Kylähullut Kulkurit


Keskustelu    Galleria   
Tänään on 26 Syys 2018 11:33

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 10 Syys 2017 18:44 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Viestit: 4011
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki
Mistä löytyisi ohje vaihtamishetken säätöön Allison MT647 automaattilaatikkoon.
Olisi tarvetta myöhentää nelosvaihteen kytkeytymisnopeutta, vaihtaa hivenen liian aikaisin. Ja aikaistaa kolmosta niin tulee hyvä. Mutta miten tuo tehdään.

_________________
Kukaan ei kysy, kauanko tuosss meni? Kaikki kysyvät, kuka tuon teki?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 29 Huhti 2018 18:02 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Viestit: 4011
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki
Tästä ei tiedä kukaan? Entä olisiko tiedossa kuka osaisi tehdä automaatin säätöjä?

_________________
Kukaan ei kysy, kauanko tuosss meni? Kaikki kysyvät, kuka tuon teki?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 29 Huhti 2018 20:33 
Rattiamiraali

Liittynyt: 23 Kesä 2016 19:00
Viestit: 464
Truck: ----liner
Location: Suomi
Google apu, tai jos tunteen vanhoja sisumekaanikkoja, vois apu löytyä, esim sisuissa oli hydr venttiilipöytä malleja 643 tai 644 ( 4 vaiht) volvoissa tais olla myös 653/654 ( 5 vaiht) ,numero tulkinta tais olla: 647, 6 sarja , vaiht 4 , 7 kehitys aste tai mallisarja 7 vain volvoissa ei sisuissa, varmuudella ei tuttu mikä ero verrattuna 3 tai 4 typeen on.

Oletus jos vanhaa ( vaijerilla vaihteen valinta ja vaihteiston paineen/ kicdow tunnistus vaijerilla kaasu
vipuun pumpussa) tällä palstalla asiointutijoita löytynee esim vika selvitykseen.

Modul ventiilin säätö::kaasupohjaan ja modulaattorin vaijeri pohjaan
644 n8 kierrosta nivelestä sisäänpäin
647 0-1 kierrosta. ”. ”
tuollaisen tiedon löydin volvoista vuodelta 1988, mutta ei käytännön kokemusta ole ...
noilla säädöillä pitäis olla kohdalla ainakin kicdow toiminta ja täyskaasuvaihtaminen ( kaasupoljin pohjassa) pitäis tapahtua n2150. 1/min moottorin kierroluvulla..tuolla testillä vois päätellä jotain,
välykset vivuissa nivelissä hyvä korjata myös.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 30 Huhti 2018 05:13 
Rattimajuri
Avatar

Liittynyt: 20 Marras 2008 11:56
Viestit: 162
Truck: carrus 602
Location: Joutseno
moro
ainakin tuolta apua saa Voltek Valkeakoski.

_________________
Aina kylähulluja autetaan jos Itä-Suomessa pelit reistaa. Tai jos tarvii nopeudenrajoittimen todistuksen.
+358440422887


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 01 Touko 2018 00:54 
Ajoneuvos

Liittynyt: 16 Helmi 2005 01:43
Viestit: 590
Truck: Scania K112Superstar
Location: Vantaa
Vaihda keppilaatikko takaisin. Voit ihan itse päättää vaihtamisen hetken... :D


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 01 Touko 2018 08:36 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Viestit: 4011
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki
Pilotti kirjoitti:
Vaihda keppilaatikko takaisin. Voit ihan itse päättää vaihtamisen hetken... :D

Onhan tuossakin keppi mistä nykästä niin toive toteutuu ! Menee se noinkin mutta turistiperässä ja kaupunkiperässä on erilaiset välitykset niin sen takia voisi hieman säätää jos tietäisi mistä

Sisufoorumilla tiedettiin MT643 säädön tehtävän hammastetuista säätölevyistä pyörittämällä, yksi napsu 30r/min vaihtamishetkeä eri kohtaan. Vielä kun tietäisi säätölevyjen järjestyksen niin voisi jo ottaa öljypohjan pois js kokeilla säätöä.

_________________
Kukaan ei kysy, kauanko tuosss meni? Kaikki kysyvät, kuka tuon teki?


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com