Scania D11 moottorin ahtaminen

Ajoneuvon alustan teknisiset jutut, huoltovinkkejä jne.
Lonely-Rider
Kippari
Viestit: 58
Liittynyt: 28 Helmi 2013 22:31
Location: pohjanmaa

Scania D11 moottorin ahtaminen

Viesti Kirjoittaja Lonely-Rider »

Scania vm.1976 moottori D11 220hv,eli siinä potilas :D. Meinasin asentaa turbon joka tarkoitettu DS11 315hv koneeseen, miten on kestääkö D11 turbotuksen, tavoite ois 250hv ja vähän vääntöä lisää(auton kok paino 10T)?Tuossa D11 koneessa ei ilmeisesti ole öljysuihkuja männille?ps turbo tilattu 8)
Avatar
Jokelan linja
Rattiamiraali
Viestit: 457
Liittynyt: 08 Helmi 2013 20:09
Truck: Scania bf86s Lahti10
Location: Nurmijärvi
Member id: 200

Re: Scania D11 moottorin ahtaminen

Viesti Kirjoittaja Jokelan linja »

D11- ja DS11-moottorissa on ainakin erilainen nokka-akseli, ruiskutuspumppu, suutin, mäntä, imusarja, pakosarja, yms...
Äkkiseltään näyttäisi että molemmissa on öljysuihku männälle, mutta en itsekään usko tuohon.
DS-moottorissa on myös öljynsuodatin turbolle.
Mutta jos maltillisesti ahtaa, niin en usko että tulee ongelmia. :lol:
Lonely-Rider
Kippari
Viestit: 58
Liittynyt: 28 Helmi 2013 22:31
Location: pohjanmaa

Re: Scania D11 moottorin ahtaminen

Viesti Kirjoittaja Lonely-Rider »

Joo tuo ruiskupumppu olikin tiedossa, turbottomassa ei ahdonalaista syötönsäätöä,meinasin kääntää syöttöä sen verran ettei mitään ketun häntää perässä tule.Turbo tulikin jo täytyy mennä sovittelemaan...
Lonely-Rider
Kippari
Viestit: 58
Liittynyt: 28 Helmi 2013 22:31
Location: pohjanmaa

Re: Scania D11 moottorin ahtaminen

Viesti Kirjoittaja Lonely-Rider »

Näyttää siltä että pakosarjan joutuu hommata erilaisen, menee tuo turbon asennus D11 sarjoihin hankalaksi,vaan eiköhän noita scanian pakosarjoja löydy...
Hexte
Rattimajuri
Viestit: 161
Liittynyt: 13 Tammi 2009 16:49
Truck: Scania bf110 Wiima
Location: Joroinen

Re: Scania D11 moottorin ahtaminen

Viesti Kirjoittaja Hexte »

Kertoilehan sitten täällä miten homma etenee, kun aihe kiinnostaa itseänikin. Omalla kohdalla pohdiskelen lähinnä sitä että minne sen ahtimen sijoittaa, kun haluan säilyttää alkuperäisen konekopan, eikä meidän autossa sen alla juuri tilaa ole.
Vastaa Viestiin