Kylähullut Kulkurit


Keskustelu    Galleria   
Tänään on 26 Syys 2018 11:35

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 03 Kesä 2018 20:23 
Apukuski

Liittynyt: 28 Huhti 2018 15:25
Viestit: 10
Location: Heinola
Kertokaahan aloittelevalle hullulle, mikä on vebaston yläpuolella olevan pöntön tarkoitus. Onko se joku lämmönvaihdin vai vaan jakotukki?
Ajatuksenahan olisi siis asentaa lämmönvaihdin Webaston perään lämmittämään suihku ja tiskausvesiä ja nyt pitäisi paikallistaa fiksuin kohta haaroitukseen niin, että moottorin käydessä ja viellä hetki ajon jälkeenkin lämmitysenergia saataisiin moottorista, mutta pidemmässä parkissa Webastolta niin, ettei moottoria tarvitsisi samalla lämmittää. Kuvan oikeassa alareunassa on yksi sulkuventtiili ja Weban yläpuolella toinen ja niitä sulkemalla olisi mahdollista ehkä pitää moottori ja patterit kylmänä, vaikka lämmönvaihdin hehkuisi punaisena?


Liitteet:
IMG_20180602_233348_145.jpg
IMG_20180602_233348_145.jpg [ 646.7 KiB | Katsottu 567 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 03 Kesä 2018 21:23 
Rattiamiraali

Liittynyt: 23 Kesä 2016 19:00
Viestit: 464
Truck: ----liner
Location: Suomi
Toimisko tuo jakoko boxina sekä poistaisi mahdolliset ilma/ höyrykuplat pois ”vedestä”.
Nuo hanat on ”webaston irroitusta ” varten ,,,eri jäjestelille ( moottori, etukenno,patterit, kattokennot
Ym löytyy omia sulkuhanoja)
Tuo linja auton webaston teho (20-30 kw) saattaa olla liian suuri , tarvii vastavan tehoiset lämmönvaihdin tai riittävän iso nestemäärä kierrätettäväksi , liian suuri teho sammuttelee
webasto, ei hyvä mutta nopea
Ellei laskuvirhe suuruusluokka n. 30 kw webastolla voi tuottaa n500 litraa tunnissa lämmintävettä jos lämmitystarve on n. 50 astetta ( esim ”hanavesi” n4-6 asteista + 50 = 55-60 asteista ), epäilen lukua,
korjatkaa jos virhe, ja webaston huonolla hyötysuhteella taitaa palaa dieseliä reilu 4 litraa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 03 Kesä 2018 22:58 
Ajoneuvos

Liittynyt: 03 Loka 2015 19:58
Viestit: 993
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo
Lämminvesivaraaja jossa kierukka sisällä toimii, mutta tosiaan ne kierukat ei ole yleensä mitoitettu ihan noin koville tehoille. TIetysti jos esim tuplakierukkavaraajaan laittaa ne kierukat sarjaan se nopeuttaa vähän, mutta siitäkin huolimatta tuo linja-auton orkkiswebasto on hirveä mörssäri.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com