Kylähullut Kulkurit


Keskustelu    Galleria   
Tänään on 18 Marras 2017 16:01

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 14 Maalis 2015 22:03 
Kokenut kuljettaja
Avatar

Liittynyt: 30 Syys 2014 21:42
Viestit: 101
Paikkakunta: Rovaniemi
Truck: Scania Lahti eagle
Location: Rovaniemi
Member id: 261
Ostetaan 24V invertteri josta saa ulos 3000 - 5000W.

_________________
Ensimmäinen bussi harjoiteltiin ja hyvää yritettiin. Nyt pukkaa priimaa ;)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 15 Maalis 2015 00:56 
Ajoneuvos

Liittynyt: 16 Helmi 2005 01:43
Viestit: 574
Truck: Scania K112Superstar
Location: Vantaa
Asia ei minulle kuulu, mutta aika suuritehoista invertteriä haet. 5000W vaatii 24 voltin jännitteellä yli 200A virran. Normi bussin laturi lie luokkaa 150A tai alle, jopa 90A:n latureita löytyy vanhemmista vehkeistä. Eli moottorin käydessäkin jäädään akkujen purkauksen puolelle. Ja kun moottori ei käy ja tuo virta otetaan normiakuista niin eipä tuota tehoa riitä kuin tunniksi. Jos on ruuma täynnä akkuja, eli useampi tuhatta Ah niin sittenhän toimii pitkäänkin, mutta silloin tulee vastaan tuo akkujen lataus, eli mistä niille riittävä latausvirta. Voin olla väärässäkin laskelmien suhteen, on jo vähän aikaa kulunut koulun penkillä istumisesta. :D


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 15 Maalis 2015 06:59 
Ajoneuvos

Liittynyt: 28 Tammi 2009 00:05
Viestit: 820
Location: Pirkkala
Kysymys on vain kuinka monta laturia bussissa on. Meillä uudemmissa työkaluissa on 4x150A laturipatteristo. Vanhoissa vähemmän mutta niitähän voi lisätä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 16 Maalis 2015 13:46 
Kokenut kuljettaja
Avatar

Liittynyt: 30 Syys 2014 21:42
Viestit: 101
Paikkakunta: Rovaniemi
Truck: Scania Lahti eagle
Location: Rovaniemi
Member id: 261
http://www.erikoistekniikka.fi/tuote/in ... 001010339/

Tuommosta siihen suunniteltiin. Eli jatkuva teho 3000W. Kaverin bussissa vastaava ja hyvin se toimi viime kesän reissulla. Eihän ne akut loputtomiin kestä invertterin kans pelatessa ilman latausta, sehän on selvä. Mutta ajon aikana lämmitettiin jopa sauna :)

Maasähköillehän pitää pyrkiä leiriytyessä tai ainakin agrekaatin nokkaan. Ja iso ylläpitolaturi kytkeytyy silloin aina päälle.

_________________
Ensimmäinen bussi harjoiteltiin ja hyvää yritettiin. Nyt pukkaa priimaa ;)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 16 Maalis 2015 14:59 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 01 Heinä 2007 18:03
Viestit: 1734
Truck: Volvo B58 Falcon 430
Location: Loviisa
tuolta kattelet ja kyselet Reddewililtä... viewtopic.php?f=5&t=4727

_________________
Tilausajot luotettavasti ja nykyaikaisella kalustolla.

www.charternyholm.fi


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 16 Maalis 2015 19:26 
Kansleri
Avatar

Liittynyt: 07 Heinä 2013 21:16
Viestit: 1119
Truck: Neoplan N214 SHD
Location: vantaa
Nepparissa Studerin AJ invertteri, hetkellisesti 5000W. Ei ole liioittelua. Siitä ylimääräisestä tehosta ei ole mitään haittaa.

_________________
peltiliiteri.com


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 16 Maalis 2015 19:54 
Kokenut kuljettaja
Avatar

Liittynyt: 30 Syys 2014 21:42
Viestit: 101
Paikkakunta: Rovaniemi
Truck: Scania Lahti eagle
Location: Rovaniemi
Member id: 261
Kävin tuolla erikoistekniikassa tänään ja lupasivat linkin mukaisen invertterin kaukosäätimellä pakettihintaan 380€.

Sähkötaulun viereen kolmitoiminen kytkin, josta valitaan 0-asento, invertteri tai maasähköt.
Eikös se ole ihan toimiva ratkaisu ?? :roll:

_________________
Ensimmäinen bussi harjoiteltiin ja hyvää yritettiin. Nyt pukkaa priimaa ;)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 16 Maalis 2015 21:23 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Viestit: 2541
Truck: Volvo B10M
Location: Vihti
Mulla oli samanlainen 2000W malli monta suvea. Ensin mersussa ja yhden kesän linja-autossa.

