talvimatkailu / asuminen

Ilmoituksia tapaamisista ja kokoontumisista
Avatar
ansa
Rattiamiraali
Viestit: 320
Liittynyt: 27 Marras 2009 04:48
Truck: Scania K112 Vanhool
Location: Laihia
Member id: 106
Paikkakunta: Laihia

talvimatkailu / asuminen

Viesti Kirjoittaja ansa »

no tuli tuosta talvitapaamisesta mieleen että moniko on oikeasti liikkunut ja yöpynyt tälläisillä paukkupakkasilla "kulkurissa",itselläni on tuo liikkumisraja jäänyt tuohon -10 asteen paikkeille ,siinä lämmössä ei toki ollut vielä mitään ongelmaa ,kaikki vesi ja muut järjestelmätkin toimivat,viikolla kokeilin webastoja kokeeksi ja kyllähän ne molemmat syttyi joten auton olis kyllä saanut lämpöiseksi.
siis kuinka moni lähtis näillä keleillä asumaan jonnekin tapaamiseen 6a sulakkeen taakse.
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: talvimatkailu / asuminen

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Tuo -10 on ollut kylmin keli, jossa Röllissä on tullut yövyttyä. Autosta puolet on rakennettu asumiskäyttöön. Tilaa lämmittää ilmalämpöpumppu ja hyvin on löyly riittänyt puolikkaaseen autoon. Webastolla saa koko korin kyllä lämpimäsi, mutta pakokaasu tunkee sisään. Pitäisi vetää Weban pakoputki katolle.

Primus kaasulämppäri odottaa asennusta...
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: talvimatkailu / asuminen

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Primus + ilp on hyvä yhdistelmä talvella. -17 ollut kovin pakkanen yöreissulla mutta siinä -10 on vielä mukava ulkoillakin. Nyt on -27 ja ei tuu mieleenkään lähteä minnekkään bussilla
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
MB1962
Rattiamiraali
Viestit: 299
Liittynyt: 21 Syys 2009 21:55
Truck: MB-62ja63+Scania-87
Location: Kuru
Member id: 95
Paikkakunta: Kuru

Re: talvimatkailu / asuminen

Viesti Kirjoittaja MB1962 »

Ollaan yöpyilty melko kovillakin pakkasilla, 6kw:n trumatic riittää n.-10 asteeseen, kovemmilla pakkasilla pitää silloin tällöin pöräyttää auton omaa webastoa. jos on saanut tolppapaikan niin akkulaturi on vaan lataillut akkuja. Muuten pitää pyöräyttää agrea ja ladata akkuja, mulla on kolme isohkoa akkulaturia rinnan kytkettynä, akut ei varmaan tykkää kun lykkää virtaa paljon ja äkkiä??
Nyt korjautin ja asensin lisäksi 3,5kw:n ilmawebaston, ei ole vielä testattu miten pärjää 6kw trumatic+3,5kw webasto.
Kovin pakkanen oli varmaan himoksella toissa loppiaisena -25, auton kytkin vain alkoi jäykistyä.
MB 1962 lahti laP6 x 2
Scania K112 kutter deca 360 1987
housetruck
Rattimajuri
Viestit: 234
Liittynyt: 21 Touko 2008 06:06
Truck: MB 508
Location: Rautavaara

Re: talvimatkailu / asuminen

Viesti Kirjoittaja housetruck »

Viime talvena kovimmat pakkaset oli -34 kun lähdettiin taipaleelle mersulla. Tuo on tehty talvikäyttöön, ei turhia ikkunoita, väliseinä, primus, lämmönvaihdin, laivakamina, polttoaineen lämmitin... Joka talvi on maaliskuussa viikko asuttu autossa, monesti joku viikonvaihdekin tammi- helmikuussa. Yöpymiset yleensä omavaraisesti ilman sähköroikkaa.
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4431
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: talvimatkailu / asuminen

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

En oo kokeiltu kovia kelejä, mutta ilpolla pitää 0-keliin asti, makkarin ovi ei oo paikollaan, joten koko auto pitäs pitää lämpimänä, siihen ei tunnu 6kW ilmawebasto pystyvän, siis lämmön nostoon, kyllä se ylläpitää jonnekki -5 ehkä joka -10 jos kaikkea ilmaa ei ota ulkoa. Auton 22kW webastolla luulen että tarettas -20 jopa alle kelissä, toki n.70L löpön poltolla maksimissaan =)
Ps. missä on 6A sulakkeet? Koitan vältellä. Ajan mieluummin vapaaparkkiin ja pärryytän aggrea...
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
ansa
Rattiamiraali
Viestit: 320
Liittynyt: 27 Marras 2009 04:48
Truck: Scania K112 Vanhool
Location: Laihia
Member id: 106
Paikkakunta: Laihia

Re: talvimatkailu / asuminen

Viesti Kirjoittaja ansa »

Reddewil kirjoitti:En oo kokeiltu kovia kelejä, mutta ilpolla pitää 0-keliin asti, makkarin ovi ei oo paikollaan, joten koko auto pitäs pitää lämpimänä, siihen ei tunnu 6kW ilmawebasto pystyvän, siis lämmön nostoon, kyllä se ylläpitää jonnekki -5 ehkä joka -10 jos kaikkea ilmaa ei ota ulkoa. Auton 22kW webastolla luulen että tarettas -20 jopa alle kelissä, toki n.70L löpön poltolla maksimissaan =)
Ps. missä on 6A sulakkeet? Koitan vältellä. Ajan mieluummin vapaaparkkiin ja pärryytän aggrea...
no esim. Isokyrö Lukkuhaka niin löytyy noita 6a. sulakkeita ,meillä oli tuo ensimmäinen testiretki tuonne ja yllättäen paikaksi tuli tuollainen 6a paikka, olihan siinä muuten paikallisilla ihmettelemistä kun ilpo päällä ja kahvia moccamasterilla ja silti sulakkeet kesti, tosin silloin vain oli laturi kiinni maasähkös ja muille vermeille virtaa inverttereillä ,siis hupiakustoa mulla 10x225ah ,kestää normi asumista ilpo jääkaappi ja muut tarpeen mukaan melkein 2vrk.ta.
Vastaa Viestiin