Kylähullut Kulkurit


Keskustelu    Galleria   
Tänään on 22 Syys 2018 19:29

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 265 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 19 Tammi 2015 15:12 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 01 Heinä 2007 18:03
Viestit: 1746
Truck: Volvo B58 Falcon 430
Location: Loviisa
Mä muistan yhden koulutuksen ajoilta oli juttua yhdestä kuljettajasta jolla ei myöskään ollut ajokorttia ollenkaan, ei edes henkilöautoon. Mutta siihen oli ihan käypä selityskin. Eli tämä kaveri oli jo lähemmäs eläkeikää, ja koko ikänsä ollut saman firman palveluksessa. Kun oli saapunut töihin niin alkoi ajamaan kuorma-autoa ja/tai rekkaa tehtaan alueella, taisi olla joku stora-enso tjsp, eli isoja lääniä porttien sisällä, ei tarvitse korttia. Tämä jatkui kymmeniä vuosia, kunnes joku päivä firma osti toinen tehdas toisella paikkakunnalla, ja tämä sama kaveri alkoi sitten ajella tehtaiden välillä. Ajeli varmaan parikymmentä vuotta ennenkuin jäi kiinni, eikä edes itse ollut ajatellut asiaa, eikä tehdaspäällikkökään... No kaveri oli sen verran vanha että pääsi jo tästä sitten eläkkeelle. Mutta tämäkin oli ihan tahaton ajattelemattomuus. Ja tuli aina polkupyörällä töihin että ei siinäkään käyttänyt henkilöautoa...

_________________
Tilausajot luotettavasti ja nykyaikaisella kalustolla.

www.charternyholm.fi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 19 Huhti 2017 16:49 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Viestit: 4011
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki
Taisivat eduskunnassa tänään päättää että kaikki bussikuskit lähtee Anne kurssille.

_________________
Kukaan ei kysy, kauanko tuosss meni? Kaikki kysyvät, kuka tuon teki?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 19 Huhti 2017 17:19 
Ajoneuvos

Liittynyt: 28 Tammi 2009 00:05
Viestit: 876
Location: Pirkkala
Tänään päätetystä laista löysin tällaisen kohdan:
Kuva
Pitääkö tuo nyt ymmärtää niin, että kaikki C1, C, D1 tai D -ajokorttia vaativalla ajoneuvolla ajettu ajo vaatii ammattipätevyyden, paitsi jos on viemässä tavaraa sitä asentaakseen, tai jos on kulkukauppias? Vai pitääkö osata löytää lakikirjasta vanhoja palasia ja yhdistellä tähän että saa löytyy kulkuriajoon vapautta?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 19 Huhti 2017 18:16 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Viestit: 2625
Truck: Volvo B10M
Location: Vihti
Olen kuudentoista parhaan ystäväni kanssa matkalla asentamaan puutarhakatosta seuraavaan puskaparkkiin.

_________________
Don't need PgD to drive my GMC
Rölli - Volvo B10M Berkhof Excellence -87 / Chevy Starcraft G30 -02 - 01


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 19 Huhti 2017 18:21 
Ajoneuvos

Liittynyt: 28 Tammi 2009 00:05
Viestit: 876
Location: Pirkkala
Nyt kun kaivoin nykyisen lain esiin, vertailin ja pähkäilin, pääsin ymmärrykseen/arvaukseen että tuo yliviivattu seitsemäs momentti tarkoittaa että joku meinasi muuttaa sitä kohtaa poistaen vaatimuksen oman ruokakunnan jäsenyydestä, mutta ei sitten muutettukaan. Eli siltä osin mikään ei muutukaan. Koko ammattipätevyyden osalta muutokset on pykälänikkarikosmeettisia eikä vaikuta käytännön elämään.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 19 Huhti 2017 20:02 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Viestit: 4011
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki
Tässä vaiheessa melko vaikea ymmärtää mitä on päätetty

_________________
Kukaan ei kysy, kauanko tuosss meni? Kaikki kysyvät, kuka tuon teki?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 20 Huhti 2017 07:23 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 18 Loka 2005 08:54
Viestit: 2395
Paikkakunta: Jokela
Location: Jokela
Member id: 015
Ei ole muuten yhtään yllättävää toi, ettei saa noista pykälistä tolkkua, eivät varmaan ota ittekkään päättäjät enään selvää :shock:

_________________
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 20 Huhti 2017 11:11 
Ajoneuvos

Liittynyt: 03 Loka 2015 19:58
Viestit: 986
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo
Mitä hemmettiä tuo yliviivaus tarkoittaa?

Siis onko se niin että tuo yliviivattu osuus ei olekaan mukana uudessa laissa, vai onko siellä vaan joku tekninen moka asiakirjan laadinnassa ja se pitäisi olla alleviivattuna markkeeraamassa uutta lainkohtaa?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 14 Maalis 2018 17:14 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Viestit: 4011
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki
Direktiivikurssin voi suorittaa nyt halvalla vaikka kotona.

https://www.virtuaalidirektiivi.fi/

_________________
Kukaan ei kysy, kauanko tuosss meni? Kaikki kysyvät, kuka tuon teki?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 15 Maalis 2018 14:21 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Viestit: 2151
Paikkakunta: Espoo
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Koska tulee veetimud juristi koulutuksesta että saa ammattipätevyyden kuormaautoon.