Päästi sitten toimintasavut ja paloi sisältä ihan korjauskelvottomaksi. Vaasan Prisman parkkipaikalla yritin siihen saada eloa, mutta turhaan. Aggrekaatilla vedettiin loppureissu.

Vinkkinä voisin sanoa - älä sijoita sitä moottorin päällä olevaan tavaratilaan. Äläkä yritä ottaa siitä kesähelteellä tappitehoja ja silloin kun kone sanoo piip - on aika antaa sen jäähtyä.

Tilalle ostin HQ-merkkisen - siitä ei pahaa sanottavaa. Vaihdoin sen perämoottoriin. Nyt on autossa tuo Reddewillin maahantuoma kiinanihme. Siellä on sisällä kunnon palikat ja kestävältä vaikuttaa.

En uskalla laskea kuinka monta turhaa euroa on palanut leluihin. Köyhänä sitä hommaa kymmenen kehnoa ennenkuin taajuaa totuuden.

Verkkokaupat ovat siitä mukavia, että ne kiltisti lähettävät uuden tuhoutuneen tilalle.

_________________
Suojaa korvasi - täällä hitsataan
Rölli - Volvo B10M Berkhof Excellence -87 / Chevy Starcraft G30 - 01


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 16 Maalis 2015 23:05 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Viestit: 3862
Truck: Volvo B58 Lahti32
Location: Lumijoki
Mika 1975 kirjoitti:
Kävin tuolla erikoistekniikassa tänään ja lupasivat linkin mukaisen invertterin kaukosäätimellä pakettihintaan 380€.

Sähkötaulun viereen kolmitoiminen kytkin, josta valitaan 0-asento, invertteri tai maasähköt.
Eikös se ole ihan toimiva ratkaisu ?? :roll:


Älä pety. Tuolla tuskin saadaan 1000w ulos. Minulla oli myös intelligent invertteri, teholtaan 1500/1750/3000w eikä sillä saanut edes 600w sähköpatteria lämpenemään, vaikka vastusteho on invertterille helpointa. Mikro ei toiminut, loistelamput eikä tietokoneen laturit ei toimineet koska sähkö oli niin huonoa. Suoraan sanottuna täysi paska koko vehjes.

Sijoita siniaaltoon. Täälläkin on myynnissä hyvälaatuisia siniaaltolaitteita. Vaikka kaksi pienempää niin varmasti saat halutut tehot ulos ja kaikki vekottimet toimii.

_________________
Jäämeri Express


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 17 Maalis 2015 07:26 
Kuski

Liittynyt: 31 Heinä 2014 06:40
Viestit: 23
Truck: b9m KK310 Libris
Location: Oulunsalo
Member id: 206
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... istyksella .Minä aattelin tuommosen hommata.Onko kellään kokemusta?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 17 Maalis 2015 08:56 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 18 Loka 2005 08:54
Viestit: 2390
Paikkakunta: Jokela
Location: Jokela
Member id: 015
Kyllä se puhdas siniaalto on paras, toimii kaikki laitteet kunnolla tosin hinta on kovempi.

_________________
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 17 Maalis 2015 09:06 
Kansleri
Avatar

Liittynyt: 07 Heinä 2013 21:16
Viestit: 1119
Truck: Neoplan N214 SHD
Location: vantaa
juu maksaahan noi


Liitteet:
studer.JPG
studer.JPG [ 25.61 KiB | Katsottu 1466 kertaa ]

_________________
peltiliiteri.com
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 17 Maalis 2015 22:45 
Kokenut kuljettaja
Avatar

Liittynyt: 30 Syys 2014 21:42
Viestit: 101
Paikkakunta: Rovaniemi
Truck: Scania Lahti eagle
Location: Rovaniemi
Member id: 261
Tapsav kirjoitti:
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/24480/ctxjv/HQ-2500W-invertteri-24V-230V-kaukokaynnistyksella .Minä aattelin tuommosen hommata.Onko kellään kokemusta?


Niin, onko tuosta kellään hyvää tai pahaa sanottavaa ?? Hintahan tuossa olis kohallaan.

