Kylähullut Kulkurit


Keskustelu    Galleria   
Tänään on 19 Heinä 2018 17:42

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 72 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 09 Marras 2008 02:18 
Kokenut kuljettaja

Liittynyt: 21 Loka 2008 07:45
Viestit: 77
Location: Vantaa
Reddewil kirjoitti:
scania 110 kirjoitti:
eikös noiden lasien välissä ole jotain kaasua? vai olenko kuullut satuja


Jep, samaa kuin lasin ulkopuolella, eli ilmaa. Siellä reikänauhassa reunoilla on kosteutta poistavaa ryyniä (silicarakeita?) ei muuta ihmeellistä, mitä olen kuullut ja lukenut. Täytyisi itsellä kans purkaa yksi lasi kun on muuttunut akvaarioksi.



Jokos siellä "akvaariossa" on elämää?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 09 Marras 2008 02:31 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 08 Syys 2007 00:41
Viestit: 4305
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037
Viilaaja kirjoitti:


Jokos siellä "akvaariossa" on elämää?


Ajattelin kaloja laittaa mutta kun tahtoo mennä jäähän niin kuolee hyvät kalat =)

_________________
-Koska sen voi tehdä myös itse-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 09 Marras 2008 12:01 
Rattimajuri

Liittynyt: 14 Syys 2008 11:50
Viestit: 240
Location: Helsinki
Tulipa mieleen tässä aamukahvia keitellessä, että mitähän kävisi, jos sinne ikkunan lasien välissä olevaan 6 mm alumiinilistaan poraisi pienellä esim. 1,5 - 2 mm poralla reiän ylös ja alas. Liukuikkunassa se olisi helppo tehdä.

Akvaariota minulla ei ole, pelkkää huurretta. Ja sitten paineilmalla vähän tuulettaisi... Tai sitten sitä kuumailmapuhallinta sinne alareunaan, niin ilman pitäis alkaa kiertää lämmetessään ja tuulettaa ikkuna... Onkos kukaan tällaista kylähulluuspäissään kokeillut :mrgreen: ?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 09 Marras 2008 15:24 
Kokenut kuljettaja

Liittynyt: 06 Helmi 2007 20:30
Viestit: 144
Paikkakunta: Salo
Ja mitähän se tekisi jos lopuksi laittais toisesta reiästä uudet silicageelin murut sinne väliin ja ruuveilla reijät umpeen?

_________________
Jykä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 10 Marras 2008 11:06 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Viestit: 3985
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki
Joe Cool kirjoitti:
Tulipa mieleen tässä aamukahvia keitellessä, että mitähän kävisi, jos sinne ikkunan lasien välissä olevaan 6 mm alumiinilistaan poraisi pienellä esim. 1,5 - 2 mm poralla reiän ylös ja alas. Liukuikkunassa se olisi helppo tehdä.

Akvaariota minulla ei ole, pelkkää huurretta. Ja sitten paineilmalla vähän tuulettaisi... Tai sitten sitä kuumailmapuhallinta sinne alareunaan, niin ilman pitäis alkaa kiertää lämmetessään ja tuulettaa ikkuna... Onkos kukaan tällaista kylähulluuspäissään kokeillut :mrgreen: ?


Porasin ylös ja alas 6mm reijät liukuvan ikkunan reunaan. Nyt sinne menee ja tulee kosteutta, pääasiassa lasi on kirkas. jos sateen jälkeen lasi on huurussa, jostain syystä auttaa kun auto on parkissa aurinkoon päin ja liukuikkuna työnnettynä toisen lasin päälle auki. Kosteus ajautuu sinne mihin aurinko paistaa ja lähtee reijistä pois. Ihan hyvin toimii.

Äkikseltään voisi ajatella tuosta paineilmahommasta että poksahtaako lasi syliin kesken hyvän yrityksen?

