Kylähullut Kulkurit


Keskustelu    Galleria   
Tänään on 22 Heinä 2018 20:35

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 28 Kesä 2018 16:45 
Varakuski

Liittynyt: 28 Kesä 2018 16:37
Viestit: 8
Truck: B10M
Location: Suomi
Nyt se myrkyn lykkäs.
Kai se nyt oli sitten myönnyttävä että kylähullu ja kulkuri tässä ollaan.
Foorumia on luettu paljon mutta nyt sitten oli itsensä kaapista päästää ulos ja oikein rekisteröityä.
Kiitos hienosta foorumista.

Huomenna pitäis lähtee tielle ja tuossa kun keräsin paineita ja tänttäsin edes takaisin, syttyi vaihteiston kuva varoituslamppuihin ja plim plim kello pimputtamaan.

Voisko olla että oisin tönässy vaihdekeppiä tai jotain.
Ajattelin että, koitan että on vapaalla ja käynnistän uudestaan.
Sammutin, virrat päälle ja plimputus jatkuu eikä anna käynnistää.

Voi nyt tuhannen tulimmaista. Mikä nyt neuvoksi.

Tähän asti tehtyä:
Paineet sisälle kompuralla. Ei vaikutusta.

Apuva. Jelppivä. Ahdistaa. Happi loppuu. En oo poltellu aikoihin mutta äsken hain askin LM:ää.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 28 Kesä 2018 17:56 
Rattiamiraali

Liittynyt: 23 Kesä 2016 19:00
Viestit: 412
Truck: ----liner
Location: Suomi
http://foorumi.arktisetbussit.com/viewtopic.php?t=1815

Voisko olla tuo?

Vikakoodi ja asiantuntija tulkitsemaan..


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 28 Kesä 2018 18:12 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 17 Maalis 2005 22:13
Viestit: 374
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Truck: Volvo B10M Carrus
Location: Hollola
Member id: 2
Jotain noinhan mullakin kävi mutta vauhdissa , kaiki vaihteet hukku , vaihteiston päällä oikealla edessä hallintakotelon edessä
2 kpl "katkaisijoita " tyypiltään " peruutusvalo " kytkin , naputtelu voi auttaa , jos vika on niissä vaihda ne alkuperäisiin Volvo
kytkimiin 80 € . Toinen kytkin ilmoittaa onko vaihde päällä , toinen ilmoittaa vapaan .


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 28 Kesä 2018 18:37 
Varakuski

Liittynyt: 28 Kesä 2018 16:37
Viestit: 8
Truck: B10M
Location: Suomi
Mikäs noiista on se käynnistyksen estorele?
Miten se kuuluu ohittaa.

Tsekkasin noi Timpan ehdottamat liittimet. Ei vaikutusta.

Edit: Tämä piirilevy ei ole se mitä etsittiin.


Liitteet:
20180628_191958.jpg
20180628_191958.jpg [ 4.88 MiB | Katsottu 429 kertaa ]


Viimeksi muokannut karkki-erkki päivämäärä 29 Kesä 2018 07:10, muokattu yhteensä 1 kerran
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 28 Kesä 2018 18:47 
Varakuski

Liittynyt: 28 Kesä 2018 16:37
Viestit: 8
Truck: B10M
Location: Suomi
Korjausta edelliseen. Räplösin tosiaan liittimiä enkö kytkimiä. En löytänyt kytkimiä. Meinaatko oikeen siis vaihteiston kyljessä jossain vai vaihteen valitsimessa?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 28 Kesä 2018 18:58 
Rattimajuri
Avatar

Liittynyt: 20 Marras 2008 11:56
Viestit: 157
Truck: carrus 602
Location: Joutseno
mor
kato vikakoodit ja kilauta

_________________
Aina kylähulluja autetaan jos Itä-Suomessa pelit reistaa. Tai jos tarvii nopeudenrajoittimen todistuksen.
+358406683500


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 28 Kesä 2018 20:07 
Rattiamiraali

Liittynyt: 05 Syys 2015 14:15
Viestit: 419
Paikkakunta: Jurva
Truck: Ducato
Location: EP
Member id: 239
Tälläseskin tilantees ois hyvä tietää onko lähellä vai kaukana,pelkkä suomi ei aina auta.

_________________
Hyvää yritän,mutta priimaa pukkaa


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 28 Kesä 2018 20:14 
Varakuski

Liittynyt: 28 Kesä 2018 16:37
Viestit: 8
Truck: B10M
Location: Suomi
Moro vaan. Ypäjällä puuhailen. En tossa kiiruusti rekisteröityessäni ajatellut asiaa. :)
Siltä on tässä setrailijan ohjeiden kera peratessa alkanut tuntumaan että vika on jossain muualla
kuin vaihteistossa. Pitäiskö akkukotelon molempien kontaktorien mennä päälle päävirrasta
vai herääkö toinen vasta käynnistettäessä.

Auto lähtee käymään startin päästä auttamalla kun toisen kontaktorin on hypännyt starttipiuhalla.
Myös lataus toimii.

Vaihteiston ja alustan varoitusvalot palavat

Mikä ihne voi tulla paikallaan käyvään autoon viaksi?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 28 Kesä 2018 20:41 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 17 Maalis 2005 22:13
Viestit: 374
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Truck: Volvo B10M Carrus
Location: Hollola
Member id: 2
soita . 0400 4947sataa


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 28 Kesä 2018 22:39 
Varakuski

Liittynyt: 28 Kesä 2018 16:37
Viestit: 8
Truck: B10M
Location: Suomi
Noniin, Tuli aamu ja tuli ilta.

