Sivu 1/1

Silmä... ei ku ratin kääntö

Lähetetty: 11 Heinä 2019 22:25
Kirjoittaja Mopar
Alkanut olee häiritsevissä määrin klappia tuossa ohjauksessa. Viime kesänä meinasin sitä kiristääkin, mutta oli säätöruuvi jämähtäny siihen lukkomutuun jumiin ja homma jäi hautumaan.
Joskus muistan lukeneeni, että noissa on ratti käännetty kuluneen ohjausvaihteen takia. Omassa se lieneen jo tehty, kun ratti on sen verran vinossa. Tuli aatos mieleen ,että jos sitä kääntäisi saman verran toiseen suuntaan, jos sieltä päin löytyisi kulumattomampi paikka. Mutta onkohan tuo toimenpide yleensä suoritettu ohjasvaihteen vartta siirtämällä vai raidetankojen päistä vai miten? Potilashan on -81 b10m

Re: Silmä... ei ku ratin kääntö

Lähetetty: 12 Heinä 2019 12:15
Kirjoittaja KajNyy1
Minä annoin tehtäväksi RASKONE:lle kerran kiristää ruuvia niin paljon kuin on mahdollista, muuta totesivat heti kun kiristää niin käy kiini kääntäessä. Siirtäminen ei toimi minulla jo nyt ääri asennossa käy kiinni kummankin puolen ilmapussiin (pyyhkiin pussin puhtaaksi osumkohdasta). Linja-autopurkaamolta ohjausvaihde jossa on vähemmän klappia.
Minun auto on B10M runko no 65

Re: Silmä... ei ku ratin kääntö

Lähetetty: 12 Heinä 2019 19:30
Kirjoittaja Lahti32
Onnistuu se kiristäminenkin, hommassa pitää olla oikeat vehkeet.

Liota sitä mutteria rost-offilla ensin kunnolla ja sitten lämmitä mutteri lähes punaiseksi, siihen sitten lisää rost-offia savuamaan. Hommaa Motonetista Bahcon kulmameisseli tasapäillä ja pidä sillä kiinni kun avaat mutterin. https://m.motonet.fi/fi/tuote/7000233/B ... e-20120-mm

Lopulta se lähtee mutta ilman lämpöä ei varmasti lähde. Sitten maltilla kiinnipäin. Etupyörät ilmaan niin voi kiristää vain sen verran että ohjaus ei tartu ja rengasta voi käännellä käsin.

Omassa tuli säädöstä sellainen vaiva että kääntyy vasemmalle niin paljon että rengas ottaa vetotankoon ääriasentoon käännettäessä.