Kylähullut Kulkurit


Keskustelu    Galleria   
Tänään on 25 Syys 2018 09:50

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 10 Elo 2016 15:25 
Kansleri
Avatar

Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
Viestit: 1266
Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen
...kaikki edellämainitut loppuivat kokonaan :wink:
suosittelen paikallaan tasapainotusta niin saa kaikki pyörivät massat tasapainoon :wink:
etuakselilta löytyi pikkuisen vajaa kilo heittoa :shock:
suosittelen lämpimästi allaolevaa paikkaa asiakaspalvelun, ammattitaidon ja hinnan suhteen.
täys 10 :D


Liitteet:
image.jpg
image.jpg [ 1.32 MiB | Katsottu 2220 kertaa ]
image.jpg
image.jpg [ 2.28 MiB | Katsottu 2220 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 04 Heinä 2018 22:04 
Kokenut kuljettaja
Avatar

Liittynyt: 09 Syys 2017 20:28
Viestit: 78
Truck: K113, Regal 350
Location: Haapajärvi
Kanikka 113 puistelee rattia 70 vauhissa niin että kello meinas revetä ranteesta irti. Eturenkaat oli niin laikulle kuluneet että syytin heti niitä. Kokeeksi toiset käytetyt renkaat joissa ei silmin nähtävää vikaa. Näilläkin tuntuu voblaavan samalla lailla. Useampikin kuorma-auton kuski on kommentoinut että tuon ikäinen Kanja on tarkka pyörän pulttien kiristyksestä. Pitäis kiriä momenttiavaimella tasaisesti. Tuohan pitää tietysti kokeilla mutta kukaan ei vielä osannut sanoa mihin momenttiin pitäis kiriä. Onks tietoon?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 04 Heinä 2018 22:33 
Rattiamiraali

Liittynyt: 23 Kesä 2016 19:00
Viestit: 464
Truck: ----liner
Location: Suomi
Sama vika täällä scania 94 ,ja tuo alle 80 nopeus pahin jos ajaa yli 80 (reilusti);ja pudotta 80
ong pienempi, on uusi raidetanko,olkatapit ei välystä, kats konttorilla käyty ravistelemassa ja pari ins tutki,kaikki sitä mieltä että renkaiden vika, epäilin jarrun vaikutusta,” löysäsin etujarrut” ( ts niin ettei hihna voinut koskettaa rumpuun), etup laakerit kunnossa, renkaat kaks vanhaa sarjaa tasapainotettu, keskitetty vanteita ym,sama vika jatkuu, uudet renkaat ja vanteet on vielä kaupassa. Epäilen kuitenkin kyseessä on jokin ominaisuus, on tuolla keskustelupalstoilla vastaavaa ongelmaa. Kerron jos selviää. Iskunvaimentaja testiä ei saatavilla raskaalle kalustolle, mutta ajossa ei huomioitavaa ” vikaa” havaittu. ( nätä epäillään vanneheitto, renkaan säteiskuorma heitto vaikka kulutuspinta heittoa ei olisi) ,,, nyt on vastaavaa ongelmaa nyky kuorma autoissakin johtuneeko erillispyöräjousitus, pienikokoinen pyörä ( hammastankotehostin ei ehkä ong)esim rekkaveturit.



Pyörän mutterit max 60 kpm, kierre ehjä ja voideltu , sekä laipan ja mutterinväli voideltuna,
viralliset momentit 55-60 kpm lukemissa, käytännössä esim 80 cm varsi ja 75 kg mies
( pultit on 10.9 ).


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 06 Heinä 2018 08:14 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 17 Maalis 2005 22:13
Viestit: 382
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Truck: Volvo B10M Carrus
Location: Hollola
Member id: 2
Voisko etupään korkeus vaikuttaa , yks mestari vähenti paku mersusta edestä lehtijousia meni ihan mahottomaksi .
Siriusta käytän Anjalankoskella kun muutenkin ajan siitä ohi , 90 km/h ssä lievää tutinaa , kerron sitte kuin kävi .


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 06 Heinä 2018 09:48 
Rattiamiraali

Liittynyt: 23 Kesä 2016 19:00
Viestit: 464
Truck: ----liner
Location: Suomi
Timppa kirjoitti:
Voisko etupään korkeus vaikuttaa , yks mestari vähenti paku mersusta edestä lehtijousia meni ihan mahottomaksi .
Siriusta käytän Anjalankoskella kun muutenkin ajan siitä ohi , 90 km/h ssä lievää tutinaa , kerron sitte kuin kävi .


