Päästöverotus henkilöautoihin

Keskustelua ajoneuvojen katsastusmääräyksistä, -vaatimuksista ja lakipykälistä
Reino-Ratti
Kippari
Truck: Setra
Member id: 054

Re: Päästöverotus henkilöautoihin

Viesti Kirjoittaja Reino-Ratti »

Kyllä tässä taitaa kylmät käydä joka päin!

Loppuuko nyt mahdollisuus vanhaan seisontavakutukseen ja auto uuden systeemin mukaan "poistetaan liikennekäytöstä"? Nyt taitaa käydä niin, että talviseisonnan jälkeen auto on ajettava aina suoraan katsastusasemalle. Vanhalla systeemillä sai autolla ajaa keväällä kuukauden käyttöönoton jälkeen, jos auto oli todistettavasti pois liikenteestä varsinaisen katsastusajan. Kenellä tämä mahdollisuus on ollut, menee sitten keväisin jarrupinnat ruosteessa suoraan dynamometrille... :cry:

T. J.
only4pro
Vapaaherra
Truck: Volvo B58 Falcon 430

Viesti Kirjoittaja only4pro »

EDIT: Ups, meni väärälle keskustelualueelle...
Tilausajot luotettavasti ja nykyaikaisella kalustolla.

www.charternyholm.fi
rb

Viesti Kirjoittaja rb »

only4pro kirjoitti:
Itse epäilen että omani vero nousee, vaikka auto on VW Bora 100hv 1.9 TDI vm. 03, siis jos tämä 484e mikä minulla nyt taitaa olla jää vielä voimaan???
Käyttövoimaveroon ei ole luvassa muutoksia.

Sinulla on sentään "uusi" auto, minulla on sopivasti vuonna 2000 käyttöönotettu vuosimallin 2001 Golf jonka kokonaismassa on 1925kg. Perusveroon on siis luvassa "vanhana" autona neljänkympin korotus. Ei auta vaikka CO2-päästöt ko. automallille olisi tiedossa. Yhdistetty kulutus on rekisteriotteessa 5,8l/100km, joten veikkaanpa että CO2-päästöjen mukaan perusveron pitäisi pudota jos auto olisi rekisteröity vasta 2001.
Vastaa Viestiin