Sivu 2/2

Re: Moottorin lämmöt heilui

Lähetetty: 24 Heinä 2017 23:53
Kirjoittaja motoku
Viallinen vesipumppu osaa toimia ihan sellaisilla oireilla mitä kannentiivistevikainen kone.

Erona on se, että viallinen kannentiiviste syytää ilmaa järjestelmään koko ajan mutta viallinen vesipumppu yleensä (jos se nyt ei ihan hurjan horo ole) antaa ilmaa koneeseen vain silloin kun neste jäähtyy korkki kiinni eli järjestelmässä on alipaine.

Eli siis vesipumppuvian saa melko varmasti haarukoitua pois niin että ottaa syylärin korkin pois ennen sammuttamista. Tällöin alipainetta ei muodostu nesteen kutistuessa eikä ilmaa tule lohkoon.

Aikoinaan töissä täyttivät pumpulla hydrauliikkaliittimen tyyppisestä liittimestä alakautta sellaiset järjestelmät, joissa oli kattokanavissa lämmitys. Silloin sinne ei jää ilmaa.

Re: Moottorin lämmöt heilui

Lähetetty: 27 Heinä 2017 12:56
Kirjoittaja kivimark
Tiivistesatsin hankkiminen kansiin yläpäähän

Onko ainut vaihtoehto Scanauto missä yksi setti on 230 €/kansi ku nuo esim Onnin Auto yläpään tiivistesetti 2 kanteen 119 € OK laatusta?

Re: Moottorin lämmöt heilui

Lähetetty: 01 Elo 2017 01:03
Kirjoittaja ae70
Kysäse Skubalta;)

Re: Moottorin lämmöt heilui

Lähetetty: 01 Elo 2017 17:29
Kirjoittaja kivimark
Tiivistesetti hankittu... 208€ josta alennusta niiin et jäi 168 €. Nyt vain motivaatiota kasvattamaan että sais homman aluilleen ,,, tai sitten jättää sen Tuurin tapaamisen jälkeiseen aikaan.

Re: Moottorin lämmöt heilui

Lähetetty: 07 Elo 2017 14:51
Kirjoittaja kivimark
Löytyyköhän täältä kiristysmomentit ja kiristysjärjestys kaanian kannenpulteille?

Re: Moottorin lämmöt heilui

Lähetetty: 07 Elo 2017 17:21
Kirjoittaja kivimark
Hain tiedot tiskiltä

Re: Moottorin lämmöt heilui

Lähetetty: 24 Loka 2017 17:20
Kirjoittaja kivimark
No niin Eka kesä takana ja lähinnä muutaman reissun lisäksi aika meni auton sielunelämää opetellessa. Moottorin lämpöongelmien takia ja pitkien tutkiskelujen päätelmänä otin kannet irti ja vaihdoin kansitiivisteet. Samalla käytin kannet koneistamolla kunnostuksessa varmuuden vuoksi. Lämpöongelma korjaantui ja pysyi hyvin parilla reissulla kurissa. Tuurista kotiin lähdettäessä ei taaskaan isopuoli mennyt päälle heti mutta nyt se ei mennyt ollenkaan vaikka kuinka keppiä renkutin joka aina ennen on jossain vaiheessa auttanut. Onneksi limp home asennossa pääsi 5 vaihteella ajamaan kotiin niin ei ihan tientukkona tarvinnut olla. Kotipihassa alkasin tutkimaan tarkemmin mistä tuota alkaisin metsästämään vikaa ja samalla koputtelin ruuvarilla hidastimen jäähdytysputkia ja kas kummaa kun ruuvari meni läpi ja vedet kotipihaan,, onneksi. Uudet putket taivutettiin custom truck pajalla missä tekevät karjapuskureita ja muita koriste juttuja raskaasen kalustoon. Vaihdoin kaikki3 putkee jotka olis maksanut scanialla n 250 € kipale niin nyt pääsi huomattavasti edullisemmalla budjetilla.Vaikeushan tuossa oli löytää ketä pystyy n 60 mm halkaisijaltaan olevaa putkea taivuttaa, Täytyy sanoa että osasivat kyllä asiansa hemmetin hyvin. Vaihdelaatikko ongelmakin ratkes kun vaihdoin molemmat asentotietokytkimet laatikosta eli siinäkin pääsi aika edullisesti kun yksi anturi oli n 60 € scanialla. Vieläkun tänäsyksynä saisi montunpäälle auton niin pääsisi tutkimaan mistä käsijarrupiiri vuotaa niin auto olisi teknisesti hyvässä kunnossa ensikauteen. Sisustaa tehdään jos huvittaa , tuolla minimi varustuksellakin pärjää aika kivasti.