_________________
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 15 Maalis 2018 14:30 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Viestit: 2151
Paikkakunta: Espoo
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Tuo yllä oleva lakipätkä on 322/2017. Karsoin myö ajokorttilakia LA 59/2016 Kaikki nuo hömpötykset liittyvät ammattiliikenteeseen. Paitsi tuo yksi onneton lause. Jos Valtioneuvosto ei sitä astuksrlla korjaa niin silloin Trafi antaa Ohjeen miten tuota tulkitaan.

Näin se meni aikanaan tuon ajo ja lepoaika direktiivin kanssa. Direktiivi asetti piirturin käyttöpakon kaikille yli 7,5 tonnisille mutta se täsmennettiin ohjeilla ettei koske yksitys ajossa olevia, tietyin poikkeuksin.

_________________
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 17 Huhti 2018 01:15 
Kuski
Avatar

Liittynyt: 13 Maalis 2017 17:48
Viestit: 33
Truck: B12 Carrus 602 '96
Location: Helsinki
Member id: 348
Jule kirjoitti:
Mitä hemmettiä tuo yliviivaus tarkoittaa?

Siis onko se niin että tuo yliviivattu osuus ei olekaan mukana uudessa laissa, vai onko siellä vaan joku tekninen moka asiakirjan laadinnassa ja se pitäisi olla alleviivattuna markkeeraamassa uutta lainkohtaa?

Lainaus on toki jo vuoden takainen viesti, mutta tuo yliviivaus tarkoittaa sitä että tuo kevennetty 7-kohta oli alkuperäisessä lakiehdotuksessa mutta se on poistettu ennen lopullista hyväksymistä, todennäköisesti eduskunnan käsittelyssä. Se 7-kohta säilyy siis muuttumattomana myös heinäkuusta eteenpäin ja linja-autolla ei edelleenkään ilman pätevyyttä saa ei-kaupallisesti kuljettaa kuin perhettä ja omalla autolla.

(Olipas "masentavaa" aloittaa kirjoittelu tälle foorumille parin vuoden lueskelun jälkeen juuri tähän ketjuun - nimim. BE C1E C ja nyt harmittaa isosti etten tullut jo kauan sitten ajaneeksi sitä D1:stä vaikka mietin sitä hyvinkin vakavasti jo ~15v sitten. Oma haave alkaa nimittäin vaikuttaa hiljalleen mahdolliselta kun puolisko alkaa kovastikin lämpenemään ajatukselle isosta matkailuautosta - joka siis tämän ketjun perusteella pitää sellaiseksi rekisteröidäkin. Reissukäytössä en siis haluaisi kuorma-auton mukaan säädettyä rajoitinta, ärsyttää jo riittävästi omassa Boxerissa vaikka sillä ei pitkiä reissuja ajellakaan - tai muutenkaan kovinkaan paljoa, juuri siksi se onkin N2 eikä N1. :D)

_________________
Tyttis @ Facebook


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 17 Huhti 2018 19:20 
Kokenut kuljettaja
Avatar

Liittynyt: 19 Marras 2012 17:12
Viestit: 129
Truck: Volvo Vanhool
Location: Haapajärvi
matkailu-autohan ei tartte nopeudenrajoitinta, toki sakon saa jos poliisi hoksaa ylinopeuden.

Kuorma-autona rajoitin täytyy olla mut kerkee sillä 88-vauhdillakin perille ja säästyy polttoainettakin :lol:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 17 Huhti 2018 21:19 
Kippari

Liittynyt: 28 Marras 2014 20:52
Viestit: 50
Location: Etelä-Pohjanmaa
jariautio kirjoitti:
matkailu-autohan ei tartte nopeudenrajoitinta, toki sakon saa jos poliisi hoksaa ylinopeuden.

Kuorma-autona rajoitin täytyy olla mut kerkee sillä 88-vauhdillakin perille ja säästyy polttoainettakin :lol:

Täytyy asennuttaa?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 17 Huhti 2018 22:31 
Rattiamiraali

Liittynyt: 23 Kesä 2016 19:00
Viestit: 463
Truck: ----liner
Location: Suomi
Nopeusrajotin (joka kats tark todistus) ,raskaat kuorma autot n vm 1988 alkaen ja ajopiirturi n alkaen1978 testaus väli 2 v ( jotain muutoksia tulossa,tais olla että kontorolli palautuu kats yht?)
Alb ventt =kuorman tunnistus vipu/ rautajousi;kun painoja korotettiin n1990 , mutta linja autoalustoissa kun on ilmajouset on alb on toteutettu jousipaineesta v? alk, ABS jarrut n1992 alk, vuosiluvut suuntaa antavia, tark jopa kk vaikuttaa. Digipiirturit n2006 toukokuu alk? Lisätään vielä moottorien euroluokat, alkoi rasittaa autoilua v 1996 kun tuli euro2/pääsääntöisesti edc aikakausi alkoi, muutamaa pikkumoottoria lukuun ottamatta ( esim 94 scania ”perinteisellä boschin rivi pumppulla”)
Turvavyö asennuspakko v? käyttöpakko alkaen v?


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 265 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 7, 8, 9, 10, 11

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com