Kylähullut Kulkurit


Keskustelu    Galleria   
Tänään on 17 Elo 2018 09:46

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 01 Elo 2018 21:51 
Varakuski

Liittynyt: 28 Huhti 2018 15:25
Viestit: 8
Location: Heinola
Tulipa kiirus siirtää autoa pihassa vähäsen ja paineet oli tietysti hukassa.
Hätäpäissäni polkasin kytkintä joka oli melko kova, mutta muuttui hetimmiten löysäksi ja nesteet alkoi kadota säiliöstä.
Putkihan se oli antautunut etuakselin yläpuolelta :(

Kävin hydrauliikkaliikkeestä hakemassa 1,5m 8mm:n teräsputkea ja vaihdoin pätkän niin, että alkuperäinen vuoto oli kutakuinkin keskellä poistettua putkea.

Sitten ilmaamaan, 12m muoviletku työsylinterin ilmausnipasta takaisin säiliölle. Nyt ei ilmaa letkuun enään tule, mutta poljin on yhtä löysä ilmausnippa kiinni, kuin raollaankin, eikä kytkinvipu liiku, mutta ilmat sihahtavat joko polkaistessa tai päästäessä, en tästä ole varma, kun ei se ääni kuskinpukille kuulu. Kytkinvipua kyllä jaksaa vetää käsinkin, mutta sylinteri ei sitä vedä ja näyttäisi, että sama mutikka johon nesteletku ja ilmaletku tulee olisi alkanut vuotamaan kytkinnestettä :cry:

Pääsylinteriä en itse epäile, koska polkimella voi pumpata kytkinnestettä ja myös työsylinteristä pihahdus kuuluu, mutta onko kellään kokemusta mitä pitäisi tehdä/vaihtaa?

Kuvaa yritin tähän lisäillä, mutta herjaa"Pahoittelut, mutta liitetiedostojen maksimiraja on tullut vstaan.", mistä lienee johtuukaan, kun vain yhtä kuvaa yritin lisäillä...


Viimeksi muokannut Deku päivämäärä 04 Elo 2018 07:39, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 01 Elo 2018 22:36 
Rattiamiraali

Liittynyt: 23 Kesä 2016 19:00
Viestit: 427
Truck: ----liner
Location: Suomi
Apumies katsomaan liike työsyl päästä , vaikuttaus että jotain vikaa kytkinkopan sisällä ( välillä työsylinteri painelaakeri) luukku jos on siitä näkeeonko jokin pettänyt/ tai pois paikaltaan , ei käsin vivusta jaksa kytkintä irroittaa...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 02 Elo 2018 06:47 
Tosi harrastaja
Avatar

Liittynyt: 16 Maalis 2005 10:27
Viestit: 144
Truck: MB 609 kasten
Location: Salo
Member id: 024
Haarukka irti


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 02 Elo 2018 11:22 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 17 Maalis 2005 22:13
Viestit: 375
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Truck: Volvo B10M Carrus
Location: Hollola
Member id: 2
Siis kytkimen nesteputken kunnon voi testata noin ? , parempi hoitaa kotona kun tienpäällä .
Se mitä tässä on pulmana ,paha arvata , apumiehen paikka .


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 02 Elo 2018 15:02 
Varakuski

Liittynyt: 28 Huhti 2018 15:25
Viestit: 8
Location: Heinola
Juu, oli helppo testata ja onneksi juurikin kotipihassa :)
Nyt on työsylinteri lähdössä kolostaannpöydälle tutkittavaksi kunhan yletyn siihen viimeiseenkin pulttiin...

Haarukka ei ole kuitenkaan rikki ja todennäköisesti vivuston liike jonka sain käsin aikaiseksi veti vain lisää välystä painelaakeriin, eli vaikuttaisi kuitenkin olevan työntävä sylinteri :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 03 Elo 2018 15:19 
Varakuski

Liittynyt: 28 Huhti 2018 15:25
Viestit: 8
Location: Heinola
Minä lupaan ja vannon, kautta kiven ja kannon ja jos sanani syön, niin mörökölli minut vieköön. En polje enää koskaan paineetonta kytkintä!

Samalla, kun nesteputki antautui, niin pääsylinterissä tapahtui jotain. Ilmeisesti männän tiiviste pyörähti ympäri tai meni jotenkin kurttuun, koska purettuani ja kasattuani pääsylinterin, niin painetta alkoi löytyä huomattavasti reilummin, kuin aikaisemmin.

Noh, tulipahan pestyä pääsylinterin pohjalta mömmöt pois samalla :)

12m pitkä 6mm:n muoviletku oli kyllä aivan ehdoton yksin ilmatessa, kunhan muistaa ostaa lisää kytkinnestettä :) Letkun tilavuus oli kolmen desilitran paikkeilla ja putkia irroitellessa hukkaan valuneet viellä päälle.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 06 Elo 2018 09:50 
Renkaiden potkija

Liittynyt: 06 Elo 2018 09:00
Viestit: 4
Truck: Scania R480
Location: Pirkanmaa
Oliko kurttutiiviste siis yläpäässä/pääsylinterissä vai alapäässä/työsylinterissä?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 15 Elo 2018 08:44 
Varakuski

Liittynyt: 28 Huhti 2018 15:25
Viestit: 8
Location: Heinola
Pääsylinterissä sen täytyi olla, koska työsylinteriä en edes avannut. Tai sitten lopullinen syy saattoi olla myöskin, että vuoto oli laskenut säiliön ja pääsylinteri väliseen letkuun niin pahan ilmalukon, että neste ei vaan alkanut liikkua ennen, kuin olin irroittanut säiliön ja vetänyt letkun ihan suoraksi ja jatkuvasti alaspäin viettäväksi kohti pääsylinteriä. Ylimääräistä letkua oli kuskin jalkatilassa arviolta reilut puoli metriä...


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com