Sivu 1/1

Maavara tahi ajokorkeus

Lähetetty: 15 Helmi 2018 22:15
Kirjoittaja Reddewil
Termosta pöytään!

Nyt tuli pattitilanne, ku ei oo bussia pihassa ja pitäs mitata paljonko on helmasta maahan, ajossa ja parkissa. Mikä ois järkevä korkeus? Jos viittit mitata, niin akseliväli sekä auton pituus ois nasta kans tietää, ja ehkäpä se että onko telipeli ja paljoko takaylitys! :shock: Tuliko jo liikaa?
Auton pituus:
Akseliväli:
Takaylitys/onko teli:
Korkeus helmasta maahan, säkit tyhjänä / ajokorkeus / korotuksella:

Helpottas suunnittelua, toki riippuen autosta tuo korkeus voi olla eri edessä ja takana... Paljonko muuten perän helma on korkeammalla takan?

Kiitos ja nähään kesällä!

Re: Maavara tahi ajokorkeus

Lähetetty: 16 Helmi 2018 00:59
Kirjoittaja Jule
Ulkomuistista, mulla on etuoven alta mitattuna 10cm kun ilmasäiliöt tyhjänä, 15cm korinlasku päällä ja 25cm normiasennossa... En enää muista mitä se oli korin nosto päällä. Keskiovella kaikki oli muistaakseni aina 6cm enemmän, mutta vähänepävarma muistelo.

2 akselia, akseliväli 6200 kokonaispituus 11950. Ylityksiä ei ole koskaan tullut mieleen mitata.

Re: Maavara tahi ajokorkeus

Lähetetty: 27 Loka 2018 10:07
Kirjoittaja VeihtiPekka
Tuli ajankohtaiseksi täälläkin tuo maavara-asia. Keulassa pitäis laittaa tasonsäätöventtiili kiinni uusittuun palkkiin. Vanha palkki on jo hävitetty ja jäi ottamatta siitä mitat mihin kohtaan venttiili tulee kiinni.
Eli kysymys kuuluu paljonko kori suurinpiirtein nousee pohjasta ajoasentoon? Alusta on K113. Hakusalla nyt siis sellainen hyvä keskiarvo josta jäisi sitten säätövaraa vivustolle molempiin suuntiin.

Re: Maavara tahi ajokorkeus

Lähetetty: 27 Loka 2018 13:20
Kirjoittaja Rosvolinna
Kyllä siinä etuoven kulmassa olisi hyvä yli 25cm. Muuten nappaa keula kiinni kanttareihin, kun kääntyy tiukoissa risteyksissä. Muutaman kerran on tullut kipinää haettua, kun keulanpudotus on jäänyt päälle. Lukuja en osaa sanoa K113 alustaan, mutta ei se niin tarkaa ole - vie auto tasaiselle ja katso, että perä ja keula ovat samalla korkeudella. Myös ilmapusseita voi vakoilla entisiä säätöjä. Jättää alamaljan reunaan norjankromia näkyvälle osalle.

Re: Maavara tahi ajokorkeus

Lähetetty: 27 Loka 2018 14:06
Kirjoittaja neppi
Maavaraa pystyy ilmajousialustassa säätää aika paljon ja ihan minuuteissa.

Re: Maavara tahi ajokorkeus

Lähetetty: 28 Loka 2018 02:02
Kirjoittaja Reddewil
Kyllä tuo ihan "sekunneissa" nousee ku Kauko-ohjattu täysil a-alusta kuorman tunnistuksella... Mut se vakio ajokorkeus ois kiva tietää. Toki voin tehä sleeperin mitä sit nostellaan.. 🤔

Re: Maavara tahi ajokorkeus

Lähetetty: 28 Loka 2018 07:42
Kirjoittaja neppi
Sitä perusasetusta tarkotinki. Sitähän säädetään niistä kierretangoista pussiventtiilin vierestä ja mitta määritetään manuskan mukaan ylälautanen-alalautanen -mitalla.

Tän toki tiesit, eikä auttanu sua yhtään, mutta tää oliki enempi niinku sisällöntuottoa...

Re: Maavara tahi ajokorkeus

Lähetetty: 25 Touko 2019 00:54
Kirjoittaja Reddewil
neppi kirjoitti: 28 Loka 2018 07:42 Sitä perusasetusta tarkotinki. Sitähän säädetään niistä kierretangoista pussiventtiilin vierestä ja mitta määritetään manuskan mukaan ylälautanen-alalautanen -mitalla.

Tän toki tiesit, eikä auttanu sua yhtään, mutta tää oliki enempi niinku sisällöntuottoa...
Ei oo venttiilejä pussien vieressä ku on täysin sähköinen ohjaus, kiinteät muovitangot ja potentiometrit + paineen tunistimet. Ilma tulee jostain, ja ei oo säätöjä ku tietokoneella... Tilattu ns. normaalikorkuisena. Jos haluu huijata, niin ei muuta ku 11mm runkopalkkiin uudet reijät tunnistimelle, tai sit kaukosäätimestä alemmas tai tietsikalla nuppiauton säätöihin :wink: