Kylähullut Kulkurit


Keskustelu    Galleria   
Tänään on 19 Marras 2017 23:31

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 14 Heinä 2017 23:22 
Kippari
Avatar

Liittynyt: 01 Syys 2014 14:44
Viestit: 62
Truck: Scania k112 -86
Location: Imatra
Member id: 248
Olisko hyviä vinkkejä taas heitellä, kun meinaa tuo menopeli lahota ihan käsiin. Nyt olisi moottorin kannatuspalkit (ja koko perä) senverran haprakkaa ettei uskalla mihinkään lähteä. Vaihelaatikon pari kiinnitystä, jossa oli siis kumipuslat, on jo hävinnyt johonkin. Vaihdekeppi pyörii mitensattuu, kun kiinnikkeet irtos laatikon vierestä runkopalkista... Mutta Tuuriin silti pitäisi päästä. :shock:

_________________
Scania k112 - 86
Lahti 330


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 14 Heinä 2017 23:44 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Viestit: 2541
Truck: Volvo B10M
Location: Vihti
Veneiden kanssa tuo on hieman helpompaa. Kun pumppu ei pysy perässä on aika vaihtaa alusta.

No rautaa saa kaupasta, mutta aina pitää punnita homman järkevyys. Tärkeintä on, että auto turvallinen ja mukava matkakumppani.

Näiden 80-lukuisten kanssa on aina jotain pikku säätöä :)

_________________
Suojaa korvasi - täällä hitsataan
Rölli - Volvo B10M Berkhof Excellence -87 / Chevy Starcraft G30 - 01


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 15 Heinä 2017 17:50 
Ajoneuvos

Liittynyt: 03 Loka 2015 19:58
Viestit: 771
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo
Se täytyy hitsata.

Jos hitsattavaa on paljon voi miettiä onko järkevämpää hommata terveempi auto ja siirtaa roippeet siihen, vai hitsata nykyinen.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 19 Elo 2017 07:54 
Kippari
Avatar

Liittynyt: 01 Syys 2014 14:44
Viestit: 62
Truck: Scania k112 -86
Location: Imatra
Member id: 248
No nyt se on todettu, et ei taida hitsaaminen enää auttaa. ei löydy tervettä palkkia mihin hitsata uutta kiinni. liian iso urakka... ELI olisiko kellä tiedossa hyvää linjuria, pääsisi rakentelemaan uutta... :wink:

_________________
Scania k112 - 86
Lahti 330


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 19 Elo 2017 09:29 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Viestit: 2541
Truck: Volvo B10M
Location: Vihti
Ikävä kuulla :(

Mikäli on tekemätön paikka; aja keksintö romu-ukolle, kai siitä jonkun kilohinnan saa. Nettikone on pullollaan "uusia" aihioita.

Takkin tulee joka tapauksessa, joko hitsaukipinöitä tai ihan rahallisessa muodossa.

_________________
Suojaa korvasi - täällä hitsataan
Rölli - Volvo B10M Berkhof Excellence -87 / Chevy Starcraft G30 - 01


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 19 Elo 2017 16:59 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 08 Syys 2007 00:41
Viestit: 4204
Truck: Hiivat Tucato
Location: Pori
Member id: 037
Kyllä kai sieltä keskioven kohilta alkaa löytymään kovaa?
Se on totta että kaanioitten takarunko, eli se kaanian osa on tehty jostain nopeasti maatuvasta eko-materiaalista...

_________________
-Bussin rakentelu on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa, mutta sitten tajusin että voihan sitä rakennella ilman housujakin!-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 20 Elo 2017 18:52 
Rattiamiraali

Liittynyt: 02 Joulu 2008 00:46
Viestit: 439
Location: Tampere
Reddewil kirjoitti:
Kyllä kai sieltä keskioven kohilta alkaa löytymään kovaa?
Se on totta että kaanioitten takarunko, eli se kaanian osa on tehty jostain nopeasti maatuvasta eko-materiaalista...

En mä nyt tiedä, onko reilu 30 vuotta suolapaskakylvyssä uinut, kadonnut metalli niin kovin "nopeasti" tai helposti maatunut... ;)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 21 Elo 2017 12:31 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 08 Syys 2007 00:41
Viestit: 4204
Truck: Hiivat Tucato
Location: Pori
Member id: 037
b12m kirjoitti:
Reddewil kirjoitti:
Kyllä kai sieltä keskioven kohilta alkaa löytymään kovaa?
Se on totta että kaanioitten takarunko, eli se kaanian osa on tehty jostain nopeasti maatuvasta eko-materiaalista...

En mä nyt tiedä, onko reilu 30 vuotta suolapaskakylvyssä uinut, kadonnut metalli niin kovin "nopeasti" tai helposti maatunut... ;)

No niin no, riippuu mihin vertaa. Mun mielestä se sais kestää aika paljon kauemmin, kestäähän se muu auto, mut takarunko (+eturunko = scanian runko) katoaa... Onneksi lentokoneita ei tehdä sun periaatteella :wink:

_________________
-Bussin rakentelu on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa, mutta sitten tajusin että voihan sitä rakennella ilman housujakin!-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 21 Elo 2017 12:37 
Rattiamiraali

Liittynyt: 02 Joulu 2008 00:46
Viestit: 439
Location: Tampere
Moneenkos kertaan lentokoneet (vaikkapa liikennesuihkut) mahdetaan purkaa ja koota elinkaarensa aikana? Sikäli vertaus hieman ontuu...

