pyyhkijät

Ajoneuvon alustan teknisiset jutut, huoltovinkkejä jne.
Avatar
kulkuri
Kansleri
Viestit: 1280
Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen

pyyhkijät

Viesti Kirjoittaja kulkuri »

juuri tulin kovassa sateessa kotiin > oikea pyyhkiä alkoi mennä sivusta pitkäksi pyyhkiessä :evil:
saa nähdä mistä vika löytyy ... kokemuksia kellään samasta asiasta :?:
bolinder
Kippari
Viestit: 68
Liittynyt: 03 Tammi 2011 08:14
Truck: Jumbo sekä Deltastar
Location: Nedervetil

Re: pyyhkijät

Viesti Kirjoittaja bolinder »

Niin no mulla teki myös vähän temppua, eli tavallaan osuu jalankulkijaan vai? Itse otin vaan toinen pyyhkijä pois, pitäis kyllä selvitellä. Niin mikä malli tämä oli?
Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2400
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Re: pyyhkijät

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Vivustossa väljää ?
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Avatar
pelti
Kansleri
Viestit: 1165
Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
Truck: Hymer camp
Location: vantaa
Viesti:

Re: pyyhkijät

Viesti Kirjoittaja pelti »

Sulan kiinnitysruuvi löysällä
peltiliiteri.com
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3082
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: pyyhkijät

Viesti Kirjoittaja neppi »

Mulla teki samaa uutena. Horrorissa on ylhäältä alaspäin pyyhkijät ja se ku meni yli se saatto jäädä tuulilasin nurkan taakse jumiin. Silloin pysähty tietenki molemmat. Onneks oli kuskin puoli. Äkkiä kuskin liukuikkuna auki, turvavyö auki, penkin vasempaan etunurkkaan istuu, ni yletti justiin keventää sitä sen verran, et se hyppäs takas oikeelle puolelle autoa. Yleensä päästi vielä pahan pamauksen siinä. Pari kertaa sen teki, eikä meinannu ukko tajuta, et mitä tapahtu. Sit sen oppi. Ei se kaikenkaikkiaan montaa kertaa sitä tehny, ku sit yhdellä puolalaisella levähdysalueella nappasin varren poorista irti ja käänsin vähän ylöspäin, itseasiassa molempia.

Siellä vivustossa on säätöjä, joilla pystyy sitä liikerataa muuttaa. Kato onks siellä joku löysällä ja lähteny pyörii, säädä vähän "lähemmäs" niitä. Ja käännä sitä vartta poorissansa pari naksausta sisäänpäin.
Avatar
kulkuri
Kansleri
Viestit: 1280
Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen

Re: pyyhkijät

Viesti Kirjoittaja kulkuri »

Scania K93
Joo vettä sataa siihen malliin että taidan tutkia kun sade lakkaa :lol:
Keskellä pysähtyy ihan oikealle kohdalle ja rihlotukseen mitä tulee niin on "kemppi perä" :lol:
Toinen akselihan pitää vain sulan pystyssä eli moottorin liike nyt liian pitkä kai :roll:
No eiköhän tuo selvinne ... onneksi ei oo pakko tänään ajaa :)
jarikiho
Kuski
Viestit: 23
Liittynyt: 29 Joulu 2015 21:24
Truck: Volvo 9700
Location: Maaninka
Viesti:

Re: pyyhkijät

Viesti Kirjoittaja jarikiho »

carruksessa mulla oli sama vika, kun nivelet uudet on se pyyhkivä sektori kapea ja vanhana liian leveä.
Alle 60 vauhtia kaikki ok mutta satasessa menee reunalta ohi.
Minulla ei ollut mitään säätöä, luukku auki ja se pyyhkijän akseli irti. Kun sitä vipuvartta jatkaa pari milliä tulee asia kuntoon.
Uudet silleen erikoisia että alareunasta tai sivulta jää ainakin minulla vajaaksi pyyhitty sektori.
Vastaa Viestiin