_________________
Kukaan ei kysy, kauanko tuosss meni? Kaikki kysyvät, kuka tuon teki?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 10 Marras 2008 11:23 
Rattimajuri

Liittynyt: 14 Syys 2008 11:50
Viestit: 240
Location: Helsinki
Lahti32 kirjoitti:
Porasin ylös ja alas 6mm reijät liukuvan ikkunan reunaan. ... Äkikseltään voisi ajatella tuosta paineilmahommasta että poksahtaako lasi syliin kesken hyvän yrityksen?
Kiitos, noilla rei'illä kannattaa aloittaa ja katsoa miten toimii. Ja jos sinne heittää rakeita myös reiästä sisään, nin tuskinpa se paljoa ainkaan pahentaa asiaa. Jos ei tuolla reikätuuletuksella toimi, nin sitten voi kokeilla varovaista paineilmatuuletusta ja lämpöpuhallinta. Siispä reippaasti porailemaan, pitää katsoa, miten suuren reiän sinne saisi tehtyä...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 19 Helmi 2009 02:41 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Viestit: 3985
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki
Vaikka jokaisen lasihomman jälkeen vannon etten enää koskaan :evil: , taas tuli putsattua lasi, nyt ovesta :wink: . Hirveä homma saada takaisin ilman kaveria mutta meni kun kiersi tiivisteen lasin ympärille ensin ja teipillä tiiviste alhaalta kiinni niin ettei se putoa kesken kaiken. Laitoin lasin paikalleen ulkopuolelta painaen vähän kerrallaan, 1,5 tuntia kun nitkutteli niin sinne mosahti ja kirkasta on taas. Oppi ikävää kaikki. :roll: Olinhan testannut aineet ja vakuuttunut ennalta että vain puhdistuskivi ja vaahtoava saippuavilla ovat oikeita aineita muurahaishapon lisäksi, niin piti kuitenkin hipaista hiomatyynyllä vähän että jouduttaisiko hommaa. :idea: Lopputuloksena pienet naarmut...mutta onneksi tajusin heti lopettaa :oops:

_________________
Kukaan ei kysy, kauanko tuosss meni? Kaikki kysyvät, kuka tuon teki?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 19 Helmi 2009 22:53 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 08 Syys 2007 00:41
Viestit: 4305
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037
Nyt tuli mulla vettä sitten siihen liikkuvaankiin lasiin, joten pora alkaa kohta laulamaan. Mutta miten tähdätä jottei terä hipase lasia ja kuulu poks? Äkkiseltään sen liukulasin purkaminen näyttää työläältä, joten miten sen saa pois ilman päivän tappelua? Paikallaan alareunaan poraaminen on mahdotonta.

_________________
-Koska sen voi tehdä myös itse-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 20 Helmi 2009 21:58 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Viestit: 3985
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki
Päivän tappelu näyttää todennäköisimmältä... :lol: kokeile 4-5mm terää ja etsi käsiisi mahdollisimman lyhyt porakone tai kulmavaihde jolla pääset lähelle lasia.

_________________
Kukaan ei kysy, kauanko tuosss meni? Kaikki kysyvät, kuka tuon teki?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 17 Touko 2010 10:39 
Varakuski
Avatar

Liittynyt: 30 Maalis 2010 17:07
Viestit: 9
Truck: Citroen Jumpper Buss
Location: Espoo
tääl olis 2 akvaariota ja yksi huurrukas


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 17 Touko 2010 12:45 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 08 Touko 2009 10:24
Viestit: 409
Paikkakunta: Pirkanmaa, Vilppula
Truck: Scania Ajokki Royal
Location: Vilppula
Member id: 134
Reddewil kirjoitti:
Nyt tuli mulla vettä sitten siihen liikkuvaankiin lasiin, joten pora alkaa kohta laulamaan. Mutta miten tähdätä jottei terä hipase lasia ja kuulu poks? Äkkiseltään sen liukulasin purkaminen näyttää työläältä, joten miten sen saa pois ilman päivän tappelua? Paikallaan alareunaan poraaminen on mahdotonta.