_________________
Ensimmäinen bussi harjoiteltiin ja hyvää yritettiin. Nyt pukkaa priimaa ;)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 17 Maalis 2015 23:13 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Viestit: 2541
Truck: Volvo B10M
Location: Vihti
Röllissä oli tuollainen HQ. Ihan toimiva peli. Verkkokauppa antaa kunnon takuut. Vaihdoin sen ehjänä pois, koska tilalle saapui PowerStar W7 laturilla.

Loisteputket eivät tuolla oikein toimineet, mutta mikro, telkkari ja läppärin laturit kyllä toimivat.

_________________
Suojaa korvasi - täällä hitsataan
Rölli - Volvo B10M Berkhof Excellence -87 / Chevy Starcraft G30 - 01


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 22 Maalis 2015 18:13 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 31 Heinä 2008 15:39
Viestit: 497
Paikkakunta: Oulu
Truck: Scania L94 Lahti 520
Location: Oulu
Member id: 144
Löytyy 1500w siniaaltokone käytettynä jos on tarvetta jollain. Näitä on monella ollut ja kukaan ei ole moittinut, hetkellinen teho taitaa olla reilusti yli 2000w eli pelaa mikrot yms. jotka tarvii korkean käynnistystehon.
Itsellä nykyään 5000w Kiina-ihme joten tämä jäi ylimääräiseksi.


Liitteet:
invertteri käytetty.jpg
invertteri käytetty.jpg [ 139.14 KiB | Katsottu 1297 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 22 Maalis 2015 18:15 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 31 Heinä 2008 15:39
Viestit: 497
Paikkakunta: Oulu
Truck: Scania L94 Lahti 520
Location: Oulu
Member id: 144
Tapsav kirjoitti:
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/24480/ctxjv/HQ-2500W-invertteri-24V-230V-kaukokaynnistyksella .Minä aattelin tuommosen hommata.Onko kellään kokemusta?

Ei sun tartte kun mulla on sulle hyllyssä odottamassa parempi ja halvempi! :D


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 10 Marras 2017 07:47 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 20 Maalis 2010 16:49
Viestit: 333
Truck: Volvo Carrus 502
Location: Keminmaa
Vieläkö tarvit?

Kuvan mukainen uusi, käyttämätön ja paketissa oleva 3kW , Reddewil-kaupasta ostettu. Bussi lähti ja en ehtinyt asentaa. Aiemassa bussissa oli samanlainen ja ei koskaan mitään ongelmaa. Tamppis-invettereitä sitä ennen poltin repullisen, mutta tämän kanssa ei ongelmia koskaan.

hp 680EUR + lähetyskulut.


Liitteet:
Invertteri.jpg
Invertteri.jpg [ 934.83 KiB | Katsottu 252 kertaa ]

_________________
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua :)
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 10 Marras 2017 09:34 
Apukuski
Avatar

Liittynyt: 09 Syys 2017 20:28
Viestit: 19
Location: Haapajärvi
Sori Mika 1975 väliin tulosta mutta, jos et halua tuota niin minä voisin ottaa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 11 Marras 2017 01:23 
Kokenut kuljettaja
Avatar

Liittynyt: 30 Syys 2014 21:42
Viestit: 101
Paikkakunta: Rovaniemi
Truck: Scania Lahti eagle
Location: Rovaniemi
Member id: 261
Sori kun jäänyt ilmoitus roikkumaan.
Bussikin myyty joi huhtikuussa ja nyt tehdään jo toista.
Invertteriasiat kunnossa. Osta vaan pois.

Ja sillä 3000W kanttiaaltosella pelitti edellisessä bussissa kaikki, paitsi Virosta ostettu keraaminen liesitaso. Eli 500€:n investoinnilla pärjäsi ihan hyvin.

_________________
Ensimmäinen bussi harjoiteltiin ja hyvää yritettiin. Nyt pukkaa priimaa ;)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 11 Marras 2017 16:30 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 20 Maalis 2010 16:49
Viestit: 333
Truck: Volvo Carrus 502
Location: Keminmaa
VeihtiPekka kirjoitti:
Sori Mika 1975 väliin tulosta mutta, jos et halua tuota niin minä voisin ottaa.

Jos kiinnostaa niin laita viestiä vaikka YV:nä. Laitan muuten nyt yleiseen myyntiin.
-Jyke-

_________________
Aina pelaa ku itte tekee, tai sitten ei :O
Kori: Carrus star 502 Cargo vm.2001, alusta Volvo B10M-70B , Moottori DH10A 360, ZF-automaatti, Yamaha FJR1300 mopeti. Nyttemmin VanHool 1988, Volvo B10M, 3-akselinen 14,5 meetriä tilahirmua :)


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com