Volvo vanhool - 86

Ajoneuvon alustan teknisiset jutut, huoltovinkkejä jne.
Mata76
Kippari
Viestit: 60
Liittynyt: 17 Touko 2017 11:14
Truck: Sisu Ajokki -81
Location: Nivala

Volvo vanhool - 86

Viesti Kirjoittaja Mata76 »

Moro, olen uus jäsen ja autoa olen nyt etsimässä. Tuollainen Volvo oli nettikaravaani.com myynnissä ja kun autosta kyselin niin omistaja sanoi että korin runko on rst ja pellit alumiinia, onko asia näin?
Auto on 550km päässä niin en pääse itse asiaa nyt tutkimaan :/
Oisko kellään tietoa kyseisestä autosta ja oisko kellään paikallisella kylähullulla mielenkiintoa käydä katsomassa missä kunnossa auto on ja onko sitä mitään järkeä ostaa?

https://m.nettikaravaani.com/omavalmist ... ol/1475899
Avatar
Timppa
Ajoneuvos
Viestit: 511
Liittynyt: 17 Maalis 2005 22:13
Truck: Carrus 602 B 10 M
Location: Hollola
Member id: 2
Paikkakunta: Hollola/Lahti

Re: Volvo vanhool - 86

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Ei ole korin runko rst , jonkun verran kyllä rst. tä löytyy mutta ei kehumaan pääse .
Oston järkevyyden määritys on jo aika vaikea kysymys .
Mata76
Kippari
Viestit: 60
Liittynyt: 17 Touko 2017 11:14
Truck: Sisu Ajokki -81
Location: Nivala

Re: Volvo vanhool - 86

Viesti Kirjoittaja Mata76 »

Toinen vaihtoehto ois scania k112 - 88,onko näissä kahdessa isoja eroavaisuuksia joka puoltaisi toisen ostoa?
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Volvo vanhool - 86

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Pitäisin tuota himmelin RST-ominaisuutta enemmänkin kosmeettisena seikkana. Alustan palat ovat mustaa rautaa lähes kaikissa autoissa. Eli ilmalautasten kunto, iskareiden kiinnityskohdat, Takarungon palkit, reaktiotankojen kiinnityspisteet...onhan noita ja kaikki patarautaa. 30-vuotta suolaa tekee ihmeitä 12mm rautapalallekin.

Vanhool on kyllä tyylikäs kori; sopivan neliskanttinen ja korkea. Helpottaa sisustamista.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Volvo vanhool - 86

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Mata76 kirjoitti:Toinen vaihtoehto ois scania k112 - 88,onko näissä kahdessa isoja eroavaisuuksia joka puoltaisi toisen ostoa?
Scaniassa on kone takana ja Volvossa se on keskellä. Sehän on makuasia kummasta pitää. Ja mikäs kori siinä Scaniassa on?
Tulevaisuus on sähköinen
Vastaa Viestiin