Eilen irrotin omasta royalista koko kuskin sivuikkunapaketin, olisko siinä tunti mennyt aikaa.

Ulkopuolelta peitelistat pois, ikkunapaketti on liimattu koriin joten terävällä veitsellä massat halki.
Ainakaan royalissa ei toivoakaan irrottaa mitään lasia ilman koko paketin irroitusta.
Omassa on vettä sen kiinteän lasin välissä. Kysyin Carrus-Deltalta uutta lasia, oli vaan kolme kokovaihtoehtoa joten täytyy mitata.

_________________
Scania K112 -88
Ajokki Royal


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 17 Touko 2010 15:31 
Rattimajuri

Liittynyt: 07 Joulu 2006 11:57
Viestit: 168
Paikkakunta: Haapajarvi
Oman kokemuksen mukaan Lahti 31 korissa etuoven ikkuna menee parhaiten paikoilleen kun sen asentaa sisapuolelta. Teipilla tiiviste lasin ymparille (patkä maalarinteippia tiivisteen katkon kohdalle) sitten ohuehko mutta luja lanka (ohuin siimaleikkurin lanka toimi ok vaikka sen jaykkyys vahan haittasikin) parikin kierrosta sitä voi siihen panna kiristaen siten etta kiilaura umpeutuu. Lasi reikaan sisapuolelta ja silla langalla sitten varovasti vetaen tiivisteen huullos ulos pellin paalle ja kiilakumi paikoilleen. Liukastetta kun on siina kunnolla niin hyvin lopsahti paikoilleen. Varmaankin reian mitat hiukan vaihtelee ja voi olla etta monissa tapauksissa tuokin konsti toimii huonosti. Samalla tavalla voi asentaa myos rungon ikkunat (Lahti 31) jos kalusteita ei ole edessa. Usein ongelmana on naissa vanhoissa ikkunoissa valilista jonka sisalla on kosteutta poistavaa silica- raetta. Se pitaa huolella kuivata korkeassa lampotilassa aika pitkan aikaa etta alkaa toimia jalleen (avasin lasit, kuivasin tiivisteen, putsasin ja liimasin). Kuivauksen jälkeen on minulla ollut ongelmana etta tiivisteesta irtoaa "polya" joka harmauttaa lasin pian uudelleen. Oven lasi on taasen harmaa mutta talla kertaa taidan kaantya Jaakko Tuotteen puoleen, noita Lahti 31:n laseja alkaa olla hajoittamoilla harvassa. Nama lasioperaatiot on aika tyolaita hommia ja kun sen saa kokoon niin heti alkaa kenkuttaa kun siella on joku "karpasenpaska" sisalla maisemaa himmentamassa.

_________________
Alussa oli tie, kuoppaukko ja Scania BF86S/Lahti31.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 17 Touko 2010 21:49 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Viestit: 3985
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki
Niinpä veti mullakin huuruun viime vuonna putsattu lasi. Kerroppa sitte onnistuiko Jaakko-Tuotteen kautta homma. Toisaalta olen miettinyt koko oven vaihtoa sellaiseen jossa on vain yksi iso lasi.

_________________
Kukaan ei kysy, kauanko tuosss meni? Kaikki kysyvät, kuka tuon teki?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 17 Touko 2010 23:18 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 02 Huhti 2007 22:37
Viestit: 335
Truck: Volvo B58 lahti v.79
Location: Muurame
Member id: 093
Vähän oli minullakin tullut uutta huurua ovenlasiin edellisen putsauksen jälkeen, mutta eipä tuo katsastusmies siitä mitään sanonut ja taisi olla etuovi auki koko katsastuksenajan niin liekkö huomannut koko huurua. Ja varmaan jos taas niinpaljon huurua tulee tuohon ovenlasiin niin otan irti ja putsaan ihan itse. Tuossa takaisin laitossa on tärkeää, että tiiviste ensin lasin ympärille ja sitten paikalleen sisältäpäin. Jos uusi lasi laittoineen 400 €. Niin kyllä hyvän päiväpalkan saa itselleen vaikka päivän siinä tuhertaa ja saahan siinä mennä kaksikin päivää. Aina se kumminkin takaisin paikalleen menee. Ja yön voi pitää ne lasit irrallan saunanlauteilla kuivumassa kuivuu ne ryynitkin. Sitten jos minulla nuo isot sivulasit huurtuu niin ne saa olla huurussa lopunikäänsä, niihin en ikinä koske. Ainut poikkeus jos kokonaan rikkimenee.

