Allison MT647 kytkentäpaineen säätö

Ajoneuvon alustan teknisiset jutut, huoltovinkkejä jne.
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4024
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Allison MT647 kytkentäpaineen säätö

Viesti Kirjoittaja Lahti32 » 10 Syys 2017 19:44

Mistä löytyisi ohje vaihtamishetken säätöön Allison MT647 automaattilaatikkoon.
Olisi tarvetta myöhentää nelosvaihteen kytkeytymisnopeutta, vaihtaa hivenen liian aikaisin. Ja aikaistaa kolmosta niin tulee hyvä. Mutta miten tuo tehdään.
Kukaan ei kysy, kauanko tuosss meni? Kaikki kysyvät, kuka tuon teki?

Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4024
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Allison MT647 kytkentäpaineen säätö

Viesti Kirjoittaja Lahti32 » 29 Huhti 2018 19:02

Tästä ei tiedä kukaan? Entä olisiko tiedossa kuka osaisi tehdä automaatin säätöjä?
Kukaan ei kysy, kauanko tuosss meni? Kaikki kysyvät, kuka tuon teki?

BussMAN
Rattiamiraali
Viestit: 493
Liittynyt: 23 Kesä 2016 20:00
Truck: ----liner
Location: Suomi

Re: Allison MT647 kytkentäpaineen säätö

Viesti Kirjoittaja BussMAN » 29 Huhti 2018 21:33

Google apu, tai jos tunteen vanhoja sisumekaanikkoja, vois apu löytyä, esim sisuissa oli hydr venttiilipöytä malleja 643 tai 644 ( 4 vaiht) volvoissa tais olla myös 653/654 ( 5 vaiht) ,numero tulkinta tais olla: 647, 6 sarja , vaiht 4 , 7 kehitys aste tai mallisarja 7 vain volvoissa ei sisuissa, varmuudella ei tuttu mikä ero verrattuna 3 tai 4 typeen on.

Oletus jos vanhaa ( vaijerilla vaihteen valinta ja vaihteiston paineen/ kicdow tunnistus vaijerilla kaasu
vipuun pumpussa) tällä palstalla asiointutijoita löytynee esim vika selvitykseen.

Modul ventiilin säätö::kaasupohjaan ja modulaattorin vaijeri pohjaan
644 n8 kierrosta nivelestä sisäänpäin
647 0-1 kierrosta. ”. ”
tuollaisen tiedon löydin volvoista vuodelta 1988, mutta ei käytännön kokemusta ole ...
noilla säädöillä pitäis olla kohdalla ainakin kicdow toiminta ja täyskaasuvaihtaminen ( kaasupoljin pohjassa) pitäis tapahtua n2150. 1/min moottorin kierroluvulla..tuolla testillä vois päätellä jotain,
välykset vivuissa nivelissä hyvä korjata myös.

Avatar
setrailija
Rattimajuri
Viestit: 167
Liittynyt: 20 Marras 2008 11:56
Truck: carrus 602
Location: Joutseno
Viesti:

Re: Allison MT647 kytkentäpaineen säätö

Viesti Kirjoittaja setrailija » 30 Huhti 2018 06:13

moro
ainakin tuolta apua saa Voltek Valkeakoski.
Aina kylähulluja autetaan jos Itä-Suomessa pelit reistaa. Tai jos tarvii nopeudenrajoittimen todistuksen.
+358440422887

Pilotti
Ajoneuvos
Viestit: 590
Liittynyt: 16 Helmi 2005 01:43
Truck: Scania K112Superstar
Location: Vantaa

Re: Allison MT647 kytkentäpaineen säätö

Viesti Kirjoittaja Pilotti » 01 Touko 2018 01:54

Vaihda keppilaatikko takaisin. Voit ihan itse päättää vaihtamisen hetken... :D

Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4024
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Allison MT647 kytkentäpaineen säätö

Viesti Kirjoittaja Lahti32 » 01 Touko 2018 09:36

Pilotti kirjoitti:Vaihda keppilaatikko takaisin. Voit ihan itse päättää vaihtamisen hetken... :D
Onhan tuossakin keppi mistä nykästä niin toive toteutuu ! Menee se noinkin mutta turistiperässä ja kaupunkiperässä on erilaiset välitykset niin sen takia voisi hieman säätää jos tietäisi mistä

Sisufoorumilla tiedettiin MT643 säädön tehtävän hammastetuista säätölevyistä pyörittämällä, yksi napsu 30r/min vaihtamishetkeä eri kohtaan. Vielä kun tietäisi säätölevyjen järjestyksen niin voisi jo ottaa öljypohjan pois js kokeilla säätöä.
Kukaan ei kysy, kauanko tuosss meni? Kaikki kysyvät, kuka tuon teki?

Vastaa Viestiin