Sivu 1/1

Alustaremontit

Lähetetty: 27 Touko 2007 21:33
Kirjoittaja Lahti32
Mites kulkurit ovat järjestelleet nuo alustaan liittyvät remontit, nivelten, puslien ja jousien vaihdot, hitsaushommat yms jämerämmät hommat?

Eilen päätin että alustahommat saa osaltani riittää. Vien kiltisti raskaan kaluston kalliiseen korjaamoon aivan siitäkin syystä että remontit kilpistyvät yleensä jo ensimmäiseen ruostuneeseen pulttiin, vehkeitä ei ole,vahinkojakin tulee :arrow:

Eilen väänsin kallistuksenvakaimen yläpuslan pulttia auki mustan hylsyn, neljän jatkovarren, ristikkoavaimen ja metrisen rautaputken avulla :o kunnes lenkkiavain pultin toisesta päästä lipsahti irti :arrow: rautaputki lähti jalan alta suoraan naaman edestä kohti taivasta, raapi mennessään maalia bussin kyljestä, lensi kunnon kaaren ja putosi henkilöautoni konepellin eteen :o :shock: :shock: Siinä oli lähtä kylähullulta nokka ja ylähuuli :shock: mutta ei pultti :evil: pahimmassa tapauksesa koko leuka tai henki :shock:

tiiä sitte saako niitä sillain korjata mutta vedeltiin puikolla pultti jumiin eipähän lonkkase enää :twisted: Ihmettelinkin miten katsastusremontissa ei kolinat loppuneet mutta nyt loppui, kallistuksen vakaajan pulttien välykset eivät näy ravistelukoneessakaan.

Lähetetty: 27 Touko 2007 21:45
Kirjoittaja H.Tawast
Meillä tehdään pyritään tekemään itse, työkalut kun löytyvät omasta pajasta, ja erikoisosaaminen haetaan tutulta alan ammattilaiselta. Mutta onhan nämä sen verran rajuja laitteita, ettei halppis/harrastajatyökaluilla saa kuin vahinkoa aikaan. Ammattivehkeet on turhan kalliita normaalille kaduntallaajalle, eikä edes ole järkevää pitää esim. happi/asettipulloja vuokralla, jos niitä tarvitsee kerran kahdessa vuodessa.

Lähetetty: 29 Touko 2007 10:46
Kirjoittaja jones69
No omaksi onnekseni on paja missä pääsee laittaa ja kunnon vehkeillä... Ja jos menee sormi suuhun niin onhan sitä monta työkaveria jolta kysyy... Näin tapahtuu jopa yllättävän usein kun eipä noista kaikista akseli ym. jutuista niinkään paljoaa ymmärrä näin säkärinä :roll:

Näin on näreet

Lähetetty: 29 Touko 2007 11:03
Kirjoittaja KajNyy1
Piti tässä itse tehdä rungon vahvistus taka-akselin takapuolelta mutta valmistelujen edetessä huomasin että taaemman kolmiotukivarren irroittamiseksi tarvitsisi irroittaa myöskin takimmainen ilmapussi. Tämä taasen vaatisi kunnon tunkit ja pukit että sen voisi tehdä turvallisesti.
Taidan viedä kunnon pajalle.

Lähetetty: 03 Kesä 2007 21:44
Kirjoittaja KajNyy1
Ostin kunnollisen tunkin nostaa 12 tonnia 325mm ja 16 tonnin pukki 580 - 1000mm sekä 2x340 - 500 mm pukit a' 6 tonnia. Irroitin ilmajousen ja innostuin nakuttamaan ruosteen siitä lautasesta irti,nakutin läpi= uusittava. No siis päätin rohkaista itseni ja teen homman itse! :twisted: :idea: :arrow: :wink: :D

Lähetetty: 03 Kesä 2007 22:20
Kirjoittaja H.Tawast
KajNyy1 kirjoitti:Ostin kunnollisen tunkin nostaa 12 tonnia 325mm ja 16 tonnin pukki 580 - 1000mm sekä 2x340 - 500 mm pukit a' 6 tonnia. Irroitin ilmajousen ja innostuin nakuttamaan ruosteen siitä lautasesta irti,nakutin läpi= uusittava. No siis päätin rohkaista itseni ja teen homman itse! :twisted: :idea: :arrow: :wink: :D
Itse kun tekee, tietää mitä saa!