Setrailijan ja Timpan kanssa tuli puhelimessa katsottua seuraavat:

Vikaakoodien lukua koitettiin. Ei onnistunut. Ikäänkuin koko loota olisi kuollut.
Lataus tarkistettiin. 26V navoilta.
N ja G anturit lootasta koputeltiin.
Koitettiin paikallistaa egs:n sulaketta ja käynnistyksenestorelettä. (oliko yhdyssana) Ei löytynyt.
Konfiguraatio on tässä hiukan erinäköinen kuin kirjoissa.

Mieleen tullutta:
Mitä jos laatikolle ei tule paineita? Panin merkille että kun auton käynnisti solenoidit ohittamalla,
vaidekeppi ei pihahdellut heilutellessa.
Voisiko laatikossa olla sensori vaikka öljyn tasolle?

Kiitoksia tähän asti saamastani avusta. Olen suorastaan otettu ja yllättynyt kuinka apua saa.
Päivällä soitin myös Volvolle action serviceen ja homma otettiin aluksi hyvin haltuun.
Kohta soiteltiin takaisin että he eivät ole saaneet 1500€ takuumaksuamme.
Minä siihen että ei ole kukaan semmosta koskaan pyytänyt vaikka koslaa on monella tonnilla jo siellä laitettu.
Sitten mekaanikko olikin toisessa paikassa kiireinen eikä päässytkään paikalle.
No, ystävällinen keskusneiti kuitenkin onnistui yhdistämään minut toisella keikalla olevalle asentajalle vaikka suoraa numeroa ei tietenkään voi antaa. Yhdistäminen onnistui tietysti vain siten että neiti kuunteli taustalla mitä puhuimme.
Kyseinen vaihteisto oli kuitenkin asentajalle täysin outo eikä koskaan toiminut sellaisen kanssa :D

No, marmoritiskillä on oma politiikkansa. Yrittivät edes olla kohteliaita.
Vien minä tuon ajoituksen säätöön sinne varmaan kuitenkin, jos huolivat.
Vai onko hyviä ehdotuksia hyvään dieselhuoltoon?
Ellen sitten polta tota pötköa ja itteäni sen mukana jos mittari täyttyy. Katotaan.

Edit:
Yöllä vielä testasin N ja G liittimet. N kiinni, G auki.
Löysin myös sulakkeen 10, ei lauennut, sulake 43, ehjä.
Löysin myös releen 396, vaihdoin toiseen. Yritin ohittaa, mutta ei vaikutusta.

Mietin tapahtumien kulkua.
Vian ilmetessä keräsin paineita nimenonmaan vessan testausta varten.
Testailin myös takaovea.
Voisiko olla että esim. vessasta pakenee paineilmaa?
Painemittarit nousevat normaalisti ja kaikki toimii.
Ihmettelen sitä että vaihteen valitsimessa ei tosiaan kuulu sitä tuttua pihausta.

Siirryn sateeseen ihmettelemään.

Edit:
Timppa ehdotti Voltekiä. Soitin.
Ehdotti tarkistamaan diagnoosinappulan toiminnan. Ei toiminut. Nyt toimii.
Koodi: yks pitkä, kaks lyhyttä. Semmosta ei kuulemma oo.
Mysteeri syvenee.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 29 Kesä 2018 09:22 
Varakuski

Liittynyt: 28 Kesä 2018 16:37
Viestit: 8
Truck: B10M
Location: Suomi
Noniin,

Otin tossa aamulla siis urakaks ottaa vaihteenvalitsin käteen ja tarkistaa diagnoosinappula.
Sain sen pelaamaan ja ihan ihme koodi; 12.
Ajattelin et vitut, loota takas kasaan.
Mut sitten auto lähtiki käymään.
Helvetin perse. Ois kiva tietää mikä oli niinku varsinainen vika.

Uskaltaako tällä ny muutaman tunnin päästä lähtee heittään 1200km.

No totta vitussa uskaltaa! Hullujahan tässä ollaan.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 29 Kesä 2018 10:20 
Rattimajuri
Avatar

Liittynyt: 20 Marras 2008 11:56
Viestit: 157
Truck: carrus 602
Location: Joutseno
Voltek oy Salminen 03 5843047
sieltä löytyy tietoa ja taitoa Valkeakoski
J-P

_________________
Aina kylähulluja autetaan jos Itä-Suomessa pelit reistaa. Tai jos tarvii nopeudenrajoittimen todistuksen.
+358406683500


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 29 Kesä 2018 15:25 
Ajoneuvos

Liittynyt: 03 Loka 2015 19:58
Viestit: 941
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo
Sähkökaavan mukaan vaihdekepille tulee yksi yhteinen virtajohto, joka syöttää testinapin, limphome napin ja vaihteen valitsimen sähkön. Kun sitä on nyt ronkittu, niin jokin mahdollinen kosketushäiriö siellä on voinut korjaantua, todennäköisesti vain väliaikaisesti.

Sitä vaiteen kytkemisestä kuuluvaa tuhahdusta ei kuulu, jos laatikolle asti ei mene tietoa että vaihdetta on siirretty, se tuhahdus tulee sähköisesti ohjatun venttiilin läpi.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com