_________________
Volvo B58 Lahti 13 m. v 79.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 19 Touko 2010 20:05 
Rattiamiraali

Liittynyt: 22 Maalis 2009 20:11
Viestit: 251
Location: Lohja
Etuovessa oli meilläkin molemmat ikkunat umpihuurussa.Haittasi ajamista aika paljon.
Lasit tässä meidän Lahtelaisessa on kiinni alumiini listoilla sisäpuolelta.Lasit irti ja autotalliin tutkimaan.
Lasien välissä ollut reikäalumiini lista oli hapantunut alareunasta lähes näkymättömiin ja päästi veden sisään.
En lähtenyt uutta listaa etsimään,vaan irroitin lasit toisistaan mattopuukolla ja heitin vanhan listan roskiin.
Asensin pelkät uloimmat lasit takaisin oveen ja laitoin paksua mustaa ikkuna tiivistysnauhaa ikkunan väliin
että sain ruudut istumaan tiiviisti karmiin.Ylimääräiset lasit jäivät varalaseiksi jos sattuu joskus tarvitsemaan.
Talvella meidän auto ei ole ajossa,joten mitään huurtumis tai jäätymis ongelmia ei ole.
Nyt on mukava ajella kun näkee kummastakin ruudusta kirkkaasti oikealle.

_________________
Falcon


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 19 Touko 2010 23:39 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 08 Syys 2007 00:41
Viestit: 4305
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037
Tuli mieleen kun tuolla aikaisemmin sanoin lasien välissä olevan ilmaa, se ei pidä paikkaansa. Silloin kun lasi tehdään, sinne väliin työnnetään typpeä, joka toki aikojen saatossa katoaa, silica koeittaa pitää sen jälkeen huolen kosteudesta, mutta itse laseja tutkiessani olen huomannut, niin alareunassa seisova vesi menee lasien väliin. Oman auton aukeavan ikkunan alalista ui vedessä sateen jälkeen, ja tämä vesi menee lasien väliin ja huurruttaa sen.

_________________
-Koska sen voi tehdä myös itse-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 20 Touko 2010 21:41 
Kippari
Avatar

Liittynyt: 31 Elo 2007 19:56
Viestit: 55
Truck: Myymis /MB Kiitokori
Location: Kiiminki
Myymiksen liukulaseistakin näkee nykyisin läpi. Hiekkapuhalluksessa särönnyt lasi tilattiin Kiitokorilta. Hintaa uudella oli n. 260e+alv. Toinen, huurtunut lasi, avattiin ja putsattiin.

Lasipaketti lähti ihan sievästi pois ilman työkaluja. Lasi vain auki ja tiivisteen alanurkasta tiivisteen reunaa sormilla ylös ja veto ulos. Kun alakulma irtosi, sitten yläkulma samalla tavalla. Ja sitten lasi olikin jo sylissä.

Lasin alumiinikehikko oli ruuvilla nipussa. Ruuvi auki ja liukulasit pois. Kostunut lasi irrotettiin toisesta mattoveitsellä. Hapettumat lähtivät parhaiten vaihtoterällä vetämällä (ihan niinkuin kuivuneet maalitahrat ikkunoista putsataan). Normaali ikkunanpuhdistus ja perusteellinen kuivaus. Sitten välilista toisen lasin päälle, Wurthin mustaa polyuretaaniliimaa listan reunaan ja toinen lasi päälle. Lopuksi vielä samaa liimaa lasien välissä olevaan uraan. Paketin annettiin kuivua seuraavaan päivään painojen alla. Sitten lasit kehykseen ja kumilista kehyksen ympäri.

