka korvaa jos ajat jonkun kuoliaaksi tuolla matkalla kun auto on pois liikennekäytöstä ja käyt katsastuksessa?
-Koska sen voi tehdä myös itse-
IRJA
Rattiamiraali
Viestit: 468
Liittynyt: 02 Helmi 2005 16:05
Truck: Hymer
Location: Sysmä

Re: Hymer katsastus

Viesti Kirjoittaja IRJA »

Reddewil kirjoitti:
kuka korvaa jos ajat jonkun kuoliaaksi tuolla matkalla kun auto on pois liikennekäytöstä ja käyt katsastuksessa?

http://www.liikennevakuutuskeskus.fi/ww ... k_www_7117



Tuolla uskonvahvistusta että vakuutus voimassa ja maksaja löytyy :)
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4431
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Hymer katsastus

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

No sitten "valtiolta" löytyy uskomatonta myötämielisyytä. Minä oon tosiaan aina ottanu ajoon ku oon käyttäny kilvellä. Nyt säästyy sitten 10e mutta ei voi käydä biliksellä =)
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
haaveilija
Rattiamiraali
Viestit: 498
Liittynyt: 31 Heinä 2008 16:39
Truck: Scania L94 Lahti 520
Location: Oulu
Member id: 144
Paikkakunta: Oulu

Re: Hymer katsastus

Viesti Kirjoittaja haaveilija »

Pakkoko se katsastus on siihen lähimpään konttoriin on varata ;) Ottaa vähän kauempaa niin pääsee kunnolla ajeleen :D
RH
Kokenut kuljettaja
Viestit: 137
Liittynyt: 12 Marras 2006 21:40
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Re: Hymer katsastus

Viesti Kirjoittaja RH »

Voihan sen katsastaa sitten kun ottaa muutenkin likenteeseen, miksikä se pitäisi kesken käytöstä poiston katsastaa.
timppa49
Kuski
Viestit: 20
Liittynyt: 22 Maalis 2010 18:11
Truck: HymerMobil MB 601
Location: ESPOO

Re: Hymer katsastus

Viesti Kirjoittaja timppa49 »

Se on kiva keväällä pistää PC:lla liikenteeseen kun on leima vuodeksi !
Vastaa Viestiin