Scania D11 moottorin ahtaminen
-
- Kippari
- Viestit: 59
- Liittynyt: 28 Helmi 2013 22:31
- Location: pohjanmaa
Scania D11 moottorin ahtaminen
Scania vm.1976 moottori D11 220hv,eli siinä potilas . Meinasin asentaa turbon joka tarkoitettu DS11 315hv koneeseen, miten on kestääkö D11 turbotuksen, tavoite ois 250hv ja vähän vääntöä lisää(auton kok paino 10T)?Tuossa D11 koneessa ei ilmeisesti ole öljysuihkuja männille?ps turbo tilattu
- Jokelan linja
- Rattiamiraali
- Viestit: 457
- Liittynyt: 08 Helmi 2013 20:09
- Truck: Scania bf86s Lahti10
- Location: Nurmijärvi
- Member id: 200
Re: Scania D11 moottorin ahtaminen
D11- ja DS11-moottorissa on ainakin erilainen nokka-akseli, ruiskutuspumppu, suutin, mäntä, imusarja, pakosarja, yms...
Äkkiseltään näyttäisi että molemmissa on öljysuihku männälle, mutta en itsekään usko tuohon.
DS-moottorissa on myös öljynsuodatin turbolle.
Mutta jos maltillisesti ahtaa, niin en usko että tulee ongelmia.
Äkkiseltään näyttäisi että molemmissa on öljysuihku männälle, mutta en itsekään usko tuohon.
DS-moottorissa on myös öljynsuodatin turbolle.
Mutta jos maltillisesti ahtaa, niin en usko että tulee ongelmia.
-
- Kippari
- Viestit: 59
- Liittynyt: 28 Helmi 2013 22:31
- Location: pohjanmaa
Re: Scania D11 moottorin ahtaminen
Joo tuo ruiskupumppu olikin tiedossa, turbottomassa ei ahdonalaista syötönsäätöä,meinasin kääntää syöttöä sen verran ettei mitään ketun häntää perässä tule.Turbo tulikin jo täytyy mennä sovittelemaan...
-
- Kippari
- Viestit: 59
- Liittynyt: 28 Helmi 2013 22:31
- Location: pohjanmaa
Re: Scania D11 moottorin ahtaminen
Näyttää siltä että pakosarjan joutuu hommata erilaisen, menee tuo turbon asennus D11 sarjoihin hankalaksi,vaan eiköhän noita scanian pakosarjoja löydy...
-
- Rattimajuri
- Viestit: 161
- Liittynyt: 13 Tammi 2009 16:49
- Truck: Scania bf110 Wiima
- Location: Joroinen
Re: Scania D11 moottorin ahtaminen
Kertoilehan sitten täällä miten homma etenee, kun aihe kiinnostaa itseänikin. Omalla kohdalla pohdiskelen lähinnä sitä että minne sen ahtimen sijoittaa, kun haluan säilyttää alkuperäisen konekopan, eikä meidän autossa sen alla juuri tilaa ole.