B10M moottorin kompressori vm 1980 runko no 65

Ajoneuvon alustan teknisiset jutut, huoltovinkkejä jne.
Avatar
KajNyy1
Vapaaherra
Viestit: 2415
Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

B10M moottorin kompressori vm 1980 runko no 65

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 »

Belgiasta se kurnutus alkoi samana se pysyi seuraavat 6000 km eli metelöi kun on päällä normaalit matkanopeuskierokset. Tämä lienee korvattavissa Paimelasta haettavalla vastineella. Onko tämä se "pyöreä malli" ja se toinen on kantikas malli. Riittääkö hakukriteereiksi.

Ratkaisen mielellään tämän ongelman saman aikaisesti tuon pakosarja ongelman kanssa.
Liitteet
Kompressori sivultapäin
Kompressori sivultapäin
kompressori edestäpäin
kompressori edestäpäin
Viimeksi muokannut KajNyy1, 03 Touko 2014 15:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Avatar
KajNyy1
Vapaaherra
Viestit: 2415
Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: B10M moottorin kompressori vm 1980 runko no 65

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 »

Eilen hain Paimelasta korvaavat osat eli Ilmakompressori ja pakosarja tänään putsaillut liitospintoja. Paikallaan olevalle pakosarjalle annoin toisen kieroksen lämmitystä ja leikkuuöljyä.
Liitteet
IMG_6547.JPG
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4432
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: B10M moottorin kompressori vm 1980 runko no 65

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Mulla kävi volvossa nii että turpos tuon kolmeosasen pakosarjan pätkät ja alko halkeilee. Että ihme että saatu kokonaisena irti, ja täytyy vaan toivoo että kestää... Tuo kompura kai on aika simppeli huoltaa uuden veroseksi?
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: B10M moottorin kompressori vm 1980 runko no 65

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Milloin kompressori on liian hidas?

Mulla on Volvossa juurikin tuo ylläoleva kompura. Laitoin tänään käyntiin, viimeksi ajettu syyskuussa. Paineet oli kutakuinkin nollassa. Mittasin paineennousun sekuntikellolla.
• 0-8bar, 700rpm, jousitus ja kaikki tyhjänä, 5 minuuttia
• 4-8bar, 550rpm tyhjäkäynnillä 2 minuuttia
• 4-8bar, 1000rpm, 50sek

Pienihän tuo on alunperinkin. Osaako joku sanoa onko saavutettavissa nopeampi paineennousu kunnostetulla kompuralla. Kyseessä siis THD100D Volvo B58 vuodelta 1979

Kompura pitää käydessään pientä kalaputikalaputi ääntä ja tussauksen perästä jää öljyläikkä muistoksi. Tuommoinen se on aina ollut
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: B10M moottorin kompressori vm 1980 runko no 65

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Röllissä B10M, kun on tyhjänä 5min menee huutomerkin katoamiseen. Nelitieventtiili miettii hetken ja säiliöiden pohjatulpat eivät heti pidä. Eiköhän nuo ole ihan hyviä aikoja tyhjillä säiliöillä.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Avatar
Pukaatti
Vapaaherra
Viestit: 2595
Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
Truck: volvo b10m dp carrus
Location: Volvon alla yleensä
Member id: 244
Paikkakunta: Savonlinna

Re: B10M moottorin kompressori vm 1980 runko no 65

Viesti Kirjoittaja Pukaatti »

Apout samoja itellä. Olettasin olevan iha ok.
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
Vastaa Viestiin