Lasipaketti meni paikoilleen nätisti. Naru (meillä pyykkinaru) ikkunapaketin ympäri kumilistan keskelle. Fairyä reippaasti kumilistaan ja lasin nosto aukkoon ulkopuolelta. Toinen piti ikkunapakettia paikoillaan ulkopuolella ja toinen veti naruista sisäpuolelta, jotta kumilista tuli oikein paikoilleen. Helppo homma. :)

_________________
Sirpa ja Eero
Myymis
Rakennettu 2010
Kori:Kiitokori Team -82
Alusta: MB 1114 vm. -85
Moottori: MB 6,0D


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 21 Touko 2010 00:11 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 02 Huhti 2007 22:37
Viestit: 335
Truck: Volvo B58 lahti v.79
Location: Muurame
Member id: 093
Kuskin puolelta pienet ikkunat se avattava ja toinen myös. Molemmista toinen ruutu rikottu. Avattava sisin rikottu ja kiinteästä uloin. Ja hyvin toimii talvellakin.

_________________
Volvo B58 Lahti 13 m. v 79.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 23 Heinä 2010 22:21 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 25 Touko 2008 21:17
Viestit: 479
Truck: K112-Lahti 450 Eagle
Location: Savonlinna
Mitenkäs teillä on toimineet sivuista poratut lasit? Siis lasien välistä poratut. Onko huuru poistunut tuuletuksen myötä?

Ajattelin vain noiden isojen sivulasien porausta.. En niinkään sivusta vaan peräti itse sisempään lasiin, läpi reikä alakulmaan ja vastakkaiseen yläkulmaan! :shock: Lasiinhan ei tietenkään pysty poraamaan reikää tavallisella poralla. Mutta entäpä sellainen timanttipäällysteinen putkiterä, jolla poraavat autojen tuulilaseja halkeamien pysäyttämiseksi?
Vuosia sitten käytin entistä autoani moisessa operaatiossa. Lasiliikkeen setä otti akkuporakoneen ja vesiruiskun. Porasi putkiterällä ulkopuolelta hieman ennen halkeaman päättymistä laminointikalvoon asti (ei siis koko lasin läpi). Poratessa käytti runsaasti vettä. Porauksen jälkeen painoi lasia, jolloin halkeama eteni reikään asti ja halkeaman eteneminen pysähtyi sitten siihen. Muutama minuutti meni koko operaatioon.
En tiedä onko henkilöauton tuulilasi erilaista tavaraa kuin tuommoinen bussin iso sivulasi. Mutta jos saisi käsiinsä tuollaisen putkiterän, voisi kokeilla lasin porausta.. :?

Terä tosiaan näytti ohutseinämäiseltä messinkiputkelta, muistaakseni jotain 3-4 mm ulkohalkaisijaltaan. Eikä putken pää näyttänyt mitenkään teroitetulta tms. Pinnoitettu kiiltävällä tomulla ja setä kertoi sen olevan timanttipölyä.

Jos reikien poraus onnistuisi, niin ehkä tuuletuksen myötä voisi saada huurut pois? Jäisi vaihtopuuhat vähemmälle. :D Vai mitä mieltä olette?

_________________
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. ;-)
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 23 Heinä 2010 23:35 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 08 Syys 2007 00:41
Viestit: 4305
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037
Laminoituun lasiin onnistuu porata tosiaan putkiterällä (timanttiterä), mutta karkaistu lasi sanoo poks! Ja toisaalta se huuru ei poistu kuin mekaanisesti pesemällä, ja siinäkin hirveä homma! Nm. kokemusta on. Veden saa poraamalla pois, mutta lasiin ei saa osua.

