Kylähullut Kulkurit


Keskustelu    Galleria   
Tänään on 24 Syys 2018 04:29

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 01 Elo 2018 19:38 
Rattiamiraali

Liittynyt: 23 Kesä 2016 19:00
Viestit: 464
Truck: ----liner
Location: Suomi
Tarve:::
Kompressorin FK X 40 / 465 K (470) käyttökuntoinen . Tämä kokoinen kompressori (465 cm3) on sutrak AC-310 ( kylmäaine on R134a) ilmastointijärjestelmässä , ts busseissa kokoluokka 10–13 m. Ulkoisesti en osaa erottaa 300/400/600 sarjojen välillä, ehkä lohkoosa on sylinteri kokoero tai iskupituus ero??

Lohkossa FK40 valu, muut tiedot pitäis olla kilvessä jos tallessa, omat tiedot löytyi asennus
todistuksesta..,

Vika on kampiakseli n stefan öljyvuoto, kylmäkonefirman tieto: jos akselissa kulumaa ei uusi tiiviste
auta. Kompressorin tarkistussilmä öljylle vähintään puolivälissä kylmänä pitää olla.

Nyt kannattaa huomioda , tuo R134a hinta on noussut ( ilmastosopimuksen johdosta ainakin suomessa)
halvin pulloaine 60€/kg, mutta kylmäkonefirmoissa 80-120 jopa 200€ kilo,esim tässä sutrak on tilavuus
yli 8 kg!.

Jos vastaava vuoto , öljyä kampiakselin stefasta, kylmä aine paluu paine kampikammiossa kannattaa heti sulkea järjestelmän hanat ( ohje löytyy oheisesta linkistä sivu 13 kuvat 15/16, ensin muovihattu pois : ko hanoja avataan osittain jos tyhjennetään tai täydennetään järj liittimistä, sulkiessa löysätään lukitusmutteri ja karan neliöstä kierretään kiinnipäin ), ts lähtö/ paluu kompressorilta niin vuotaa vain kompressorin osuuden ulos, tai jos mahdollista sen voi huoltolaitteella ottaa talteen !!Magneettikytkimen johto pitää irroittaa tai hihnat poistaa! myös!


Ostetaan::
Jos löytyy kompressori yv ,,, myös muut sutrakin osat kiinnostaa.

http://www.bock.de/Data/DocumentationFi ... 012-Gb.pdf


Viimeksi muokannut BussMAN päivämäärä 03 Elo 2018 17:37, muokattu yhteensä 2 kertaa

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 01 Elo 2018 21:34 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 08 Helmi 2013 20:09
Viestit: 295
Truck: Scania bf86s Lahti10
Location: Nurmijärvi
Member id: 200
Löytyy tollainen FKX40/560K.
En tiiä mitä eroa, mutta jos joku kertoo että sopii, niin voin myydä tuon.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 01 Elo 2018 22:29 
Rattiamiraali

Liittynyt: 23 Kesä 2016 19:00
Viestit: 464
Truck: ----liner
Location: Suomi
Jokelan linja kirjoitti:
Löytyy tollainen FKX40/560K.
En tiiä mitä eroa, mutta jos joku kertoo että sopii, niin voin myydä tuon.


Tuo viimeinen luku on syl tilavuus =560cm3 ts numrota suurempi, sopivuus?
Koot selviää tuosta bock linkistä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 01 Elo 2018 22:40 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 08 Helmi 2013 20:09
Viestit: 295
Truck: Scania bf86s Lahti10
Location: Nurmijärvi
Member id: 200
Veikkaan, että ei aiheuta suurempia ongelmia.
Mikään ei voita kuutiotuumia, sanoi ameriikanmies. :lol:
Jos haluat ostaa tuon, niin ota yhteyttä.
Tämä kompura on vähän käytetty. Noin 3 vuotta ollut käytössä.
Tosin seissyt varastossa noin 10 vuotta.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 03 Elo 2018 10:41 
Varakuski

Liittynyt: 02 Joulu 2013 12:18
Viestit: 5
Truck: B10M
Location: Lahti
Member id: 333
Akselin korjaukseen löytyy menetelmä tiivisteen kohdalle. Jos kiinnostaa, niin pistä puhelinnumeroa yv:nä niin soittelen.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 03 Elo 2018 17:54 
Rattiamiraali

Liittynyt: 23 Kesä 2016 19:00
Viestit: 464
Truck: ----liner
Location: Suomi
Sekajuna kirjoitti:
Akselin korjaukseen löytyy menetelmä tiivisteen kohdalle. Jos kiinnostaa, niin pistä puhelinnumeroa yv:nä niin soittelen.

Ens viikolla tutkimukset.
Tais olla liian raju testi hellepäivänä kun yritin jäähdyttää max teholla kokeeksi ( tuleeko järj isompi paine, kuumalla kelillä ? sanoivat painepuoli 22 bar ja paluu/ kompr kampikammio 3-4 bar),ettei kats ins kuumene työssä tai viallinen hihnakiristäjä ts hihna liika kireällä ( ei havaittavaa laakerivikaa),
voihan 20 v ikä olla perusyy, olis tarkoitus vielä tämä kesä (tai 5 seuraavaa jos harrastus jatkuu)jäähdytellä sutrakilla ajossa.

ILP asennus ehkä järkevin, vaikka myyjä sanoi että ei tarkoitettu autokäyttöön,
epäili jopa ei hyväksyttävä huomoiden sisäyksikön ympäristö ( kosteus, tärinä ym ), mutta jokin
ratkaisu joka toimis ajossa/ parkissa, 220~volttisella virralla ajossa max2 kw, parkissa 3 kw tuotoilla,
ilman akkuja/ inventteriä, ilp llä vois saada lähes 10 kw jäähdytyksen ei ehkä aina riitä, jäähtyy ainakin.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com