alkolukko linja-autoihin

Keskustelua ajoneuvojen katsastusmääräyksistä, -vaatimuksista ja lakipykälistä
Avatar
only4pro
Vapaaherra
Viestit: 1859
Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
Truck: Volvo B58 Falcon 430
Location: Loviisa

alkolukko linja-autoihin

Viesti Kirjoittaja only4pro »

Mitäköhän tuo Vehviläinen tarkoittaa?

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010060 ... 6_uu.shtml

Koodi: Valitse kaikki

Liikenneministerin mukaan alkolukko on nyt tehtävällä lainmuutoksella tulossa käyttöön noin 7 000-10 000 taksissa ja linja-autossa. Eduskunnan kiittelemä uudistus tulee voimaan elokuussa 2011, jotta kunnat voivat ottaa sen huomioon kilpailutuksissaan. 
mistä näkee nuo lakialoitteet vai mikä tämä nyt sitten on?

En minä tuota alkolukkoa vastaan ole, mutta jos pitää esim harrastus-linja-autoon laittaa niin menee jo överiksi. mutta kai se koskee vain luvanvaraisessa ajossa olevaa ajoneuvoa. Tosin on sekin esim minulle iso kustannus jos joutuu kahteen autoon laittaa tuollaiset laitteet.
Tilausajot luotettavasti ja nykyaikaisella kalustolla.

www.charternyholm.fi
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4432
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: alkolukko linja-autoihin

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Lainaus: "Vehviläinen saatteli tiistaina eduskunnalle lakiesityksen, joka tuo alkolukon pakolliseksi koulu- ja päiväkotikuljetuksissa käytettäviin linja-autoihin ja takseihin."
Eli noihin ajoihin, ja kyse tosiaan lakiesityksestä joka toisi... Toki tuossakin on se että sopimusta tehdessä edellytetään alkolukkoa, mutta jos auto on rikki missä lukko on, niin voitanee käyttää sijaisautoa jossa lukkoa ei ole, ainahan se noin menee, joten vaatimuksia tultanee kiertämään.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Wonderi
Ajoneuvos
Viestit: 921
Liittynyt: 28 Tammi 2009 00:05
Location: Nokia

Re: alkolukko linja-autoihin

Viesti Kirjoittaja Wonderi »

Ja sitten kun minä ja moni muu ajetaan normaalia linjaliikennettä (eikä kunnan tilaamaa koulukyytiä) jossa on kymmenittäin koululaisiakin kyydissä, ehdotettu alkolukkolaki ei koskisi ollenkaan. Onko järkeä vai ei, sitä voidaan jäädä miettimään. Koulukyydeissä ja muussa joukkoliikenteessä on suojelemisen arvoinen lasti, mutta silti jotakuinkin kaikki kuolemia aiheuttaneet rattijuopot ovat ajaneet omalla henkilöautollaan. Mutta ehkä maailma tästä vielä kehittyy ja joka päivä alkolukko on pakollinen kaikissa ajoneuvoissa.
Avatar
setrailija
Rattiamiraali
Viestit: 296
Liittynyt: 20 Marras 2008 11:56
Truck: M-B 416
Location: Joutseno

Re: alkolukko linja-autoihin

Viesti Kirjoittaja setrailija »

siellä kaiketi on eduskunnassa niin paljon humalaisia autoilijoita jotta sen takia kaikkiin autoihin.ainakin niillä on huonomuisti ettei muista mitä on sanonut eilen puhumattakaan toissapäivänä. kyllä meillä täälläpäin on kärähtänyt koulukyydityksessä olleita kuljettajia. kaupunki vaatii jo nyt alkolukon kilpailuttaessaan linjoja vaan ei valvo onko lukko vai ei.
Aina kylähulluja autetaan jos Itä-Suomessa pelit reistaa. Tai jos tarvii nopeudenrajoittimen todistuksen.
+358440422887
Avatar
seepra
Ajoneuvos
Viestit: 502
Liittynyt: 17 Heinä 2010 01:06
Truck: Carrus 502
Location: Liminka
Member id: 418
Paikkakunta: Liminka
Viesti:

Re: alkolukko linja-autoihin

Viesti Kirjoittaja seepra »

Jos viet lapset kouluun tai hoitoon joskus tuolla autolla, niin sitten pitää olla alkolukko =)
________________________________________________
Linjuriauto on maantien ässä

Carrus 502 -01 13X2,55 Aurora
Falcon
Rattiamiraali
Viestit: 256
Liittynyt: 22 Maalis 2009 20:11
Location: Lohja

Re: alkolukko linja-autoihin

Viesti Kirjoittaja Falcon »

Kait se alkolukko on joskus kaikissa autoissa.
Montakohan ihmistä vammautuu tai kuolee vain sen takia,että lähdetään hakemaan lisää viinaa "muutaman"
olusen jälkeen autolla.
Ainahan näitä ihmisiä on ollut joiden takia toisten kustannukset nousee. :?
Falcon
Avatar
only4pro
Vapaaherra
Viestit: 1859
Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
Truck: Volvo B58 Falcon 430
Location: Loviisa

Re: alkolukko linja-autoihin

Viesti Kirjoittaja only4pro »

juu, enkä minäkään pidä sitä huonona juttuna, vaan harmittaa jos pitää olla esim kaikissa linja-autoissa, myös harrastus... ei vielä varmaan, mutta kuten Falcon sanoi, ensin tulee raskaskalusto ja myöhemmin varmaan kaikkiin autoihin.

itse en ymmärrä tuota alkoholia ollenkaan, niin eipä minulle ole mitään ongelmia sen suhteen...
Tilausajot luotettavasti ja nykyaikaisella kalustolla.

www.charternyholm.fi
Falcon
Rattiamiraali
Viestit: 256
Liittynyt: 22 Maalis 2009 20:11
Location: Lohja

Re: alkolukko linja-autoihin

Viesti Kirjoittaja Falcon »

only4pro kirjoitti:juu, enkä minäkään pidä sitä huonona juttuna, vaan harmittaa jos pitää olla esim kaikissa linja-autoissa, myös harrastus... ei vielä varmaan, mutta kuten Falcon sanoi, ensin tulee raskaskalusto ja myöhemmin varmaan kaikkiin autoihin.

itse en ymmärrä tuota alkoholia ollenkaan, niin eipä minulle ole mitään ongelmia sen suhteen...
Eipä meilläkään käytetä alkoholia missään muodossa,joten aina ollaan ajokunnossa.

Joskus vaan hiukan huvittaa nuo poliisin puhallusratsiat,eli jos mittari näyttääkin jotain,niin kysymyksessä

on varmasti mittarivika minun kohdalla. :D
Falcon
Vastaa Viestiin