_________________
-Koska sen voi tehdä myös itse-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 23 Heinä 2010 23:51 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 25 Touko 2008 21:17
Viestit: 479
Truck: K112-Lahti 450 Eagle
Location: Savonlinna
Eli laminoitu vs. karkaistu on tässä se nyt se juttu. Hyvä tietää, en siis ala kokeilemaan :-) Taitaa itselläkin sitten olla muutaman lasin vaihto keskenään edessä :-S

_________________
Kun ei järki ja voimat riitä, hullunraivolla edetään.. ;-)
-
Scania K112 CLB 70 AA vm. -87
Lahti Eagle 450 vm. -87 (P13 x L2.5 x K3.6)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 24 Heinä 2010 09:39 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Viestit: 3985
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki
Kyllä helpoimmalla pääsee kun hankkii uuden lasin. Puhdistaminen on todella iso homma ja auttaa noin vuoden kun alkaa jo pukkaamaan uudestaan huuruun. Ehkäpä tuo välilista pitäisi myös uusia että siellä sisällä olevat silikaatti rupuset auttas pitkään.

_________________
Kukaan ei kysy, kauanko tuosss meni? Kaikki kysyvät, kuka tuon teki?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 24 Heinä 2010 22:09 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 10 Kesä 2007 01:46
Viestit: 267
Truck: Scania/Superstar
Location: Teuva
Member id: 053
Kun ajoissa ottaa lasin käsittelyyn (silloin vielä kun lasien välissä on vain kosteutta) niin ehdottomasti halvin vaihtoehto on ottaa lasi irti ja viedä se kunnon lasiliikkeeseen puhdistettavaksi, täällä päin ainakin veolian korjaamo sanoi että ovat kestäneet paremmin kun uudet koritehtaan lasit, sanoivat että vähintään kymmenen vuotta ovat kestäneet. Ja tolla uuden lasin hinnalla saa 3-5 puhdistettua lasia riippuen vähän korimallista. Toki on sellaisiakin puhdistettuja lasia nähnyt jotka on vuoden päästä samanlaisia. Eli täytyis vain löytää hyvä liike joka hommansa osaa.

_________________
Kulkurit löytyy tosta osoitteesta:
http://www.ukkonenoy.com


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 25 Heinä 2010 10:21 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 02 Helmi 2005 16:05
Viestit: 457
Paikkakunta: Sysmä kesällä
Location: Andalucia talvella
Kyllä huurtuneen lasin puhdistus kannattaa jos oma työ ei kovin kallista :roll: . Itse puhdistin laseja n. 8v sitten ja vasta nyt rupesivat keräämään kosteutta . Lasin halkaisu ja uudelleen liimaus ei ole hommana mitään rakettitiedettä . Työmääränä puhdistus on varmaan vai 1/10 kun avaa lasit jo silloin kun kosteus on tiivistynyt väliin eikä ole vielä "kalkittunut" lasin pintaan . Tällä kertaa taas kylähulluus nosti päätään ja "uudistin" silikageelin ( jos ryynit listan sisällä sitä sattuisivat olemaan :wink: )
ja ripustin puhdistetut listat saunan kattoon ja lämmöt yli 120 astetta ja pari kolme tuntia "paistumista" siellä ( silikageelin tuotetietojen mukaaan uudistuu kun pidetäään yli 120 asteessa pari tuntia ja pitäisi olla kuin uutta taas :shock: ).
Tulevaisuus näyttää tuliko (taas :oops: ) tehtyä turhaa tyotä vai oliko hommassa järkeäkin

_________________
Neoplan N122


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 29 Elo 2010 21:17 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 21 Syys 2009 20:55
Viestit: 299
Paikkakunta: Kuru
Truck: MB-62ja63+Scania-87
Location: Kuru
Member id: 95
Mistä olette hommanneet oven laseja, vai onko ainoa vaihtoehto purkaa ja yrittää putsata harmaantunut lasi. Saiko sieltä jaakko-tuotteelta mitoilla laseja?

_________________
MB 1962 lahti laP6 x 2
Scania K112 kutter deca 360 1987


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 72 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com