Sivu 1/1

Hitsaus

Lähetetty: 21 Touko 2007 20:29
Kirjoittaja Bamse
Hitsasin tässä meidän pihalla kulkurin oikenpuoleista kurasuojaa, johon oli syöpynyt reikä. Homma oli hermoja raastavaa, sillä hitsasin ikivanhalla muuntajalla. Siinä koneessa valitaan ampperit jotenkin näin, 18, 36, 57, 85 ja niin edelleen, titenkään tuo 37 ei toimi, joten on hitsattava 57:llä.
Reikää tuppas tulemaan, mutta kärsivällisesti kun malttoi täpätä, niin umpeen meni.
Teillä muilla on tietysti uudenaikaiset koneet, ydintäytelangalla varustetut migit, tigit ja kannettavat valovirtakoneet.
Oli jälki mikä tahansa, onhan se :D itse :D tehty!

Lähetetty: 23 Touko 2007 14:48
Kirjoittaja jones69
Juu... Onneksi tuo homma hoituu helposti kunnon kempillä ja nosturilla :) No samapa se miten tekee kunhan saa valmista ja paikat/hitsaukset pysyy... Homma on vaan aikalailla aikaa vievää jos on huonot olosuhteet...

Lähetetty: 23 Touko 2007 18:42
Kirjoittaja Tare
Kaikki varmaan tietää et päävirta otettava pois kun hitsaa autoaan...tietäähän :oops:

Lähetetty: 23 Touko 2007 20:11
Kirjoittaja H.Tawast
Täällä Porissakin on ensiviikolla ohjelmassa sisälokarin hitsausta :( , onneksi homma onnistuu ilman pyörän irroitusta :D . Ja migeissäkin on kahdessa valiten; Kemppi 320 amp, Lisa langansyötöllä, tai Esab 280 amp. Vaikka Esab on uusi, vanha Kemppi hakkaa virran tasaisuudessa sen täysin. Itsestä ainakin tuntuu, mitä migeihin tulee, niin ensin tulee Kemppi, ja kaukana perässä muut merkit.

Lähetetty: 23 Touko 2007 20:58
Kirjoittaja MAN
jep jep.... varmaankin jos molemman merkkiset käytettävänä ns. vierekkäin niin helppo vertailla...... mä en ammatikseni oo koskaan hitsannu ja kotihommia varten on Esab 340 A ja ihan mulle on riittäny omiin tinauksiin eikä kyllä muutkaan lainaajat oo valittanu.... tosin ei sitä lainahevosta oo suuhun kattominen........:-)

Lähetetty: 23 Touko 2007 22:05
Kirjoittaja H.Tawast
Lähinnä tuossa Esab:issa hämää sauman huokoisuus. Saattaa toimia moitteettomasti pari tuntia, sitten saumat muuttuvat huokoisiksi, eikä tilanne parane seoskaasua lisäämällä. Kerran oli takuuhuollossa, jossa vaihdettiin magneettiventtiili, joka päästää seoskaasun, mutta parannusta ei tapahtunut. Näin ammattikäytössä, kun teen laadukkaita huonekaluja lähinnä ulkomaanvientiin, saumojen huokoisuus on suoranainen hylkäysperuste. Saattaapi silti olla että kohdalle on vain osunut n.s. maanantaikappale. Ei varmaan paranisi mennä yleistämään, sillä ammattikäytössähän on lähinnä Esabia ja Kemppiä.