Linja-auton varusteet
- only4pro
- Vapaaherra
- Viestit: 1859
- Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
- Truck: Volvo B58 Falcon 430
- Location: Loviisa
Linja-auton varusteet
Kävin näyttämässä Scaniaa, oli katsastusmies sitä mieltä että pitää EA-laukkuja olla kaksin kappalein, vuosimalliahan on -90. Oliko se niin että pitää noin vanhassa olla myös kaksi? Eikös se tullut vasta joskus 94 tjsp että pitää olla kaksi?
Ja sitten tuo vetovaijeri joka on pitää olla 6m ja 12mm tai vastaava, niin paljonko tuollaisen vaijerin lujuus on, eli minkälainen hinaus/nostoköysi menisi sen tilalle?
EDIT: niin sitten puuttuu tuo Päävirtakatkaisijan kyltti/tarra, mistäköhän saa? vai teenkö oman ja laminoin sen ja liimaan siihen viereen..
Ja sitten tuo vetovaijeri joka on pitää olla 6m ja 12mm tai vastaava, niin paljonko tuollaisen vaijerin lujuus on, eli minkälainen hinaus/nostoköysi menisi sen tilalle?
EDIT: niin sitten puuttuu tuo Päävirtakatkaisijan kyltti/tarra, mistäköhän saa? vai teenkö oman ja laminoin sen ja liimaan siihen viereen..
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: Linja-auton varusteet
Joo taitaa olla paikkaluvun mukaan
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Re: Linja-auton varusteet
Pitääkö sille vielä olla kyltti jossain korkealla? Ei noissa työpaikan uusissa ole ainakaan mitään muuta kuin pieni symboli nappulassa.only4pro kirjoitti: EDIT: niin sitten puuttuu tuo Päävirtakatkaisijan kyltti/tarra, mistäköhän saa? vai teenkö oman ja laminoin sen ja liimaan siihen viereen..
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4271
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Linja-auton varusteet
kyllä se köysi pitää kestää auton painon jos sitä pitää vetää jostain metsästä pois. Noita vaijereita luulis saavan purkaamosta.
Tulevaisuus on sähköinen
- only4pro
- Vapaaherra
- Viestit: 1859
- Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
- Truck: Volvo B58 Falcon 430
- Location: Loviisa
Re: Linja-auton varusteet
nostoköysi oli väärä sana, en löytänyt sitä oikeata sanaa juuri silloin mutta nostoliinaa tarkoitin, eli se olisi helpompi pitää tuolla ruumassa
- niki-racing
- Rattiamiraali
- Viestit: 342
- Liittynyt: 01 Elo 2005 13:00
- Truck: scania k113
- Location: lieksa
Re: Linja-auton varusteet
Vetoliinat meillä käytössä noissa kapineissa, on se kauhia hinnanero esim. 40tonnin nostoliinalla / vetoliinalla. Nostoliinassa ne varmuuskertoimet...
Kaunis kiitos ei kaikelle valmiille, eli edulliselle...
- only4pro
- Vapaaherra
- Viestit: 1859
- Liittynyt: 01 Heinä 2007 19:03
- Truck: Volvo B58 Falcon 430
- Location: Loviisa
Re: Linja-auton varusteet
paljonko sen liinan pitäisi kestää? Tuolla offipalstalla myyvät 45e 14t liina, joka on 9m pitkä
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 623
- Liittynyt: 25 Joulu 2006 22:33
- Truck: scania k114 carrus
- Location: uusimaa
Re: Linja-auton varusteet
nostokäytössä vaijerilla varmuuskerroin 5, ketjulla 4 ja liinalla 7. esim.2tonnin liinan täytyy kestää uutena 14tonnin nosto katkeamatta. vaikka varaa onkin, suurinta sallittua kuormitusta ei saa ylittää!!!!
kuormansidontaliinassa varmuuskerroin valmistajan harkinnan varassa samoin hinauskäyttöön tarkoitetuissa vaijereissa, ketjuissa ja liinoissa, kunhan kestävät ilmoitetun kuorman. varsinkin "kiinalaiset" eivät kestä edes ilmoitettua kuormaa ja muutaman kuukauden auringossa köllöttelyn jälkeen menevät käsin poikki.
huomatkaa sitten että esim 2tn liina kestää 0-4tn, riippuen miten sen laittaa. "tyyppikilvessä" informaatiota.
joskus oli vaatimuksena hinausVAIJERI, en tiedä onko säännös nykyään toinen?????
kuormansidontaliinassa varmuuskerroin valmistajan harkinnan varassa samoin hinauskäyttöön tarkoitetuissa vaijereissa, ketjuissa ja liinoissa, kunhan kestävät ilmoitetun kuorman. varsinkin "kiinalaiset" eivät kestä edes ilmoitettua kuormaa ja muutaman kuukauden auringossa köllöttelyn jälkeen menevät käsin poikki.
huomatkaa sitten että esim 2tn liina kestää 0-4tn, riippuen miten sen laittaa. "tyyppikilvessä" informaatiota.
joskus oli vaatimuksena hinausVAIJERI, en tiedä onko säännös nykyään toinen?????
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4271
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Re: Linja-auton varusteet
motoku kirjoitti:nostokäytössä vaijerilla varmuuskerroin 5, ketjulla 4 ja liinalla 7. esim.2tonnin liinan täytyy kestää uutena 14tonnin nosto katkeamatta. vaikka varaa onkin, suurinta sallittua kuormitusta ei saa ylittää!!!!
kuormansidontaliinassa varmuuskerroin valmistajan harkinnan varassa samoin hinauskäyttöön tarkoitetuissa vaijereissa, ketjuissa ja liinoissa, kunhan kestävät ilmoitetun kuorman. varsinkin "kiinalaiset" eivät kestä edes ilmoitettua kuormaa ja muutaman kuukauden auringossa köllöttelyn jälkeen menevät käsin poikki.
huomatkaa sitten että esim 2tn liina kestää 0-4tn, riippuen miten sen laittaa. "tyyppikilvessä" informaatiota.
joskus oli vaatimuksena hinausVAIJERI, en tiedä onko säännös nykyään toinen?????
Näissä asioissa ei auta motoku.n kanssa väitellä tietää nimittäin nämä jutut Nostaa vaikka lentokoneen ilmaan jos niin käsketään
Tulevaisuus on sähköinen
- niki-racing
- Rattiamiraali
- Viestit: 342
- Liittynyt: 01 Elo 2005 13:00
- Truck: scania k113
- Location: lieksa
Re: Linja-auton varusteet
Kyllä on nähty tosiaan niitä kiinnityksiä ja käyttöjä... joillakin "yksilöillä" nostettassa tai hinaustapauksessa nyhtäessä... Toisella onkisiima kestää vetää ja nostaa saman, kun toisella certex 40ton vetoliina... Se vaan katkes....
Kaunis kiitos ei kaikelle valmiille, eli edulliselle...