Tuo on tutkittava, hyvä vinkki..!
Samaa miettinyt onko ” pyöräkulmilla” ( kpi,camper,caster) jotain tekemistä, lehtijousi autoissa ollut
lisä kiiloja joilla on muutettu . Ilmajousi autossa kyllä kulmat ( olkatapin kulma) muuttuu jos muutetaan ajokorkeutta, ei ole tullut kokeiltua toimiiko tasosäätö ajossa? ....täytyy kokeilla. On mahdollusta että
tukitankoihin saa säätölevyjäkin..


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 17 Heinä 2018 01:34 
Rattimajuri

Liittynyt: 26 Elo 2013 23:08
Viestit: 180
Paikkakunta: Turku
Truck: Volvo B57
Location: Turku
kulkuri kirjoitti:
...kaikki edellämainitut loppuivat kokonaan :wink:
suosittelen paikallaan tasapainotusta niin saa kaikki pyörivät massat tasapainoon :wink:
etuakselilta löytyi pikkuisen vajaa kilo heittoa :shock:
suosittelen lämpimästi allaolevaa paikkaa asiakaspalvelun, ammattitaidon ja hinnan suhteen.
täys 10 :D


Mitä maksoi tasapainotushommat? :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 17 Heinä 2018 21:16 
Kansleri
Avatar

Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
Viestit: 1266
Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen
Olikohan 40e vai 50e !
Kaksi vuotta jo aikaa ...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 19 Elo 2018 21:55 
Rattiamiraali

Liittynyt: 23 Kesä 2016 19:00
Viestit: 464
Truck: ----liner
Location: Suomi
[quote="BussMAN"]Sama vika täällä scania 94 ,ja tuo alle 80 nopeus pahin jos ajaa yli 80 (reilusti);ja pudotta 80
ong pienempi, on uusi raidetanko,olkatapit ei välystä, kats konttorilla käyty ravistelemassa ja pari ins tutki,kaikki sitä mieltä että renkaiden vika, epäilin jarrun vaikutusta,” löysäsin etujarrut” ( ts niin ettei hihna voinut koskettaa rumpuun), etup laakerit kunnossa, renkaat kaks vanhaa sarjaa tasapainotettu, keskitetty vanteita ym,sama vika jatkuu, uudet renkaat ja vanteet on vielä kaupassa. Epäilen kuitenkin kyseessä on jokin ominaisuus, on tuolla keskustelupalstoilla vastaavaa ongelmaa. Kerron jos selviää. Iskunvaimentaja testiä ei saatavilla raskaalle kalustolle, mutta ajossa ei huomioitavaa ” vikaa” havaittu. ( nätä epäillään vanneheitto, renkaan säteiskuorma heitto vaikka kulutuspinta heittoa ei olisi) ,,, nyt on vastaavaa ongelmaa nyky kuorma autoissakin johtuneeko erillispyöräjousitus, pienikokoinen pyörä ( hammastankotehostin ei ehkä ong)esim .



Taas etupään ravistelu kats , ei välyksiä tukitangoissa ja vapisee kakilla laillisilla nopeuksilla....( on uudet yhdysvarsi ja raidetanko , ohjaus kulmavaihde, väliakseli, tehostin ei poikkeavaa välystä,olkatapit ja pyörälaakerit välyksettömät, hihnat/ rummut on uudet jarrujen ,,,”löysäyskin ”testattu)

Nyt vaihdettu 315 käytetyt pintaa n12mm ( uutena 14/15mm)michelinit , 6 v vanhat , aito kesäpinta, kävin irto pyörinä tasap tarkistamassa ja samalla katotiin vanteet toisessa pieniheitton...
:?: Koeajo ei vapise eikä täristä kaikkimnopeusalueet testattu, suorastaan yllätys nyt pakko uskoa..
Useilla automerkeillä ei scanialla ( kuorma auto) ajellut tasap ongelmia ei ollut, scania on näköjään herkkä, onhan tuolla keskustelupalsoilla asiaa käsitelty. Erään scaniakuskin toteamus kiinalaiset halvat
renkaat(2-300€) , vähemmän vipotus ongelmia kuin merkkituotteissa .


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com