Kylähullut Kulkurit


Keskustelu    Galleria   
Tänään on 20 Marras 2017 15:47

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: B10M suuttimien irrotus
ViestiLähetetty: 14 Syys 2017 20:56 
Kippari

Liittynyt: 03 Tammi 2011 08:14
Viestit: 59
Truck: deltastar
Location: nedervetil
Miten oli mahurin suuttimien irrotus, olen kuullu monta versiota mm

1 jos otat irti ei ikinä tuu tiiviksi
2 jos irrotat niin putket jää falskaa ja auto palaa hetkessä
3 jos otat irti niin joutuu myös kannet irrottaa koska esikammiot tulee mukaan
4 Noita ei saa irti ikinä niin lujassa

Tai taas jos et ota niin heti huomenna on reikä männässä

:lol:

Nuo edelliset ei ollu kyllä kenekään kylähullujen vinkit

onko tähän joku virallinen tapa, auto kyllä käy ihan nätisti mutta mietin vaan että noita vois huoltaa


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: B10M suuttimien irrotus
ViestiLähetetty: 15 Syys 2017 08:21 
Ajoneuvos

Liittynyt: 03 Loka 2015 19:58
Viestit: 771
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo
Eikö nuo ole kaikki suorasuihkutus koneita? Ei tarvii huolehtia esikammiosta.

Toisaalta, jos kulutus ja veto on paikallaan, niin ei niihin suuttimiin ole mitään syytä koskea. Ei niitä pelkästä irroittamisen ilosta kannata alkaa ylös nyppimään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: B10M suuttimien irrotus
ViestiLähetetty: 15 Syys 2017 08:55 
Rattiamiraali

Liittynyt: 23 Kesä 2016 19:00
Viestit: 267
Truck: ----liner
Location: Suomi
Varmin tapa käydä dieselhuollossa, on tarvittavat ulosvetäjät ym ja testaus hoituu samalla, siellä on
asiantuntemus ja kokemusta eri tilanteisiin.

Jos savuarvot kohdalla, käynnissä ei havattavaa vikaa tai muu syytä ole,,,ehkä ei tarpeen,
melko kestäviä nuo boschin suuttimet on, paineet kyllä jonkin verran laskee käytössä.

Mainut ongelmat on mahdollisia
- suutinholkin irtoaminen kun vetään suutinta on mahdollista, silloin jäähd nesteet vuotaa
työn aikana sylinteriin ( poistettava neste) holkin asennuksessa tarvitaan omat työvälineet,
ei tarvitse kantta irroittaa, paikallepäin onnistuu.
( volvossa on suutinholkki ongelmia joissan ollut ,vuoti jäähnestettä suuttimen juuresta,
syynä ehkä koneen ylikuumeneminen / nestevajas)
- suuttimen irroituksessa käytetään yleensä ulovetäjää, ei hyvä kangottamallairroittaa ja
ennen paikalleen asennusta holkin pohja puhditettava työvälineellä, suuttimen kiinnitys
ruuvit momentilla
- suihkuputket ei ehkä ongelma jos vuotamisen johdosta joskus ylikiristetty voi olla,
tärkeintä kuitenkin että ei jää vuotoja. Asennus puhdistus tärkeintä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: B10M suuttimien irrotus
ViestiLähetetty: 15 Syys 2017 09:36 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 17 Maalis 2005 22:13
Viestit: 342
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Truck: Volvo B10M Carrus
Location: Hollola
Member id: 2
Suutinholkki mankeloidaan paikalleen tai jotain vastaavaa ,en ole toimitusta tosin nähnyt , ja niitä työkaluja ilman ei kannata alkaa työhön . Holkki työkalu pitää olla semmosta mallia että ei vaadi kannen irroitusta , jos kansia pitää irrottaa saattaa homma "räjähtää" käsiin ! Varmaan moni muistaa mun suutin " huollon " muutaman vuoden takaa .(voit etsiä sen ja kauhistua )
Samaa mieltä Buss Mannin kanssa , ilman selkeää syytä älä tee mitään .


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: B10M suuttimien irrotus
ViestiLähetetty: 18 Syys 2017 08:42 
Kippari

Liittynyt: 03 Tammi 2011 08:14
Viestit: 59
Truck: deltastar
Location: nedervetil
Jaa eli ei ihan perushuolto, pitäiskö vaan sitten antaa olla. Mietin vaan että jos tämä ois suht nätti homma niin nuita vois tarkistaa, mutta joo pitääpä funtsia ehkä annan olla. Jotenkin lähti homma vaivaa kun yhdessä paikallisessa bussifimassa lähti mahurin suutin kusee niin sai mäntään reikää


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: B10M suuttimien irrotus
ViestiLähetetty: 18 Syys 2017 17:47 
Kansleri
Avatar

Liittynyt: 21 Elo 2011 21:56
Viestit: 1051
Truck: wiima ja Van Hool
Location: Somero & Karkkila
Member id: 155
Itse otin keväällä suuttimet irti B10M:stä ja kiikutin diesel huoltoon. Ihan hyvä reissu oli siellä oli joku edellinen turannut uudet kärjet mutta paineet heitteli laidasta laitaan ja yhdessä suuttimessä oli joku osa sisältä kulunut ja se ruiskutti siten paljon suurempaa määrää kun muut.

Purkuun meni ehkä noin 4 tuntia. kasaukseen 2 tuntia. ei laboratorio olosuhde vaan pihalla tehden. Suuttimet tosin ei olleet tiukassa. Rakensin ulosvetimen suuttimille putkenpästä, parista mutterista ja kierretangon pätkästä sekä prikasta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: B10M suuttimien irrotus
ViestiLähetetty: 20 Syys 2017 18:01 
Kippari

Liittynyt: 03 Tammi 2011 08:14
Viestit: 59
Truck: deltastar
Location: nedervetil
Niin ettei kuitenkan täysin avaruustiedettä, tonnehan vois vaikka ruiskata rostoffia aluks. Kerran kun asialla ei o hätä, jospa nuo silloin uskaltais vähän koittaa


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: B10M suuttimien irrotus
ViestiLähetetty: 20 Syys 2017 19:30 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 08 Syys 2007 00:41
Viestit: 4204
Truck: Hiivat Tucato
Location: Pori
Member id: 037
Yleesä ei oo huonommaksi mennyt suuttimien säädöllä. Voip olla että kulutus tippuu, vaikka vaan vaatimattomat 5l.
Nuita yhteispaine, eli sähkösuuttimia suosittelen availemaan varovasti, pirusti osia ja helposti menee hukkaan hiekkamaahan :lol: No mutta kaupasta saa uusia ja käytettyjä. Vissiin 1600bar vehkeet on jotenkin muka tarkempia :shock:

_________________
-Bussin rakentelu on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa, mutta sitten tajusin että voihan sitä rakennella ilman housujakin!-


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com