Kylkien pellityshommia???
-
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 106
- Liittynyt: 08 Tammi 2006 13:41
- Paikkakunta: Kemi
Kylkien pellityshommia???
Elikkä pitäs ruveta heti, kun kevätaurinko lämmittää, niin pellitteleen bussin kylkiä vähän. Aattelin kysellä, et onkohan kellään tääl mitään kokemusta moisesta. Millä pellillä kannattas ja pitääkö se pelti lämmittää ennen paikalleen nitomista jne....?? Ja mistä sai halvalla alumiinipeltiä, jos se ny sillä pitää tehä...??
Volvo b-57
- B9M
- Kansleri
- Viestit: 1483
- Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
- Truck: Volvo FH12 380 XL
- Location: Kokkola
- Member id: 048
- Paikkakunta: Kokkola
Valokaton poistin omasta ja pellitin 1.5 mm alumiinilla. Auringossa oli silloin+35. Mielestäni jäi pellit vähän löysälle. Illalla kun oli +20 oli jo kiristynyt niin että soi. Jos alumiinipeltiä asentaa vilposemalla kelillä niin takuulla näyttää auringonpaisteessa paperipussilta. Musta tai ruostumaton pelti ei niin paljoa lämpölaajene, mutta syytä olisi sekin auringonpaisteessa asentaa. Vähämaaan korissa on pellit vain listojen alta kiinni. Pituusuunnassa on pellillä pituutta n 3m ja runkorakenteiden päällä on välissää vain kumilistaa pellin alla. Hyvin tuntuu pysyvän kiinni eikä auringossakaan paljoa pullistele. Kattoon ostin rullalta 1m alumiinipeltiä ja sehän maksaa kyllä maltaita. Pituutta saa kyllä riittävästi. Tv. Ari
- Lahti32
- Vapaaherra
- Viestit: 4287
- Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
- Truck: Jäämeri Express
- Location: Lumijoki
Mun autossa on myös niittaamalla ainakin 3m pitkiä suikaleita. Yllätys oli että pelti on niin paksua, kyllä näytti siltä että olisi jopa 2mm
Jos on teräskehikko ja sen päälle laittaa alumiinin, pitikö se eristää toisistaan jotenkin ettei metallit syö toisiaan? Ainakin vabiksen porukka pellitti ja eikös risto pellittänyt kirjastoauton?

Jos on teräskehikko ja sen päälle laittaa alumiinin, pitikö se eristää toisistaan jotenkin ettei metallit syö toisiaan? Ainakin vabiksen porukka pellitti ja eikös risto pellittänyt kirjastoauton?
Tulevaisuus on sähköinen
-
- Rattimajuri
- Viestit: 168
- Liittynyt: 07 Joulu 2006 11:57
- Paikkakunta: Haapajarvi
Olisiko,,???
Alumiinipelti eristetty teraskehikosta vain maalikerroksella??? Ajukopassa kiertelee semmoinen maininta??? Onhan noita nykyjaan kaikenlaisia maasojakin?? Sitten viela jatkoa kysymykseen: Olisiko sita niin tehokasta liimaa etta silla vaan pellit kehikkoihin kiinni????
Alussa oli tie, kuoppaukko ja Scania BF86S/Lahti31.
Kyllä tämän päivän liimamassoilla saa pellit taatusti pysymään kiinni . Itse kokeilin liimamassaa oven ulko- ja sisäpellin kiinnitykseen jo lähes 10v sitten ja hyvin ovat pysyneet . Kylkipeltien liimauksesa varmaakin pienoinen ongelma että pellin on pysyttävä liikkumatta paikallaan kunnes massa on kuivunut ja pelti liukuu tuoreen massan päällä uskomattoman helposti
"Takaikkunan" pellin liimauksessa minulla oli muutana popniitti ohjurina ja pitämässä ylhäällä kuivumisen ajan ja hyvin toimi


"Takaikkunan" pellin liimauksessa minulla oli muutana popniitti ohjurina ja pitämässä ylhäällä kuivumisen ajan ja hyvin toimi



-
- Ajoneuvos
- Viestit: 623
- Liittynyt: 25 Joulu 2006 22:33
- Truck: scania k114 carrus
- Location: uusimaa
kertoivat joskus carruksella käydessä, että sivupelti esilämmitetään ennen asennusta olisko ollut 60-80 astetta
joka tapauksessa jotakuinkin "max pintalämpötila auringossa"- lämpöön.
muistaakseni kuitenkin koko kyljen mittaisena ja kiinnitettiin hitsaamalla rosteripelti rosterikehikkoon. taitaa vain olla vanhoissa koreissa huono, koska pelti on vain poppareilla huonekaluprofiilissa
kuumana aaltoilun saa pois kunhan ei vedä niin paljon että auto lyhenee....


joka tapauksessa jotakuinkin "max pintalämpötila auringossa"- lämpöön.
muistaakseni kuitenkin koko kyljen mittaisena ja kiinnitettiin hitsaamalla rosteripelti rosterikehikkoon. taitaa vain olla vanhoissa koreissa huono, koska pelti on vain poppareilla huonekaluprofiilissa

kuumana aaltoilun saa pois kunhan ei vedä niin paljon että auto lyhenee....