Enkä mä tosiaan "toivo", että Scaniankaan runkopalkit mihinkään katoaisivat. On vaan meikäläisittäin ne olosuhteet ja ajomäärät, missä ne elelee, melkoisen rujoja. Valitettavasti. Ja katoaa se rauta muunkin merkkisistä, ruosteen suosikkipaikat vaan vaihtelee...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 23 Elo 2017 08:20 
Apukuski

Liittynyt: 04 Kesä 2017 06:12
Viestit: 10
Truck: Fiat Dukato
Location: Fiat Dukato
japex kirjoitti:
No nyt se on todettu, et ei taida hitsaaminen enää auttaa. ei löydy tervettä palkkia mihin hitsata uutta kiinni. liian iso urakka... ELI olisiko kellä tiedossa hyvää linjuria, pääsisi rakentelemaan uutta... :wink:



Ei se niin kauhea urakka ole koppuloida uusi runko! Eräs pohjoisen liikennöitsijä osti eteläsuomesta, erikoisen komian ja siistin turistibussin, niin sanotun perätuupparin, auto oli muuten hieno, mutta kehdon ja korinvälinen runko oli täysin mätä!
Serkkupoikani kanssa me hitsasimme ja koppuloimme auton kuntoon, RHS profiilia ja puikkoja siinä kului, mutta autosta tuli parempi kuin uusi! Teimme rungon paljon paksumpiseinäisestä profiilista kuin mitä oli ollut uutena !

Late Lapista.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 25 Elo 2017 08:42 
Kippari
Avatar

Liittynyt: 01 Syys 2014 14:44
Viestit: 62
Truck: Scania k112 -86
Location: Imatra
Member id: 248
No juu ei se varmaan tekemätön paikka ole, mutta kun on hiekka piha ni kaikki vehkeet uppoaa maapalloon. Motti pitää kuitenki repästä eestä pois. Tietysti jos löytäisi jonkun tukevan levyn siihen alle.... Tossa olisi jo muutama pätkä aikas tukevaa U-palkkia oottelemassa...

_________________
Scania k112 - 86
Lahti 330


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 25 Elo 2017 18:30 
Ajoneuvos

Liittynyt: 03 Loka 2015 19:58
Viestit: 771
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo
Kuinkakohan pitkällinen projetti tommonen "kamat autosta toiseen" olisi? Jos mitään muutoksia ei tee, niin homma voi mennä sukkelaan.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 26 Elo 2017 01:05 
Ajoneuvos

Liittynyt: 28 Tammi 2009 00:05
Viestit: 821
Location: Pirkkala
Jos vanhaan autoon on jo korjattu 57 asiaa sisustuksen ja matkailutekniikan asentamisen lisäksi, onko se sittenkin lähempänä saada ehjäksi kuin ostaa toinen vanha bussi jossa on ainakin 48 vikaa siinäkin plus 12 yllätystä? Valaa vaikka betonilaatan pihaan jos se siitä on kiinni.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 27 Elo 2017 13:33 
Apukuski

Liittynyt: 08 Huhti 2012 20:46
Viestit: 13
Location: Äänekoski
Onhan noissa jonkinlaista materiaali eroja 80 - lukuisilla Scanioilla kun verrataan vaikka 60 - luvun vanajaan tai sisuun. Vanajan alustoille laitettiin uusia koreja kun taas nuo Scaniat ei rungon osalta kestänyt useinkaan ajaa tekniikkaa loppuun. Keulakoneiset Scaniat olivat kovia rungoltaan, mutta perätuuppareissa alkoi tämä mätä vaiva. Tiedä sitten näistä uudemmista, kun ei enää tarvitse niiden kanssa päivittäin painia? :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 27 Elo 2017 17:27 
Ajoneuvos

Liittynyt: 03 Loka 2015 19:58
Viestit: 771
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo
Ajomies kirjoitti:
Onhan noissa jonkinlaista materiaali eroja 80 - lukuisilla Scanioilla kun verrataan vaikka 60 - luvun vanajaan tai sisuun. Vanajan alustoille laitettiin uusia koreja kun taas nuo Scaniat ei rungon osalta kestänyt useinkaan ajaa tekniikkaa loppuun. Keulakoneiset Scaniat olivat kovia rungoltaan, mutta perätuuppareissa alkoi tämä mätä vaiva. Tiedä sitten näistä uudemmista, kun ei enää tarvitse niiden kanssa päivittäin painia? :)

Osittain tuohon kyllä vaikuttaa se että korista on tullut paljon parempi. Alumiini- tai rosterikori kestää paremmin kuin mustasta raudasta tai saatikka puusta tehty kori.

Korinvaihdon yhteydessä se runkokin on hyvä tilkitä taas kuntoon.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com