Kylähullut Kulkurit


Keskustelu    Galleria   
Tänään on 20 Marras 2017 15:49

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 32 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 24 Heinä 2017 22:53 
Ajoneuvos

Liittynyt: 25 Joulu 2006 22:33
Viestit: 553
Truck: scania f112 wiima303
Location: uusimaa
Viallinen vesipumppu osaa toimia ihan sellaisilla oireilla mitä kannentiivistevikainen kone.

Erona on se, että viallinen kannentiiviste syytää ilmaa järjestelmään koko ajan mutta viallinen vesipumppu yleensä (jos se nyt ei ihan hurjan horo ole) antaa ilmaa koneeseen vain silloin kun neste jäähtyy korkki kiinni eli järjestelmässä on alipaine.

Eli siis vesipumppuvian saa melko varmasti haarukoitua pois niin että ottaa syylärin korkin pois ennen sammuttamista. Tällöin alipainetta ei muodostu nesteen kutistuessa eikä ilmaa tule lohkoon.

Aikoinaan töissä täyttivät pumpulla hydrauliikkaliittimen tyyppisestä liittimestä alakautta sellaiset järjestelmät, joissa oli kattokanavissa lämmitys. Silloin sinne ei jää ilmaa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 27 Heinä 2017 11:56 
Kokenut kuljettaja
Avatar

Liittynyt: 27 Tammi 2017 17:38
Viestit: 84
Paikkakunta: Vaasa
Truck: Scania k113 Carrus
Location: Vaasa
Member id: 291
Tiivistesatsin hankkiminen kansiin yläpäähän

Onko ainut vaihtoehto Scanauto missä yksi setti on 230 €/kansi ku nuo esim Onnin Auto yläpään tiivistesetti 2 kanteen 119 € OK laatusta?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 01 Elo 2017 00:03 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 15 Heinä 2012 22:26
Viestit: 276
Truck: Scania Bf 80
Location: Mikkelin kupeessa
Kysäse Skubalta;)

_________________
Scania Bf80 "vajokki" 5000.

Siinä Volvo veti missä Kaania vapis.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 01 Elo 2017 16:29 
Kokenut kuljettaja
Avatar

Liittynyt: 27 Tammi 2017 17:38
Viestit: 84
Paikkakunta: Vaasa
Truck: Scania k113 Carrus
Location: Vaasa
Member id: 291
Tiivistesetti hankittu... 208€ josta alennusta niiin et jäi 168 €. Nyt vain motivaatiota kasvattamaan että sais homman aluilleen ,,, tai sitten jättää sen Tuurin tapaamisen jälkeiseen aikaan.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 07 Elo 2017 13:51 
Kokenut kuljettaja
Avatar

Liittynyt: 27 Tammi 2017 17:38
Viestit: 84
Paikkakunta: Vaasa
Truck: Scania k113 Carrus
Location: Vaasa
Member id: 291
Löytyyköhän täältä kiristysmomentit ja kiristysjärjestys kaanian kannenpulteille?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 07 Elo 2017 16:21 
Kokenut kuljettaja
Avatar

Liittynyt: 27 Tammi 2017 17:38
Viestit: 84
Paikkakunta: Vaasa
Truck: Scania k113 Carrus
Location: Vaasa
Member id: 291
Hain tiedot tiskiltä


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 24 Loka 2017 16:20 
Kokenut kuljettaja
Avatar

Liittynyt: 27 Tammi 2017 17:38
Viestit: 84
Paikkakunta: Vaasa
Truck: Scania k113 Carrus
Location: Vaasa
Member id: 291
No niin Eka kesä takana ja lähinnä muutaman reissun lisäksi aika meni auton sielunelämää opetellessa. Moottorin lämpöongelmien takia ja pitkien tutkiskelujen päätelmänä otin kannet irti ja vaihdoin kansitiivisteet. Samalla käytin kannet koneistamolla kunnostuksessa varmuuden vuoksi. Lämpöongelma korjaantui ja pysyi hyvin parilla reissulla kurissa. Tuurista kotiin lähdettäessä ei taaskaan isopuoli mennyt päälle heti mutta nyt se ei mennyt ollenkaan vaikka kuinka keppiä renkutin joka aina ennen on jossain vaiheessa auttanut. Onneksi limp home asennossa pääsi 5 vaihteella ajamaan kotiin niin ei ihan tientukkona tarvinnut olla. Kotipihassa alkasin tutkimaan tarkemmin mistä tuota alkaisin metsästämään vikaa ja samalla koputtelin ruuvarilla hidastimen jäähdytysputkia ja kas kummaa kun ruuvari meni läpi ja vedet kotipihaan,, onneksi. Uudet putket taivutettiin custom truck pajalla missä tekevät karjapuskureita ja muita koriste juttuja raskaasen kalustoon. Vaihdoin kaikki3 putkee jotka olis maksanut scanialla n 250 € kipale niin nyt pääsi huomattavasti edullisemmalla budjetilla.Vaikeushan tuossa oli löytää ketä pystyy n 60 mm halkaisijaltaan olevaa putkea taivuttaa, Täytyy sanoa että osasivat kyllä asiansa hemmetin hyvin. Vaihdelaatikko ongelmakin ratkes kun vaihdoin molemmat asentotietokytkimet laatikosta eli siinäkin pääsi aika edullisesti kun yksi anturi oli n 60 € scanialla. Vieläkun tänäsyksynä saisi montunpäälle auton niin pääsisi tutkimaan mistä käsijarrupiiri vuotaa niin auto olisi teknisesti hyvässä kunnossa ensikauteen. Sisustaa tehdään jos huvittaa , tuolla minimi varustuksellakin pärjää aika kivasti.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 32 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com