sisäkorkeus ei täyty

Keskustelua ajoneuvojen katsastusmääräyksistä, -vaatimuksista ja lakipykälistä
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Entäs jos auto on aikasemmin rekisteröity erikoisajoneuvoksi? Muuttuuko määritelmä kun auto katsastetaan ja rekisteröidään uudelleen?
Avatar
Acer65
Tosi harrastaja
Viestit: 47
Liittynyt: 02 Helmi 2005 09:38
Paikkakunta: Vreta (Kemiö)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Acer65 »

Anonymous kirjoitti:Entäs jos auto on aikasemmin rekisteröity erikoisajoneuvoksi? Muuttuuko määritelmä kun auto katsastetaan ja rekisteröidään uudelleen?
Kyllä pysyy erikoisajoneuvona, jos joskus sellaiseksi on tehty.
<<->> Just Rockin' Rollin' <<->>
Avatar
B9M
Kansleri
Viestit: 1454
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
Truck: Volvo FH12 380 XL
Location: Kokkola
Member id: 048
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja B9M »

Anonymous kirjoitti:Entäs jos auto on aikasemmin rekisteröity erikoisajoneuvoksi? Muuttuuko määritelmä kun auto katsastetaan ja rekisteröidään uudelleen?
Mutta kun muutoskatsastetaan esim asuntoautoksi, erikoisajoneuvo haviää rekisteriotteesta= perusvero. Tv Ari.
Avatar
Sisu
Rattiamiraali
Viestit: 269
Liittynyt: 04 Touko 2005 20:28
Truck: Scania K92 Vähämaa
Location: Haukipudas
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Sisu »

Jotta pakka menisi täysin sekaisin niin katsastin omani joulukuussa erikoisajoneuvoksi ja siten mulla ei ole sitä perusosaa. Dieselvero toki säilyy. Auto on aikaisemmin ollut kirjastoauto

-Jussi-
possu

Viesti Kirjoittaja possu »

Näitä kun lueskelee niin mielenkiinnolla odottelen auton papereita AKE:sta. Trader kun painaa varmaan 3500-4000kg (punnitaanko tämä jossain?) Sisäkorkeus 1,9m/40% ei täyty. Autossa on reissusisustus mutta en tiedä onko se joskus katsastettu matkailuautoksi vai joksikin muuksi...

1+8(vai mikä) bussiksi toi kai on helpoin katsastaa jos ei aikaisemmat paperit anna helpotusta.
Avatar
B9M
Kansleri
Viestit: 1454
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
Truck: Volvo FH12 380 XL
Location: Kokkola
Member id: 048
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja B9M »

possu kirjoitti:Näitä kun lueskelee niin mielenkiinnolla odottelen auton papereita AKE:sta. Trader kun painaa varmaan 3500-4000kg (punnitaanko tämä jossain?) Sisäkorkeus 1,9m/40% ei täyty. Autossa on reissusisustus mutta en tiedä onko se joskus katsastettu matkailuautoksi vai joksikin muuksi...

1+8(vai mikä) bussiksi toi kai on helpoin katsastaa jos ei aikaisemmat paperit anna helpotusta.
Jos katsastettu aikaisemmin matkailuautoksi, se on ja pysyy. Siis katsastettu silloisilla pykälillä. Auto on varmaan erikoisauto tai kuorma-auto= ei perusveroa. Rekisteröinikatsastus ja baanalle kun on tekniikka kunnossa. Jos ei löydy merkintää matkailuautosta sinun täytynee katsastaa linjä-autona (voihan se olla jo lnja-auto). Ei tommoista herkkua kannata pilkkoa korkeuden lisäämiseksi. Kokonaispaino joka on rekisteriotteessa, on ja pysyy. Ei tarvitse punnita jos ei itse halua Tv Ari
kuoppaukko
Rattimajuri
Viestit: 168
Liittynyt: 07 Joulu 2006 11:57
Paikkakunta: Haapajarvi

Miten sait,,,???

Viesti Kirjoittaja kuoppaukko »

Sisu,, Miten sait katsatettua erikoisautoksi eikos koko luokka pitanyt pistuman?? Vai oliko niin etta se olikin erikoisauto ja uusintakatsastit sen samaan luokkaan. Erikoisautoksi kerran katsatettu pysyy sellaisena ellei sitten ehdottomasti halua katsastaa sita muuhun luokkaan (jos se mittojensa puolesta niihin sopii). Tamahan menee todella mielenkiintoiseksi,, erikoisajoneuvon luokitusesta olisi selvaa rahallista hyotya.
Alussa oli tie, kuoppaukko ja Scania BF86S/Lahti31.
Kylään Tullut

Viesti Kirjoittaja Kylään Tullut »

Tämähän se on mullakin ongelmana, ettei sisäkorkeus täyty. En vihtisi yhtään pilata tuota hyvää koria tekemällä mitään muutoksia, että saisi autoverottoman matkailuauton. Taitaa olla viisain nyt olla asentamatta kiinteästi niitä liesiä/uuneja/jääkaappeja, jos tahtoo olla maksamatta 35% autoveroa. Mikähän summa tuolle tulisi, jos sen sitten tekisi henkilöautoksi ja valtio perisi sen 35% veron?

Kokonaismassa yltää tuonne 4500 kg, että n2g olisi oikea luokka mun kamppeelle. Kun tuossa on ambulanssikori, niin siellä tiloissa on turvavyöt ja istumapaikat 1+8.

Saas nährä mitä teen. Voihan tuon aina katsastaa ilman koria pelkällä rungolla, koska sen saa muutamalla pultilla pois. Hähää!! Mutta entäs polliisi valvova tienpiellä?
Avatar
KajNyy1
Vapaaherra
Viestit: 2415
Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 »

Erikoisauto luokka poistui vuonna 1993 jonka jälkeen ei ole voinut katsastaa siihen luokkaan. Erikoisauto pysyy erikoisautona niin kauan kuin auton käyttötarkoitus on muuttumaton. esim. televerkon huoltoauto jos sitä käytetää muuhun tarkoitukseen se joudutaan muutoskatsastamaan kuorma-autoksi tai muuksi nykyisistä ajoneuvoluokista.
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Vastaa Viestiin