Kysymyksiä liittyen D -> D1 muutoskatsastukseen

Keskustelua ajoneuvojen katsastusmääräyksistä, -vaatimuksista ja lakipykälistä
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Kysymyksiä liittyen D -> D1 muutoskatsastukseen

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Olen viemässä lähipäivinä B10M Rölli-Berkhoffia muutoskatsastukseen. Auto olisi tarkoitus muuttaa linja-autosta pienoislinja-autoksi (D1). Ylinmääräiset penkit olen poistanut, jäljellä on ainoastaan 16+1. Joten tämä seikka on kunnossa. Ensiapulaukut, sammutin ja raivausvälineet ovat kunnossa, sillä auto tuli suoraan linjalta minun omistukseeni.

Kuinka tarkkaan tuossa muutoskatsastuksessa katsotaan auton muu kunto? Rölli-B on ihan toimiva leimassa oleva peli. Seuraava vuosikatsastus tulee suorittaa 3.2.11 mennessä.

Otteessa on korjauskehoitus etukallistuksenvakaajan vasemman puoleiselle kiinnitykselle, pusla on ilmeisesti liian väljä.

Koskeeko muutoskatsastus ainoastaan muutoksen alaisuuteen tulevia kohtia vai saako auto koko käsittelyn? Jarrut, täristys, savutus...jne
Viimeksi muokannut Rosvolinna, 14 Heinä 2010 00:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Avatar
3510
Kokenut kuljettaja
Viestit: 87
Liittynyt: 15 Joulu 2007 12:57
Truck: Iveco Daily 3510
Location: Rusko
Member id: 005

Re: Kysymyksiä liittyen D -> D1 muutoskatsastukseen

Viesti Kirjoittaja 3510 »

se vika joka on merkitty rekisteriotteeseen täytyy olla korjattu onnea uudelle aihiolle :lol:
Avatar
ponupannu11
Kippari
Viestit: 70
Liittynyt: 07 Kesä 2009 12:34
Truck: Ajokki-72/Scania 112
Location: Kolari

Re: Kysymyksiä liittyen D -> D1 muutoskatsastukseen

Viesti Kirjoittaja ponupannu11 »

Onko sulla nuo ensiapulaukut sinetöidyt,multa ainakin vaativat tämän vuoden vuosikatsastuksessa omasta ajolinjurista 15 paikk. Sprintteri sinetöidyt laukut vaikka on yksityis käytössä.
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Kysymyksiä liittyen D -> D1 muutoskatsastukseen

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

EA-laukuissa on sinetit ja uudenkarheilta vaikuttavat. Vakaajan kiristystä pitää parannella ennen muutosleimausta.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Kysymyksiä liittyen D -> D1 muutoskatsastukseen

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

penkit pois ja muutoskatsastuksen aiheena "istumapaikkojen vähennys" ja sillä selvä. Saattaa kysellä mitä sinne vielä tulee mutta "ethän sä vielä oikein tiedä"
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Kysymyksiä liittyen D -> D1 muutoskatsastukseen

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

:) Sanon, että tulee niille kuudelletoista väljemmät jalkatilat - en ole vaan vielä tuuppinut takimmaisia jakkaroita paikoillensa. Asia kerrallaan...
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Kysymyksiä liittyen D -> D1 muutoskatsastukseen

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Nyt Rölli-Berkhof on katsastettu 17-paikkaiseksi (alaryhmä B) linja-autoksi. Katsastuksessa laskettin penkit ja katsottiin valmistenumero ja tehtiin uudet paperit autolle.

Ensiapulaukut ja vasarat saivat pikaisen vilkaisun. Penkeistä tyhjennettyyn osaan sanoin rakentavani matkustusmukavuutta parantavia laitteita ja ratkaisuja.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Vastaa Viestiin